Misschien hebben enkelen mijn berichtjes gelezen in een andere topic, maar anders kleine uitleg.
We hebben gisteren een half Noors boskat kitten gekocht via Marktplaats en ze is heel erg mooi en lief.
Ze was gisteren nog wat bang, maar net heeft ze heerlijk gegeten en gespeelt, waar onze 2 honden bij waren en speelde zelfs met de staart van onze Tibetaanse terriër haha

Ze begint al goed te wennen aan de honden en beetje de katten ook.
Nu las ik dat het misschien verstandig is om een ander maatje/kitten bij Kat te doen, waarmee ze op kan groeien....
Onze roedel ziet er nu zo uit:
In volgorde van halen:
Sheba EK ex poes = 6 jaar alleen maar buiten, is weg gelokt door de buren die alle katten in de buurt voeren. (al menig ruzie om gehad )
Dinky EK ex-kater = 5 jaar altijd binnen, is beetje bang maar erg aanhankelijk, lief
Pluis halve Noorse Boskat ex kater = 5 jaar, binnen en buiten ook echte knuffelkont, maar vind t heerlijk buiten
Tijger EK ex kater = 1 geworden 29 Maart 2011 buiten en binnen kat, wel wat dominant, maar kroelt met alle dieren hier in huis.
Dribbel = vandaag 1 jaar geworden = boomer hondje niet gecastreerd
Paco = van 11 Januari 2011 en dus 6 maanden jong en een rashond, Tibetaanse terriër....onwijs lief en speels en een grote boef haha
Nu dus sinds gisteren Katy, geboren op 15 Mei 2011 en nu dus 8 weken.
Dus het verschil tussen de jongste en 1 na jongste kat is ongeveer 10 maanden....
Tijger is nog erg speels, maar soms ook weer niet en loopt als een galante heer door huis hahaha....

Is het verstandig, aangezien we al veel mannen hebben er dan een vrouwtje bij te doen?
Beter van hetzelfde ras of kan een ander ras ook?
En met welke leeftijd kan ik dan beter een kitten nemen ?
Ze deed net een poep en plas achter onze bank, terwijl we haar vanuit de kattenbak hebben laten wennen.
Dat is me eens verteld.
Ze op de kattenbak zetten bij binnenkomst, en dat ze dan vanuit daar eruit klimmen en je huis ontdekken.....is dit goed ?

Werkte bij me vorige kat wel, Tijger.
De anderen waren al kattenbak zindelijk en deden alles meteen op de bak.
Iemand tips, adviezen, ideeën, opmerkingen ??

Hoop wel op opbouwende opmerkingen en die goed bedoelt zijn