Één poes?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
jumper

Re: Één poes?

Bericht door jumper »

Dank je voor je advies,
ik weet nog niet eens of het gaat gebeuren maar zou graag gezeldschap voor Jumper willen. Alleen is de vraag, wil Jumer wel gezeldschap?
Daar moet ik dus goed over nadenken, want een kat neem je voor een levenlang
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Maar je ging toch met haar naar de kat van je moeder?
Hoe reageert ze daarop?

En ben je veel thuis of toch wel best vaak weg?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Adriana

Bericht door Adriana »

er is natuurlijk een verschil in wat jij denkt te vinden dat goed voor Jumper is en wat Jumper zelf 'leuk' zou vinden..
heb je de indruk dat ie zich verveelt? spreek het eens door bijv. met de mw's van een asiel in de buurt. die kennen hun dieren en vraag of je teruggeefgarantie hebt, als/als je denkt dat een tweede kat(?er?) erbij leuk is voor Jumper en voor jou!
en het kan hardstikke goed uitpakken en twee katten die maatjes zijn hebben het altijd beter, tenzij je een super solo-kat hebt, maar dat weet je nog niet..
jumper

Bericht door jumper »

Ik ben zelf veel thuis, ze is zelf op dit moment weer veel buiten.
Ze kan het goed vinden met de kat van mijn moeder, maar op een ander topic heeft iemand me aangeraden om Jumper eerst niet meer mee te nemen omdat ze ook erg angstig kan zijn en ik niet weet waarom, het ene moment is ze bv bang voor de wasmachine en het andere moment niet.
Weet dus ff niet hoe ik haar kan helpen,
met een kat of haar niet meer meenemen.
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Als je er in je eigen huis een kat bijneemt hoef je haar natuurlijk niet mee naar je moeder te nemen ;)

Bij het asiel mag je meestal uitproberen of het klikt, als het niet werkt mag je de kat weer terug brengen.
Heel sneu natuurlijk, maar als Jumper echt geen vriendinnetje blijkt te willen...

Hier geeft onze dappere dodo meer zelfvertrouwen aan onze angsthaas. Ze ziet dan dat de andere poes gaat kijken en dat er niets gebeurt en dan durft ze zelf ook.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
jumper

Bericht door jumper »

Als ik besluit om er 1 bij te nemen zal ik dus zeker een wat oudere poes nemen. En deze neem ik dan of uit asiel of bij onze dierenarts.
Erg bedankt voor jullie adviezen en verhalen. Er mij ook veel duidelijk nu ik verhalen en vragen lees van anderen.
Iedereen is wel eens onzker of hij of zij het wel goed doet.
Dank je
Plaats reactie