Over je vraag of andere katten dan zo tam zijn? Volgens mij zijn er genoeg katten die de da niet zonder handschoentjes kan aanpakken

Als ik naar mijn eigen katten kijk; mijn zwartje voelt zich helemaal op zijn gemak bij de da, komt meteen zijn mandje uit, onderzoekt de hele praktijk gelijk en als de da hem onderzoekt, blijft hij heel rustig, ook met thermometers en spuiten. Mijn eerste da noemde hem; sm-katje (bij hem ben ik weg, want vond hem niet meer zo lollig).
Bij de andere da was hij ook heel rustig, maar toen er een blaaspunctie werd genomen en hij daar verdoving ook voor kreeg, begon hij wel te blazen, maar ja, zijn hele blaas zat verstopt, was ontstoken en zat vol gruis, ik zou dan ook niet rustig blijven hoor!
Mijn andere katje is wel een stuk minder handelbaar. Hij wil altijd wegkomen en is ontzettend sterk, dus dan moeten we met 3 man erop. 1 van de 3 'man' is dan een kattengedragstherapeute en samen met haar praat ik geruststellend tegen dit katje, terwijl de da zijn werk kan doen.
Denk echt dat het per kat verschilt, maar ook dat benadering essentieel is. Misschien nog een leuke link:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... 563ee5%2C0
Een andere kattengedragstherapeute maakte n.a.v. dit artikel de vergelijking met dieren bij de DA; hetzelfde aanpakken; niet afleiden en troosten, maar goed zo zeggen.
Katten voelen stress ook goed aan, dus misschien voelen ze al dat jij gestrest bent over het bezoek? Ik opper maar wat dingen, misschien heb je inderdaad een aantal felle donders, misschien stelt de da je katten niet echt op hun gemak, het kan allemaal. je kan een keer een second opinion doen bij een andere da om te kijken hoe ze daar reageren?