Gister hebben wij bij een nestje kittens van 7 weken gekeken en merkten we dat één van de kittens begon te trillen wanneer je hem vast had. Vooral de achterpootjes trilden heel hard. De kitten wekte verder niet de indruk heel bang te zijn en hij voelde warm aan (ook de oortjes). Heeft iemand ervaring met eenzelfde situatie?
De eigenaars zeiden dat het groeistuipen waren, maar dat lijkt me nogal sterk... Ik heb zoiets nooit eerder meegemaakt met een kitten.
Na een beetje googlen kwam ik een boel mogelijke oorzaken tegen, waaronder erfelijke ziektes. Aangezien wij over een paar weken een kitten uit dit nestje gaan halen maak ik me nogal zorgen over de mogelijkheid dat onze kitten dit ook krijgt/heeft...
Trillende kitten
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Re: Trillende kitten
http://gezondheid.noorseboskatten.net/b ... kitten.htm
kan het niet gewoon angst zijn geweest?? Ik zou in ieder geval bij twijfel géén kitten uit dit nest nemen. Volg je gevoel, je twijfelt nu al, smelt niet door die lieve kleine pluizenbolletjes, waardoor je een verkeerde beslissing neemt.
Want je krijgt een maatje voor 15, 18 jaar en dan wil je wel graag genieten en je geen zorgen maken over een zieke huisgenoot
kan het niet gewoon angst zijn geweest?? Ik zou in ieder geval bij twijfel géén kitten uit dit nest nemen. Volg je gevoel, je twijfelt nu al, smelt niet door die lieve kleine pluizenbolletjes, waardoor je een verkeerde beslissing neemt.
Want je krijgt een maatje voor 15, 18 jaar en dan wil je wel graag genieten en je geen zorgen maken over een zieke huisgenoot
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
- pearlsofpassion
- Tijger
Trilkitten zal het wel niet geweest zijn.
Cari hier op het forum heeft zo eentje, en die valt als kitten steeds om. Je ziet onmiddelijk dat er iets grondig fout is, en ze laten die kittens eigenlijk inslapen.
Cari heeft dat niet gedaan, en haar Bumper is dus nu een grote kater, maar kan nog steeds niet gewoon lopen, plassen of stilstaan. Hij is heel wankel. Hij eet zijn brokjes liggend op de grond met zijn pootjes rond het bakje en natvoer als een giraf met de voorpootjes wijd open.
Maar het is een schatje.
Kijk anders maar eens in haar album. Maar ik denk niet dat het dit zal geweest zijn bij deze kitten.
Je kan best eens nagaan wanneer de erfelijke aandoeningen waar je het over hebt, tot uiting komen. Tenzij je er mee wil gaan fokken maakt het eigenlijk niet uit of zijn broertje het heeft of niet, als hij het niet vertoont. Er is een verschil tussen aandoeningen en aanleg voor bepaalde afwijkingen. Aandoeningen heb je of heb je niet, zoals dat trilkitten, dat ben je of je bent het niet. Aanleg komt natuurlijk later in de ontwikkeling tot uiting en dan kan je daar vaak ook geen leeftijd op plakken. Maar dan gaat het meestal over orgaanziekten of zo.
Ale, ik snap ook wel dat je twijfelt hoor. Je weet tenslotte ook niet wat het juist is. Dan zou je al een stap verder zijn.
Cari hier op het forum heeft zo eentje, en die valt als kitten steeds om. Je ziet onmiddelijk dat er iets grondig fout is, en ze laten die kittens eigenlijk inslapen.
Cari heeft dat niet gedaan, en haar Bumper is dus nu een grote kater, maar kan nog steeds niet gewoon lopen, plassen of stilstaan. Hij is heel wankel. Hij eet zijn brokjes liggend op de grond met zijn pootjes rond het bakje en natvoer als een giraf met de voorpootjes wijd open.
Maar het is een schatje.

Kijk anders maar eens in haar album. Maar ik denk niet dat het dit zal geweest zijn bij deze kitten.
Je kan best eens nagaan wanneer de erfelijke aandoeningen waar je het over hebt, tot uiting komen. Tenzij je er mee wil gaan fokken maakt het eigenlijk niet uit of zijn broertje het heeft of niet, als hij het niet vertoont. Er is een verschil tussen aandoeningen en aanleg voor bepaalde afwijkingen. Aandoeningen heb je of heb je niet, zoals dat trilkitten, dat ben je of je bent het niet. Aanleg komt natuurlijk later in de ontwikkeling tot uiting en dan kan je daar vaak ook geen leeftijd op plakken. Maar dan gaat het meestal over orgaanziekten of zo.
Ale, ik snap ook wel dat je twijfelt hoor. Je weet tenslotte ook niet wat het juist is. Dan zou je al een stap verder zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Bedankt voor jullie antwoord. Met ons kitten was inderdaad niets aan de hand, en ook de andere vier broertjes/zusjes braken de halve kamer al af. Goed teken dus 

je zou ook bij je DA even kunnen informeren. vertellen wat je hebt gezien en of het verstandig is een ander kittentje uit dat nest te nemen. hij/zij kan je wel vertellen of er een kans is dat jouw kittentje het ook nog gaat krijgen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie