Eten/medicijnen/opvangkorrels (nieuw) over na overlijden

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
minke78
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:55

Eten/medicijnen/opvangkorrels (nieuw) over na overlijden

Bericht door minke78 »

Hallo,

Mijn liefste kat van 18 jaar en 2 maanden en 2 dagen hebben we afgelopen nacht rond half 1 in moeten laten slapen. Ze had al een aantal jaren nierfalen, maar toch is ze overleden doordat ze een abses in haar mond had en niet meer wou eten. We dachten eerst dat het door het nierfalen ze niet wou eten en hadden alles geprobeerd om haar aan het eten te krijgen.
oa nieuwe dieetvoerbrokjes kopen, Reaktiv flesjes en korrels voor de kattenbak die je kunt gebruiken om urine op te vangen voor onderzoek.

De dierenarts had al eerder gezegd (maanden eerder) dat hij niet te veel meer aan haar wou 'sleutelen', ook was mijn poes er vaak slechter aan toe als ze naar de dierenarts was geweest dan ervoor. Als we voor d'r oog gingen kreeg ze daar iets voor, maar at ze erna bv opeens weer heel erg slecht. Daarom gingen we eerst zelf alles proberen om haar weer aan het eten te krijgen. Maar omdat niets hielp en vrijdag haar wang echt dik was zijn we toen naar de dierenarts gegaan. Die dacht dat we haar kwamen laten inslapen, maar was overtuigd door mij om nog 1 keer te proberen het abses (oorzaak van niet eten) weg te krijgen.
De antibioticum spuit duurde echter 3 dagen voordat hij zou werken (hoorden we achteraf).
En dat was te lang voor Oortje. Zaterdagavond nadat ik heel vrijdag en zaterdag bijna niet van haar zij was geweken wankelde ze naar haar waterbak, hing haar kop bijna op de grond en ging ze raar op de grond liggen na elke 5 stappen. Het was te veel en we hebben haar laten inslapen. Sorry voor het lange verhaal.

Het moraal is ook al heeft je kat nierfalen, ze kan er nog jaren mee leven als je je houdt aan het nierdieet. Als ze brokjes pertinent niet meer wilt, kun je een aantal andere brokjes merken proberen (zie site Marga link onder voor alle soorten/merken).
Oortje sprong nog op tafel als een jonge kat een half jaar geleden toen we in een ander dorp andere brokjes hadden gevonden.

Tweede moraal is, als je nierkat niet eet kan het ook door iets anders komen dan haar nierfalen. En wacht dus niet te lang (als ik) om naar de arts te gaan. Ook al ben je bang voor de gevolgen (helemaal niet meer eten/niet mee naar huis krijgen).

En de eigenlijke reden van dit verhaal:
ik had net als laatste redmiddel omdat ik niet wist dat het een abces was, maar dacht dat het door haar nieren was, Reaktiv flesjes gekocht, hiervan heb ik er nog 5 gesloten over.
zie de site van marga over Reaktiv:

http://www.margali.com/Reaktiv.html
http://www.margali.com/nier-tips.html

Ook had ik een zak
Virbac VetComplex Senior Renal
http://www.margali.com/nier-voeding.html
gekocht. Deze is wel open (om te kijken of ze die wou) maar helemaal vol.

ook nog éénderde potje (groot) Ipakitine

en korrels voor de kattenbak die je kunt gebruiken om urine op te vangen voor onderzoek.

Heb je een kat met nierfalen en kan je een van deze zaken gebruiken, ze zijn gratis af te halen bij mij thuis in Berkel en Rodenrijs, of op mijn werk/in Rotterdam.

Alleen liever niet deze week al (beetje emotioneel nog).

groeten
Minke
Oortje, het verlengde en grootste deel van mij...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: eten/medicijnen/opvangkorrels (nieuw) over na overlijden

Bericht door Adriana »

dag Minke en welkom ;-) op het Forum,
we hebben op het Forum bij de topic 'Pluisje, verhoogde nierwaardes' een aantal kanjers van nierkatten en superbaasjes, die topverzorging leveren.
bovendien is er de topic 'nierfaalkatten' met allerlei info en links over dieetvoer en soorten behandeling en tips en trucs enzo enzo

je zult daar nog lang niet aan toe zijn met zo veel verdriet en gemis om je lieve tijger Oortje.
erg lief dat je ons wijst op de mogelijkheden om de kwaliteit van een nierfaaltijger zo lang mogelijk goed en acceptabel te houden.. dank je wel... en wens je sterkte..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
minke78
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:55

Re: Eten/medicijnen/opvangkorrels (nieuw) over na overlijden

Bericht door minke78 »

Ja, dat is zo (aanwezige kennis op dit forum)!
Ik heb spijt dat ik niet eerder aan deze site heb gedacht, misschien dat iemand me erop had gewezen dat het ook wel eens wat anders zou kunnen zijn (hoewel ik ook niet 100% zeker weet hoe haar waardes de laatste tijd waren en of er nog meer speelde dan het abces). Ik heb heel veel schuldgevoel dat ik niet eerder naar de DA ben gegaan. Dan had het misschien nog wel geholpen kunnen worden en had ik nog een paar maanden met haar kunnen zijn. Als, als, als,...
Volgens mij is dit wel een plaats waar men begrijpt hoeveel liefde je van een poes krijgt en geluk als je haar kan aaien al is het maar voor een maand, een week of een dag.
Ook al was ze al 18 en is het veel erger als je jongere kat ziek is en/of overlijd, toch loop ik de hele dag te huilen...
Oortje, het verlengde en grootste deel van mij...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eten/medicijnen/opvangkorrels (nieuw) over na overlijden

Bericht door Adriana »

tja, schuldgevoel.. als je alles in je leven vantevoren weet, dan zou alles anders gelopen zijn..
en jammer dat je de Kattensite niet eerder hebt ontdekt.. blijf je wel bij ons voor als er missch weer plaats is voor andere pluizebolletjes?
nu zul je nog erg veel verdriet hebben en Oortje ieder moment missen en doorgaans blijven we alle lieverds waar we ooit afscheid van hebben moeten nemen, missen. naast de goeie herinneringen..
maar eens zul je missch toch weer naar een andere tijger verlangen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie