Haarplukken eten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
spot
Huiskat
Huiskat

Haarplukken eten

Bericht door spot »

Weet niet of het nu goed staat,maar ik heb een vraag over het feit dat mijn twee katten sinds een paar dagen hun haar wat op de grond ligt op eten.

Ze krijgen allebei appelazijn tegen vlooien, ik doe dan 12 druppels water en 4 druppels azijn. Sinds een paar dagen eten ze hun haar op dat op de grond ligt,het zijn dan maar hele kleine plukjes maar kan dit kwaad?

Doen ze dit om duidelijk te maken dat ze ergens een gebrek aan hebben of is dat niet het geval? Ze hebben dit nog nooit gedaan en keek er dus wel heel vreemd van op, mijn ouders hebben ook 3 katten en de jongste van hun doet het ook.
Adriana

Re: haar eten

Bericht door Adriana »

één van mijn drie katten doet dat ook, hij eet het van het borsteltje als-ie de kans krijgt.
ik ben er ook nog niet achter waarom, soms in vlagen en dan weer tijdje niet. ik weet dat sommige Aziaten op wol soppen en als je niet uitkijkt gaten in truien maken, siamezen kunnen daar goed in zijn. ze kunnen alle drie bij tarwe/kattengras en zouden nergens gebrek aan moeten hebben. Maks heb ik nog nooit een haarbal zien uitkotsen, dus raakt hij het ingeslikte haar met de ontlasting kwijt. maar inderdaad, waarom doen ze dat?
en welkom ;-) op het Forum trouwens!
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Ik mijn vroegere buuf die had inderdaad een siamees waarbij je geen wollentrui moest laten liggen.
Die ging geheid stuk, juist in de jaren 80 waar een gebreide trui (of althans, bij ons dan) in de mode was. :lol:

Ik heb geen idee waarom haren worden opgegeten.
Bij mij doen ze dat nooit (nooit gedaan ook)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
spot
Huiskat
Huiskat

Bericht door spot »

Dank je wel Adriana :grin: :grin:

Donder is inderdaad ook eentje die draden en veters en zo op eet als hij de kans krijgt,ik laat dus ook nooit linten en al dat soort dingen slingeren. Donder gooit regelmatig haarballen eruit en Vlekkie (de jongste) raakt ze in de kattenbak kwijt, :smile:
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hier ook een paar van die rare. Onze Storm doet het vaak uit irritatie omdat hij dan voor zijn gevoel te lang op zijn eten moet wachten. Hij gaat dan stofplukken achter de cv vandaan zitten vissen en eet die op. Dan weet ie dat er direct aandacht aan besteed wordt. Hij heeft ook een superirritantie manier om je uit bed te krijgen, dan gaat ie net zolang overal hevig smakkend aan likken (deur, lamellen, behang) tot je het niet meer kunt uithouden en je bed wel uit moet.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Heerlijk, katten die rare dingen doen!!!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
spot
Huiskat
Huiskat

Bericht door spot »

Het gevalletje stof eten klinkt me heel erg bekend in de oren, doet Donder ook. Hij ligt dan helemaal plat op de grond om de spinnewebben en stof achter mijn verwarming weg te kunnen halen :eangel:

Het zijn en blijven leuke en aparte dieren, :lol:
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

als ik onze flippie kam en er ligt zo'n pluk haar langs begint ze er ook aan. deed nellie trouwens ook. en dan dat snoetjes als ze die pluk aan het mondje hebben hangen en die eruit proberen te krijgen. waarom doe je het dan? gekkerds
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie