Wij zijn druk bezig met alles voor elkaar te krijgen om dingen te regelen voor de koop van een eengezinswoning met een tuintje. Alles lijkt erop dat het lukken gaat, dus heb ik even een paar vragen.
Ik woon nu 6 hoog op een flat, en mijn katten komen, behalve dan heel af en toe in een tuigje, niet buiten.
Daardoor heb ik ze ook alleen maar in de eerste paar maanden ontwormd en hebben ze alleen vlooiendruppels gekregen toen we ze net hadden. Duffy was zwaar en oud genoeg ervoor, en ze zat echt helemaal onder de vlooien, heel sneu!
En uiteraard zijn ze gechipt en ga ik zodra alles rond is ook een adreswijziging daar doorgeven.
Mijn vragen zijn als volgt:
Wanneer moet ik beginnen met de vlooiendruppels? Ik ga ab-so-luut geen vlooienbandjes of andere halsbandjes bij ze omdoen, ik ga gewoon hopen dat ze elkaar niet al te veel gaan poetsen. De druppels zijn een gevecht bij in ieder geval Romy...
Wat kan ik het beste doen met de wormentabletjes? Meteen doen of pas later?
Ze zijn beiden geholpen, niet gewend om echt vrijheid te hebben en dus gechipt. De tuin ligt aan het water met links en rechts de tuinen van de buren. Hoe lang raden jullie aan om ze binnen te houden?
En wat betreft het verhuizen op zich: als we hier bezig gaan met dingen waarbij de deuren open moeten staan, dan gaan ze naar mijn ouders voor een paar dagen. Daar zijn ze al wel eerder geweest (dus minder stress dan op een ander adres dacht ik zo), en bovendien kennen ze mijn ouders ook best goed. Mijn ouders waren meer dan bereid om ze een paar dagen in huis op te nemen, dus ik moet goed kijken of ze bij thuiskomst in het nieuwe huis dan ook nog écht in de reismand zitten

Het verslepen op zich zal een korte rit binnen de stad zijn, als ze samen zijn, is dat over het algemeen geen probleem.
Ik hoop op fijne en vooral nuttige reacties hierop!