Kat plast alleen bij nieuw zeil

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Hoeps
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2011 07:19

Kat plast alleen bij nieuw zeil

Bericht door Hoeps »

Hallo iedereen,

Wij hebben een probleem onze kattenbak staat boven op de overloop, als ik daar nieuw zeil of laminaat neer legt plast en poept onze kater het helemaal onder snachts. en als er niks ligt (dus kale vloer) dan doet hij het niet.
Maar dat ziet er natuurlijk niet uit.

Ik heb geen zin om elke week wat anders neer te leggen.
Hij is gecastereerd.

Wat zou ik hier aan kunnen doen????

Groetjes Hoeps
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat plast alleen bij nieuw zeil.

Bericht door castratenkoor »

Ik zou beginnen met een tweede kattenbak nemen.
En de kat laten onderzoeken.
Wie weet is het toch territoriaal gedrag en vindt hij dat het nieuwe zeil naar hem moet ruiken.
Misschien een optie de kattenbak op een andere plek te ztten met een los stuk zeil.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anousje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mei 2011 17:04
Locatie: Rotterdam

Re: Kat plast alleen bij nieuw zeil

Bericht door Anousje »

Ik herken dit wel een beetje. ik heb 2 poezen van 3 en 4 maanden en ze zijn zindelijk doen het altijd op de bak, maar elke keer wanneer ik het beddengoed verschoon ( ze mogen gewoon bij ons op bed komen) en er ligt nieuwe beddengoed poepen en plassen ze ook op bed, ik denk dat het te maken heeft met onbekende geur. dus nu ga ik die donderstenen van mij goed in de gaten houden want dat is niet de bedoeling.
ik weet ook verder niet wat je er aan kan doen...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat plast alleen bij nieuw zeil

Bericht door pearlsofpassion »

Als ik de verhalen hier op het forum bekijk, denk ik dat het erg belangrijk is hoeveel bakken je hebt staan en waar, bij dit soort problemen.
Bedplassen kan op blaasproblemen wijzen, maar dan zouden ze het altijd doen.
Het kan natuurlijk de nieuwe geur zijn, maar misschien dat een bak in de buurt ze dan toch ook al op andere gedachten brengt.
En misschien hebben ze gewoon een bak te kort maar zijn zo vriendelijk om meestal goed te doen. Dan helpt een extra bak dus ook.
Ik kan me voorstellen dat in wasmiddel voor witte was iet of wat chloor zit en dat trekt aan om op te plassen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie