Dimmie73 schreef:
Sorry, maar als ik dit soort berichten krijg gaan spontaan mijn haren overeind staan. Ik laat me niet afblaffen als een hond!
Ik voel me door sommigen hier afgeschilderd worden als een dierenbeul! Jullie kennen me niet eens, dus houd je oordeel lekker voor je.
Van alle tips die ik hier gekregen heb, zit er maar één tussen die ik zal hanteren:
Nee!
helemaal eens met Rob en 'arm kitten' en eens met alle voorgaande adviezen.
je vraagt ons advies en je hebt het gekregen; iedereen heeft haar/zijn stinkende best gedaan.
je gaat op geen enkele van de gegeven adviezen in.
je kunt hier niet verwachten dat we veel waardering voor je strafmethodes kunnen opbrengen, daarvoor zit op het Forum iets te veel ervaring in de omgang met katten.
die methodes werken niet en zijn dieronvriendelijk.
je slaat een kitten niet met een latje! je pakt een kitten niet in zijn nekvel op de manier zoals je schetst.
en het belangrijkste: het werkt niet!
en daar ben je inmiddels zelf ook achter, vandaar dat je hier advies komt vragen.
wij hebben je niet uitgemaakt voor dierenbeul, dat zijn jouw woorden.
ik heb je ook niet afgeblaft: een hond lijkt me past beter in je omgangsstijl dan een kat, die zich altijd veel onafhankelijker zal gedragen.
daarom houden we zo van ze.
en ik heb geen oordeel over je uitgesproken/geschreven en als je dat zo invoelt dan vind ik dat jammer, maar kan daar niks aan doen.
we hebben het beste met jou en je probleemsituatie voor, zoals altijd met iedereen. op mij komt je laatste reactie een beetje over als die naar je kitten, je respecteert de eigenheid van dat kitten niet, het moet zich gedragen naar jouw wensen, als een marionetje.
en de adviezen en het meedenken bevallen je blijkbaar niet maar er spreekt in de eerste plaats bezorgdheid uit over het welzijn van je kitten!
ik hoop toch dat je dat inziet, we zijn niet tegen je maar mogen er toch wel voor uitkomen dat we het oneens zijn met de methodes, die je hanteert?