Wij hebben bijna 3 jaar geleden een poes van 4 jaar oud in huis genomen, omdat ze ergens zat met 12 andere katten en ze werd daar erg gepest. Van een bange buitenkat, nu een absluut knuffelige binnenkat geworden.
Ongeveer 2 jaar geleden is er een kittenpoesje bij gekomen. Ondanks dat ze al wel snel aan elkaar gewend waren, zijn het niet echt dikke vriendinnen. Ze zitten wel bijna altijd in dezelfde ruimte/kamer. Maar er is zelf na 2 jaar nog wel wat geblaas en gemep van de oudste poes, als de ander te dichtbij komt of om te spelen er ineens op af rent. Een ander moment kunnen ze rustig op nog geen 5 cm afstand van elkaar liggen te slapen.
Nu is mijn vriend helemaal verkocht aan een klein katertje. (andersom het katertje ook aan hem)
Alleen is nu de vraag wel of niet doen. Qua ruimte en geld maakt het niet uit.
Maar...
1. de onderlinge sfeer blijft zoals het nu is
2. de oudste kan er juist een vriendje bij krijgen
3. de jongste kan er een vriendje bij krijgen waardoor hij de ander wat meer met rust laat.
4. de jongste kan er een vriendje bij krijgen en het wordt 2 tegen 1
5...
Ik ben alle mogelijkheden aan het nagaan, maar weet ondertussen niet meer wat ik zou doen. Kijk, als de twee dikke maatjes waren had ik er persoonlijk geen bij gehaald.
Iemand ervaring of suggesties?
Groetjes
Wel of geen kat erbij?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Wel of geen kat erbij?
Zoiets is helaas erg onvoorspelbaar. Punt 4: het wordt 2 tegen 1 dat denk ik niet, dan denk je teveel in mensen-gevoelens. Zo werkt dat niet met katten. Het hangt helemaal van de katten af of ze vriendjes worden en zo ja wie met wie.
De oudste zal door eerdere ervaring mer 12 katten vermoedelijk altijd wantrouwend blijven naar andere katten, maar zelfs dat is niet 100% zeker.
Er veel geduld en liefde en aandacht in steken zal een eerste vereiste zijn.
En als ze lelijk tegen elkaar doen, nooit straffen, dat werkt averechts.
Afleiden met spelen en goed gedrag belonen met aandacht en/of lekkers.
De oudste zal door eerdere ervaring mer 12 katten vermoedelijk altijd wantrouwend blijven naar andere katten, maar zelfs dat is niet 100% zeker.
Er veel geduld en liefde en aandacht in steken zal een eerste vereiste zijn.
En als ze lelijk tegen elkaar doen, nooit straffen, dat werkt averechts.
Afleiden met spelen en goed gedrag belonen met aandacht en/of lekkers.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25