- Ik ga waarschijnlijk om het weekend naar huis. Dit wil ik graag en zal ook moeten ivm werk. De kat kan dan niet mee naar huis. Naast dat ik me afvraag of het fijn is voor haar, zit ik ook gewoon met het feit dat ik niet én mijn spullen, én mijn konijnen én een kat mee kan nemen in de bus/trein. Kan zij dan wel alleen blijven? Met mijn konijnen zou ik dit nooit doen, met katten weet ik het eerlijk gezegt niet, hoewel ik het geen prettig idee vind eigenlijk. (Van vrijdagmiddag tot zondag is het dan, waarschijnlijk.)
-Kan ik haar zo bij de rest weghalen, en belangrijker, stel dat ze om wat voor reden dan ook toch 'terug moet', kan ze er dan zo weer bij? 'De rest' is een gec. kater van drie jaar en een hond, ook drie. Op dit moment gaan ze goed met elkaar om, echte liefde is het niet maar ze leven rustig met elkaar samen. Ik ben niet heel bang dat ze sterk zou vereenzamen, maar stel dat het wel zo is.. Of voor in de vakanties.. Kan ik haar zo mee naar huis nemen en bij de rest zetten, of krijgen we elke keer weer een kennismaking en een periode waarin ze moeten wennen? Dit ging vorig jaar wel makkelijk, maar prettig is anders. Dit is voor mij sowieso wel een lastig punt, ik vind dat dieren gewoon interactie met soortgenoten moeten kunnen hebben en dat neem ik haar dan af. Ze kan daar niet naar buiten en ze heeft geen vriendjes in huis. (De andere kat meenemen is absoluut geen optie.)
Bedankt alvast