Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
manon3

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door manon3 »

Bedankt voor jullie reactie.
Dan ga ik voortaan ook maar de Biokats bij de Zooplus bestellen.
En Adriana: Misschien staan er bij jouw wel sterke mannetjes voor de deur maar bij ons niet !
Onze TNT bezorgers zijn altijd zeer jonge knulletjes die ook geen karretje bij zich hebben.
Ik heb 3x achter elkaar een krabpaal laten bezorgen, incl.heel veel blikken Porta en ander kattenspul.
Die arme jongens hebben zich een breuk gesjouwd aan die loodzware pakketten.
Ik heb dan ook het idee dat ze me de laatste tijd een beetje boos beginnen aan te kijken. :lol:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Adriana »

hihi ;-) , ik heb zelf ook zo'n steekwagentje (die blauwe van IKEA zijn ideaal..!) en als het moet sjouw ik gewoon mee of help een handje. en indd. ik heb een goeie band met de mannen van TNT, ook al omdat ik veel pakjes voor anderen opvang omdat ik vaak thuis ben.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door ayla »

helaas is de biokats micro hier niet in goede aarde gevallen bij de katten, op zoek dus naar andere vulling wat een grotere steen heeft, niet stoffig is, redelijk geurvrij en het liefst ook nog klonterend.

iemand een idee?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Poezenstudent
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:17

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Poezenstudent »

Ik woon in een flat en hier komt de TNT-bezorger niet omhoog. Ik moet zelf naar de voordeur komen. Hoe krijg ik die pakketten dan omhoog als ik niet zo'n karretje heb?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door pearlsofpassion »

Tja...
Hoe doe je dat anders met zware zaken?
Je kan de doos ook in de hal uitladen en deel per deel naar boven brengen...
Al zal de kattenbakvulling wel per zak moeten doen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door ayla »

ayla schreef:helaas is de biokats micro hier niet in goede aarde gevallen bij de katten, op zoek dus naar andere vulling wat een grotere steen heeft, niet stoffig is, redelijk geurvrij en het liefst ook nog klonterend.

iemand een idee?
iemand ervaringen met sanicat?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Mirjam86 »

Ik heb hier hetzelfde probleem met de Classic... stofwolkjes waardoor de kittens gaan niezen.
Ik ben van plan om als de zak op is Kitty Friend (de roze zak) te gaan testen.
Ik zal laten weten hoe het bevalt.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door delila en babs »

ik woon ook in een flat op 2 hoog en die mannen van de tnt hebben bij mij altijd pakketten van 30 kilo naar boven gesjouwd.
30 kilo aan kattebakvulling dan.
ik gebruik nu de classy cat van zooplus en ik vind hem wel goed.alleen zoals bij de meeste kattebakvullingen uitloop.maar ik heb dan 5 katten.
die van tnt sjouwen zich bij mij ook een ongeluk,zo wie zo 1 keer in de maand vanwege de kattebakvulling.de ene keer haal ik 1 zak van 15 kilo dan is het nog wel te doen en de andere keer 2 zakken van 15 kilo.ligt er net aan.
ik heb al heel erg veel kattebakvullingen gebruikt voor mijn katten,maar die van classy cat springt er bij mij uit.
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Mirjam86 »

Wat vind je zo goed aan Classy Cat? Geurtjes? Stuifvrij? Goede klonten?
Ik vraag het omdat ik op zoek ben naar een goede vulling. Uitloop heb je volgens mij inderdaad bij iedere soort.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door delila en babs »

tot nu toe nog geen geurtjes ontdekt.het stuift wel heel iets,maar ik vind het niet veel.
de klonten vind ik stevig.zit nu een halve week in de bakken en ik ben best tevreden.heb hiervoor biokats compact fresh gebruikt maar wat een k#t spul is dat zeg.
klonten die uit elkaar vallen,de geur die door het hele huis gaat als de katten geplast hebben,vond het niet fris ruiken maar eerder stinken en ik kreeg hoofdpijn van de geur.
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door pearlsofpassion »

Mirjam, als ze echt last blijft houden, is het misschien een optie om houtkorrels te gebruiken?
Dat stuift niet.
Ik denk dat je er ook klonterende hebt (al kan ik me dat moeilijk voorstellen en misschien is het dan nog een stuivende zaak) maar bij mij vallen de korrels net uit elkaar als ze nat worden. Het zijn dus hele grote korrels (dikke staven) die mulch worden bij natworden.
Ik moet dus net de plassen eruit zeven ipv de klonten. Beetje andere manier van werken.

De drolletjes drogen uit en moet ik dan ook apart eruit scheppen, dus ietsje meer werk...

Ik weet dat het wennen is, en dat de meeste mensen veel liever klontvormend gebruiken, maar ik ben er heel tevreden mee. Ik zou niets anders meer willen en het werkt ook heel goed tegen de geur (ik vind grit altijd zelf al stinken ;-)).
Het is maar een tipje als je echt niets zou vinden dat niet stuift...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Mirjam86 »

Goede tip, ik ga eerst eens aan het proberen met grit, maar als dat echt niet werkt zal ik eens een test met houtkorrels doen... Moesten jouw katten daar niet aan wennen?

Hier kan je zien hoe erg de Biokats Classic stuift: Afbeelding

Dit reismandje staat naast de kattenbak. Misschien ligt het ook aan de fabricage? Dit zijn zakken uit Duitsland. Maar goed, dit werkt zo dus niet!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb Biocat Fresh en dat stuift niet erg. Vormt mooie klonten. Ik laat 7 van die grote zakken in de hal zetten. Niet via Zooplus, een handelaar die na 18 uur thuisbezorgt. ook als ik vergeet te bestellen en op de dag zelf vraag, kun je vanavond leveren. Dan heb ik het gelijk. Ik heb beneden 3 kattenbakken en op zolder 7. Dus het meeste moet hier ook twee trappen op.

Mijn dochter woont 3 hoog op een flat en de postbode brengt de Zooplus bestellingen netjes voor hun voordeur.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Adriana »

Mirjam86 schreef:Hier kan je zien hoe erg de Biokats Classic stuift!
dat valt toch allemaal wel mee? nat opnemen geeft zooi dus stofdoek of stofzuiger erover en ook weer opgelost. vergeleken bij heel wat andere merken klei-grit vind ik biokat juist redelijk schoon qua stuiven en ik doe er maanden mee. het klontert geweldig en je kunt daardoor je bak/krat/dweilemmer goed schoon houden. het is hier het goedkoopste grit en zacht aan de pootjes.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wat is volgens jullie de beste kattenbakvulling?

Bericht door Mirjam86 »

Nou het feit dat mijn boekenkast tot halverwege onder het stuif zit en de kittens niezen als ze op de kattenbak zitten gaat mij wel te ver hoor... Daar helpt een stofdoek niet bij helaas.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie