Krolsheid/paargedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Seetje1980 »

Hahahaha dat filmpje. Zo breng je op een speelse manier je boodschap heel duidelijk over. Heb mijn penneke ook uit het asiel gehaald en inderdaad er zitten heel veel poezen, ook omdat mensen ineens allemaal spontaan "allergisch" worden, heel apart. Maar goed dat is niet aan mij om over te oordelen. Ik ben blij dat ik ons meisje een fijn nieuw thuis heb kunnen geven en dat zouden meer mensen moeten doen (he dat klinkt bekend ;-))
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door MarjanR »

Ik denk het zelfde als iedereen hier over het krijgen van pretnestjes.
Maar dat houdt nog niet in dat je zomaar iemand de oren over de kop kunt trekken op het moment dat iemand hier op het forum komt met een vraag zoals bovenstaande.
Je kunt iemand veel beter inlichten en proberen te sturen.

Ik probeer dit al een lange tijd duidelijk te maken.
En als ik heel eerlijk ben ben ik ontzettend blij met het feit dat Zuri dit nu ook aankaart.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door castratenkoor »

Sorry Zuri ik bedoel inderdaad niet te zeggen dat jij reclame zou maken voor pretnesten.

Maar vorig jaar was er ook iemand met een pretnest, de anti mensen inclusief ikzelf reageerden niet.
En er waren een aantal mensen die elke dag enthousiast regaeerden, foto's met een hoog oeh en ahhh
gehalte, en och na het werk zo snel mogelijk naar huis om te genieten.
Heb me groen en geel geërgerd. DAT is mensen met een vrouwelijk kitten stimuleren (ach 1 nestje.....moet kunnen) en DAT is wat niet moeten promoten.
Ook dat ene nestje moet niet. Je helpt mee aan een groot probleem en veel dierenleed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door MarjanR »

Daar was ik 1 van, Dinie.
En ik vind het prima dat jij daar aan ergert (hoewel, dat doe ik niet met opzet natuurlijk).
Maar het feit was al gebeurd, de dame in kwestie zat met vragen over het hoe en wat.
Terugdraaien was geen optie. Dan kun je iemand beter ondersteunen en inlichten.
En zover wij weten heeft deze dame haar poes ook laten steriliseren nadat ze had geworpen.
Ik heb zelfs een verwijzing naar dat plaatje gedaan wat Admin toen had geplaatst (het gevolg van 1 nestje dat ongeveer 2000 katjes als eindtelling had.) En ook dat filmpje van Renee is daar ook geplaatst. Erg informatief.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
moon276
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2011 21:23

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door moon276 »

Goh wat een fijn forum is dit. Weet je waar Ik dan zo moe van wordt? Niemand van jullie kent mij, niemand weet HOE ik woon, niemand hier weet ook maar IETS van mij!

Ik hoef mij hier niet aan jullie te verantwoorden maar ik HEB de ruimte voor een nest! Ik woon NIET in de stad waar mijn dieren overlast veroorzaken. Ja ik woon super landelijk (vrij) en nee ik hoef mijn kittens geeneens weg te doen als ik geen geschikte mensen vindt! Dus vraag eerst even voordat je veroordeelt!

Jullie worden hier moe van? Nou sorry IK wordt hier moe van. Ik dacht een normaal antwoord te kunnen krijgen op een heel serieuze vraag maar nu is dit topic wederom vervuild door fanatici!

OOk bedankt voor de leuke mededelingen dat ik hier zo welkom ben op dit forum (ahum niet dus!) en dat ik maar beter weg kan gaan.

Prima bij deze dus! Veel plezier met jullie poezen want jullie zullen het wel zoveel beter weten en zoveel beter doen dan een ander! Wees daar trots op!

Have a nice day!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Ilone »

Beetje jammer dat je alleen de negatieve dingen eruit pikt.

Sorry dat het grootste gedeelte tegen het hebben van nestjes is.
Waarom dat we dat zijn, kan je zelfs terug lezen op de kattensite zelf. Daar staat netjes beschreven wat er gebeurd als mensen steeds nestjes nemen.
Prima dat je de katjes niet weg hoeft te doen etc, maar als je eens wist hoeveel kittentjes er minstens 2 seizoenen per jaar bij de asiels/opvangs terecht komen...En dan nog maar te zweigen over de kleintjes (en volwassen katten) die gewoonweg gedumpt worden en het veelal niet overleven óf het kattenoverschot alleen maar verergeren omdat ze niet geholpen zijn :-(
Snap je dat we dan niet zo happig zijn op nestjes?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door BillyJean »

Hoi Moon

Je frustratie is duidelijk, en ik ben het dan ook met Zuri eens, niemand hoeft je hier aan te vallen . Je stelt een vraag en daar heb je geen antwoord op gekregen.

Voor de meeste forumgebruikers is het gewoon moeilijk om te lezen, dat je blij bent met een nestje kittens. Ik geloof ook zeker dat het heel leuk is , om het eens mee te maken, al die kleine pluizebolletjes...

Maar het blijft een feit, dat rond deze tijd de asiels uitpuilen met katten en kittens, die vaak door forumleden in huis worden genomen.

Ik ben er van overtuigd dat jij de intensie hebt om je kittens een goed huis te geven, als je ze niet kwijt komt. Maar er kan in ieders leven een verandering plaats vinden, ( buiten je eigen macht om) , waardoor je opeens geen plek, ruimte, geld of tijd meer hebt voor de katten. En dan belanden de katten alsnog in een asiel. Helaas lees je dit hier en op andere fora regelmatig.

Dát is waar mensen zich zorgen over maken, soms wordt het wat cru gezegd, maar daar speelt ook een stukje frustratie mee.
Dat iedereen gewoon het beste wil voor zijn/ haar poezen én voor de poezen in het asiel is mij hier wel duidelijk geworden.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door MarjanR »

Hey, ik dacht dat je al weg was joh.
Ennuh, wel eens bedacht dat wij inderdaad niet weten hoe je leeft, omdat we geen helderziende zijn?
En dat het ondanks jouw mooie leefomgeving wij er toch niet achter staan dat jij je katje laat dekken.
Er zijn duizende redenen op te noemen waarom. Maar daar vraag je ook niet om, toch?
Oa de gezondheid van je poes wat mijninziens toch best belangrijk is.
Als je veel meer katjes op je erf zou kunnen hebben, dan zou het toch ook mooi zijn als je een kat uit het asiel haalt?
Daar zitten namelijk erg veel katjes op een gouden mandje te wachten.
Zelfs een aantal kittens van vorig jaar die nog niet zijn geadopteerd.
Er is echt veel kattenleed in NL (want zeg nou zelf, een kat zou liever bij jou op het erf lopen dan in een asiel zitten)

Ok, je hebt niet de meest charmante reacties gehad op jouw vraag.
Ben ik het over eens (zoals je kon lezen).
Maar is het nu echt de bedoeling om zo hoog van de toren te blazen.
Je zou ons ook de kans kunnen geven om uit te leggen van hoe en wat toch?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
moon276
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2011 21:23

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door moon276 »

Marjan R niemand hoeft helderziende te zijn maar ik zou EERST even netjes vragen of de woonomstandigheden er wel naar zijn om een nestje te kunnen hebben. Of ik dit alles wel goed heb overwogen alvorens mij aan te vallen en veroordelend te zijn.

Maar je hebt gelijk ik had jullie de kans kunnen geven. Echter ben ik zere goed op de hoogte over het wel en wee rondom kittens en de overvolle asielen. Dat is ook de reden dat mijn katten afgedankte stumpertjes zijn. ik heb mijn katten niet als kitten aangeschaft, ik heb ze op oudere leeftijd in huis genomen omdat zij niet langer gewenst waren bij hun oude baasjes.

Hier hebben ze veel ruimte en vrijheid en zijn niemand tot last. Ik laat ze ook maar niet zomaar aan rommelen als ik een nest heb gehad laat ik de moeder helpen. Maar ik heb een andere visie op het krijgen van een nest en ik gun zowel mijzelf als moederpoes die kans. De kittens mogen en kunnen hier blijven uiteraard worden zij geholpen. Dus ja ik heb alles zeer goed overdacht.

Ik had alleen maar een vraag over de dekking en had beslist niet verwacht zulke reacties te krijgen.

Maar nogmaals ik heb al 3 afgedankte katten en die hebben bij ons een heerlijk leven (althans dat mag ik hopen). Maar goed ik hoop dat er de volgende keer eerst gevraagd wordt alvorens men conclusies trekt die niet helemaal correct zijn. In ieder geval bedankt tot zover.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door BillyJean »

Hoi Moon
je antwoord maakt me nu wel heel nieuwsgierig . Ik hoop ook dat je hier antwoord op wilt geven: Wat is jouw visie op het krijgen van een nestje?
Want die vraag zit nu in mijn hoofd. Kan je een poes een nestje "gunnen" , doe je een poes hier een plezier mee?
Ik ben benieuwd naar je antwoord, en ik hoop dat je dat ook wilt geven
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door MarjanR »

Ik begrijp je, zekers wel.
Maar het gunnen van een nestje aan de moeder poes steekt denk ik toch iets anders in elkaar.
De kans dat moeders op latere leeftijd kanker krijgt is aanwezig.
En weet je ook wie de kater gaat zijn?
Want er bestaat ook sexueel overdraagbare ziektes. Niet zozeer door de paring, maar door vechtpartijen die de katers onderling hebben. En daarmee kunnen ze de poes wel besmetten.
Verder is het niet zo dat een poes iets mist, zoals wij mensen dat wel kunnen missen. Geen kinderen hebben.
Een kat denkt niet zo rationeel zoals wij mensen doen.

Ik ben ook niet feilloos, zeker niet.
Mijn lieve Roxy* heeft ook een oeps-nestje gehad.
En daar was ik op dat moment al niet blij mee, maar nu ik meer weet (door op dit forum te komen, en me in te lezen op dat onderwerp) al helemaal niet.
(het is 11 jaar geleden, en toen was het hebben van een computer thuis iets duurs en niet voor mij weggelegd)
Anyway, Roxy* is dus wel uiteindelijk gestorven omdat ze een kanker in d'r buik had.
Ik had haar nog kunnen hebben...
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door ayla »

Hoi Moon,

het kan heel goed zijn dat dat jij wel goed nagedacht hebt voordat je tot deze keuze bent gekomen. Dan ben ik benieuwd hoe je tot deze keuze bent gekomen? wat is de reden dat je zelf een nestje wilt?
Helaas denkt niet iedereen na voordat hun poes opeens zwanger is, vergeten te steriliseren, geen tijd etc. Er komen dan vaak oeps nestjes en vervolgens horen we ook hier nog steeds berichten van mensen die hun kittens niet kwijt kunnen en wat daar dan mee gebeurd wil ik dan eigenlijk niet weten...

Dat niet iedereen hier voor een nestje is, tja dat is natuurlijk mogelijk op een forum waar iedereen zijn mening mag uiten. Ben heel benieuwd net als Billy jean naar jouw mening over nestjes en wat de reden is dat jij zelf een nestje van je poes wilt.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Gootje87 »

Het enige wat ik heb gehoord over een kattenparing is dat het vrouwtje een kreet slaakt als 'het' gelukt is geloof ik. Maar weet niet of je bij de dekking aanwezig was? Verder heb ik er geen idee van! Misschien kun je ff googlen?
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Anne »

moon276 schreef: Echter ben ik zere goed op de hoogte over het wel en wee rondom kittens en de overvolle asielen. Dat is ook de reden dat mijn katten afgedankte stumpertjes zijn.

Dus ja ik heb alles zeer goed overdacht
Onbegrijpelijk dat je inplaats van je te ontfermen over een moederpoes met kittens uit het asiel,
je kat zwanger wilt laten worden met alle risico's van dien
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Dafpoetser »

Ik heb me tot nu toe (al breiend en op mijn handen zittend) niet bemoeid met dit topic.

Toch wil ik even kwijt dat ik meer bewondering heb voor mensen die een kat opnemen uit het asiel, (al dan niet met kittens) dan dat je bewust een nest op de wereld zet. Elk kattenleven is waardevol en TELT.

En wat zitten de asiels vol...denk daar eens aan voor je een pretnestje wil gaan kweken, die kansloze asieldieren verdienen toch ook een prettig leven?
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie