Oormijt

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Anonymous

Oormijt

Bericht door Anonymous »

Igor en Eddy zijn gisteren ingeent. Ze hebben zo te zien niet zoveel last van die spuit. Nu heeft de Dierenarts ook oormijt bij ze geconstateerd. Hiervoor hebben ze ook een spuit gekregen. Dat was, ook volgens de dierensarts, een behoorlijk vervelende spuit. Dat zou ietsje branden. Ze gingen na de spuit ook behoorlijk tekeer. Heel hard mauwen. Het was wel na een paar minuten over gelukkig. En toen we thuis kwamen was het direct weer spelen, dus het viel allemaal wel mee. Mijn vraag is, kent iemand zo´n spuit? En hoe ontstaat oormijt? Hoe komen ze eraan? Wat je ertegen kan doen heb ik gelezen.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

een spuit voor oormijt???

Nooit van gehoord....

Caddy heb ik vorig jaar opgehaald, en toen we thuis waren, viel het me op dat hij nauwelijks reageerde op geluid, of t moest al hard zijn, en dan moest ie kijken waar t weg kwam...

dus ik ermee heen, de DA meende dat t oormijt was, en heeft een glaasje ervan bekeken, en kon gelukkig niks vinden, maar ik kreeg een zalf mee voor de oren om t schoon te maken, en volgens mij word die zalf ook gebruikt om eventuele oormijt te doden en verwijderen...

Caddy hoort supergoed!

Dus ik weet niet of caddy een spuitke tegen oormijt zou hebben gekregen...

Hoe ze t krijgen, je hebt mijt dat in je vloerkleed hebt, en je hebt dus ook andere mijtsoorten...
als je een slechte woonomgeving hebt, zoals waar ik caddy wegheb is t niet gek,...

Caddy kwam bij mensen weg die wel gek waren met hun katten, maar t zag er niet uit,..
hoogpolige vloerbedekking, overal stoffen kleden, overal zag je wel wat liggen, en de katten en de omgeving zaten onder de dikke vlooien...

dus ja dan is t niet zo gek,..
hoe oud zijn je katten en waar heb je ze weg??
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Oormijt kan ook van kat op kat overgedragen worden. Dus als er op het adres waar je ze vandaan hebt maar 1 kat is die het heeft kan die de anderen dus aansteken. Vaak krijgen kittens het ook van moederpoes als die er last van heeft. Het zijn eigenlijk parasieten die zich voeden met oorsmeer dus je kan wel nagaan dat je een heftig middel nodig hebt om die te doden.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hier hebben de kittens ook een keer een oormijtinfectie gehad. Ze hebben toen geen spuit gekregen, maar (ik geloof...) Frontline.
Van die spuit heb ik eigenlijk ook nog niet eerder gehoord.
De kittens waren er weer snel vanaf en ze hebben er geen last meer van gehad.

Groetjes, Muis
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ze zijn nu bijna 10 weken oud. Ze komen niet uit een slechte woonomgeving weg heb ik het idee. Ook de rest had het niet, zover ik weet dan. Maar kijken hoe het gaat nu. Ik moet met 3 weken weer terug komen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

We zijn nu een paar dagen verder, en ik moet zeggen dat hun oren er een stuk schoner uitzien. Die spuit heeft zeker geholpen. Ik ga toch eens vragen over 2 weken wat die spuit precies is.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier krijgen ze een Strongholddruppel in de nek, dat helpt ook tegen oormijt. Als de kat erg jeuk heeft (met de kop schudt), dan laat ik door de dierenarts nog wat zalf in de oren doen. Daarmee en met de Stronghold is het probleem dan verholpen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

zen heeft ook een spuitje zalf gehad in zijn oortjes
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik ben wederom naar de dierenarts geweest. De oormijt was nog steeds aanwezig. Ze hebben opnieuw een spuit gehad, en oordruppels meegekregen. Is dit moeilijk om toe te dienen? Weet iemand misschien een speciaal maniertje?

Ook niezen ze hier nogal eens. De DA kon niets vinden, maar heeft me voor de zekerheid antibiotica meegegeven als ze echt beginnen te snotteren. Dat doen ze gelukkig nog niet. Bij de DA niesten ze niet, ook in de auto niet. Maar toen we weer thuis waren gelijk wel weer. Te stoffig in huis? Of ergens allergisch voor? Ze krijgen maandag de volgende enting, en als ze nog niezen, dan mocht dat niet. Ook moet ik dit weekend weg. De druppels moest ik dan morgen en dan vanaf maandag weer geven. Dus dat is geen probleem. Maar ga zo niet lekker weg. Ik heb wel een goede oppas gelukkig, maar die is er niet de hele dag.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik voor Barrel ook een zalf mee voor oormijt en dat is vrij gemakkelijk aan te brengen hoor. Gewoon in de oren spuiten en de oortjes masseren, ze houden er wel een beetje een vet koppie aan over maar dat duurt niet zo lang. Barrel werd ook niet ge-ent toen ze darmprobleempjes en koorts had, ik mocht na gebruik van anti-biotica een week later terug komen. Ik heb geen idee hoe ze die mijtjes oplopen, ik weet wel dat het van kat naar kat gaat en dus besmettelijk is. Met die zalf was het bij Barrel snel over. Succes ermee!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Crovax,

Het zou kunnen dat je een aantal stoffige hoekjes in huis hebt. Ik heb weleens gemerkt dat de katten hier weleens moeten niezen als ze uit bepaalde hoekjes komen. Ze zullen wel in het stof hebben zitten snuffelen. Maak in ieder geval je hele huis even goed stofvrij, dus ook alle "vergeten" hoekjes.

Kan de oppas trouwens geen druppels toedienen?

Groetjes, Muis
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb je raad opgevolgt muis. Dat stofzuigen heeft goed geholpen. De oppas durfde dat niet te doen. Vooral Igor is nogal eenkennig, en laat dat ook bij mij niet erg toe, vandaar. Van de DA mag ik gewoon maandag weer beginnen, tot het flesje leeg is.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nou, die druppels helpen goed. Er komt behoorlijk wat rotzooi uit hun oren. Alleen stinken ze nu zo uit hun oren. Dat zal dan wel van de druppels komen in combinatie met de oormijt. Ook hebben ze gisteren hun 2e enting gehad. Dus voorlopig hoeven ze niet meer naar de Dierenarts.
Gesloten