Onze kitten de lastpak

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Dimmie73

Re: Onze kitten de lastpak

Bericht door Dimmie73 »

Adriana schreef:neem een hond!
van je strafmethodes word ik absoluut beroerd
Sorry, maar als ik dit soort berichten krijg gaan spontaan mijn haren overeind staan. Ik laat me niet afblaffen als een hond!

Ik voel me door sommigen hier afgeschilderd worden als een dierenbeul! Jullie kennen me niet eens, dus houd je oordeel lekker voor je.

Van alle tips die ik hier gekregen heb, zit er maar één tussen die ik zal hanteren:

Nee!
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

tja het is ook hoe je het zelf interpreteert, als jij je voelt aangevallen alsof je een dierenbeul bent is dat jammer genoeg jouw gevoel. Ikzelf ben ook echt geschrokken van je strafmethodes maar ben vooral benieuwd hoe je erop bent gekomen om je katje op die manier te straffen. Ergens gelezen, gehoord?

Wellicht kun je nog veel andere tips van dit forum halen, niet enkel over opvoeding maar over ziektes, voeding, spelen etc.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Zeg, Dimmie73, ik (en ik niet alleen) zit mn nek uit te steken om een uitgebreid antwoord te typen!
En het enige waar jij op reageert, zijn de reacties die enigszins voor jou negatief zijn/kunnen zijn. Je neemt niet eens de moeite om serieus op reacties in te gaan!? Heb ik bijvoorbeeld iets gezegd waaruit je kan opmaken dat ik je een dierenbeul vind?? Daarnaast heb ik ook een aantal vragen gesteld, om de situatie verder een beetje te kunnen weten, maar blijkbaar heb ik voor Jan L*l zitten typen...
Komt mij een beetje over als of je hier een fake verhaal zit te vertellen, je negeert de overige reacties toch, dus waarom zou ik verder nog moeite doen...Succes ...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

arm kitten
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Adriana

Bericht door Adriana »

Dimmie73 schreef: Sorry, maar als ik dit soort berichten krijg gaan spontaan mijn haren overeind staan. Ik laat me niet afblaffen als een hond!

Ik voel me door sommigen hier afgeschilderd worden als een dierenbeul! Jullie kennen me niet eens, dus houd je oordeel lekker voor je.

Van alle tips die ik hier gekregen heb, zit er maar één tussen die ik zal hanteren:

Nee!
helemaal eens met Rob en 'arm kitten' en eens met alle voorgaande adviezen.

je vraagt ons advies en je hebt het gekregen; iedereen heeft haar/zijn stinkende best gedaan.
je gaat op geen enkele van de gegeven adviezen in.
je kunt hier niet verwachten dat we veel waardering voor je strafmethodes kunnen opbrengen, daarvoor zit op het Forum iets te veel ervaring in de omgang met katten.
die methodes werken niet en zijn dieronvriendelijk.
je slaat een kitten niet met een latje! je pakt een kitten niet in zijn nekvel op de manier zoals je schetst.

en het belangrijkste: het werkt niet!
en daar ben je inmiddels zelf ook achter, vandaar dat je hier advies komt vragen.

wij hebben je niet uitgemaakt voor dierenbeul, dat zijn jouw woorden.
ik heb je ook niet afgeblaft: een hond lijkt me past beter in je omgangsstijl dan een kat, die zich altijd veel onafhankelijker zal gedragen.
daarom houden we zo van ze.
en ik heb geen oordeel over je uitgesproken/geschreven en als je dat zo invoelt dan vind ik dat jammer, maar kan daar niks aan doen.

we hebben het beste met jou en je probleemsituatie voor, zoals altijd met iedereen. op mij komt je laatste reactie een beetje over als die naar je kitten, je respecteert de eigenheid van dat kitten niet, het moet zich gedragen naar jouw wensen, als een marionetje.
en de adviezen en het meedenken bevallen je blijkbaar niet maar er spreekt in de eerste plaats bezorgdheid uit over het welzijn van je kitten!
ik hoop toch dat je dat inziet, we zijn niet tegen je maar mogen er toch wel voor uitkomen dat we het oneens zijn met de methodes, die je hanteert?
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Nah, ben het helemaal eens met Adriana.
Vooral; neem een hond (en lever de kitten aub bij het asiel af).
Ik vroeg niets over het latje, maar als je je katje echt slaat met een latje.... Ok geen dierenbeul, je weet gewoon niet hoe je met katten moet omgaan. (en nu mag je boos worden hoor, boeit me ff niet).
Ik sta ik hier gewoon met m'n vinger op m'n voorhoofd te wijzen "ben je niet goed bij je hoofd ofzo? Zal ik jou met een latje slaan. Dan weet je hoe dat voelt. Gek."
Bij nader inzien, neem ook maar geen hond.
Die zal ook niets van het latje begrijpen en dan worden ze vals (van angst).

(zo, hier heb je je negatieve reactie)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Ik lsuit me volledig ana bij de voorgaan de reacties.
Ik kom even op voor mijn forumgenoten die de tijd en moeite nemen om jou van advies te voorzien.
Heb net alles gelezen, zie nergens staan dat ze jou ene dierenbeul noemen. Zegt meer over je eigen zelfbeelf denk ik.
En nee, neem geen hond, die kun je ook met geen mogelijkheid opvoeden, durf ik rustig te zeggen.
Op het latje en je verder methodes ga ik niet in, te idioot voor woorden.
Ik hoop ook dat je het kitten naar een asiel brengt zodat ie een eerlijke kans krijgt bij iemand die wel met katten om kan gaan.

Als je ook maar iets geleerd hebt hier trek ik met alle plezier woorden in.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mijn enige advies: neem een pluchen Stoffeltje - geloof me daar heb je totaal geen lastpak aan.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

Jammer dat je van alle tips alleen "nee" bruikbaar vindt. Heb je de moeite gelezen om alles te lezen? Ik lees heel veel goede tips en er is best veel energie/tijd in de antwoorden gestoken.
Ik hoop dat je je poes houdt en dat ie geen straf krijgt, och arme ..
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Admin »

De TS heeft verzocht zijn account te sluiten. Reageren op het onderwerp mag, reageren op de TS heeft geen zin.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie