@Pearl:
Poekie is 5, Pebbles 3, Polly 2 en Pixie 1.
Pumba, het andere katertje, is overigens 1 weekje jonger dan Preza.
Dat wist ik niet over FIP, heb wel vaak gehoord dat het met name bij kittens en oudere katten voorkomt, maar wist niet dat de kans er op op leeftijden daar tussenin ook echt minder wordt.
Ik ging er blind vanuit dat dat wat hij zei over AB klopte, en ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook dacht dat het zo werkte. We zijn de kuur al een paar dagen geleden gestart, dus ik zal 'm zeker niet onderbreken. Het medicijn heet Amox, volgens de DA AB.
Euh... nou, ik heb het etiket overgetypt, dus dat is echt wat er staat.
Bij de DA alleen in een spuitje gezien, en toen zag het er uit als een hoop, maar nu blijkt dat het een doseerspuitje van 1ml is... *koekoek*

. Gelukkig checken we altijd 6-dubbel voordat we iets geven, dus morgen komt het helemaal goed.
@Catfish: dankjewel voor je bericht! We laten hem lekker spelen met zijn vriendjes en vriendinnetjes en blijven hopen op het beste!!
pearlsofpassion schreef:Hoe oud zijn je andere katten trouwens?
Als ik het goed heb wordt de kans op FIP na 2 jaar veel verminderd, en komt het weer terug op latere leeftijd (echt ouder denk ik). Maar dat kan je opzoeken.
AB werkt inderdaad niet om de weerstand op te krikken, integendeel. Het kan het nog erger maken (wat niet wil zeggen dat je een kuur moet onderbreken eens hij begonnen is!).
Dat vind ik ook heel vreemd. Je weet zeker dat het AB is? En hij is niet ziek van iets anders momenteel?
Het zal wel iets meer zijn dan 0,5 ml dat je moet geven zeker? 0,5 dl misschien? Want ml is wel erg weinig.

2dl op een dag is vrij veel voor een klein katje ja. Dat is wat een volwassen kat ongeveer op een dag zou moeten drinken om gezond te zijn (zoals mensen 1,5 L moeten drinken) maar waar dus bijna geen enkele gezonde kat aan komt.
Maar als hij vochtafdrijvende pillen krijgt, is dat misschien ook wel logisch... Ik weet niet juist hoe dat werkt en of hij dat extra vocht dan niet weer in zijn weefsels gaat opslaan. Daar weet ik niets over...
Is er eigenlijk een bloeddruk genomen? Want ik kan me voorstellen dat een hoge bloeddruk samengaat met vocht in de weefsels.
Had maar op de helft van je bericht gereageerd zie ik nu... pffff, ben een beetje van het pad af geloof ik.
In ieder geval: ze hebben die pillen juist in dat spulletje opgelost zodat het makkelijker innemen is. Hij moet er morgen mee beginnen, dus we moeten maar even kijken hoe dat allemaal werkt. De DA heeft het i.i.g. afgestemd op zijn grootte, dus ik neem aan dat hij weet wat hij doet.
Ze hebben voor zover ik weet zijn bloeddruk niet opgenomen......
Oh en die AB is 2x daags een kwart pilletje.
Dus samengevat: 2x daags een kwart pilletje Amox en 3 tot 4x daags 0,5 ml van het goedje waar de plaspillen in opgelost zijn.
Hij heeft overigens niet gezegd dat we het drinken in de gaten moeten houden, maar n.a.v. de berichten hier gaan we dat zeker doen.