Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Monique1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:24

Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door Monique1 »

Hoi allemaal.

Twee jaar geleden(geloof ik) hebben we Nosy (toen 9 jaar) uit het dieren asiel gehaald.
Het is echt een schat van een poes, waar we nooit sprijt van hebben gehad.

Ondertussen is onze Noos 11 jaar. Maar ze vindt het een ramp om uit te logeren gaan in het dierenpension tijdens onze vakanties. Want alleen in huis laten is ook geen optie.

Twee weken geleden moest Nosy weer uit logeren. Maar wie verbleef er ook in het dierenpension: Spaiky. Zij was op 11 jarige leeftijd afgestaan ivm met allergie. De beide dames hebben we dan ook twee weken bij elkaar gezet (tijdens onze vac.), om te kijken of ze samen door een deur kunnen.

Dat was helemaal geen probleem. Ze accepteerden elkaar al heel snel. En zo bleef het ook tijdens onze vakantie.

Vandaag zijn we Nosy weer gaan ophalen, en hebben Spaiky ook meegenomen. Dat is voor Nosy natuurlijk een hele verandering. Spaiky lijkt er weinig last van te hebben. Ze wandeld in de tuin, eet de brokjes, heeft haar plekje uitgekozen, heeft lekker in de zon gelegen, gebruikt de kattebak, en ligt nu naast mij op de stoel te slapen (en dat alles na 1 uurtje). Nosy vindt het allemaal erg vreemd, dat ze niet meer alleen is. Soms ligt er ineens een andere poes in haar mandje (er staat nu ook nog een extra mandje bij). ze lijkt wat beledigd, en weet even niet wat ze moet. Eten wil ze even niet, zelfs haar lievelings hapje). Maar boos is ze niet.

Het is best we spannend hoe het vanacht gaat. Ook met de konijn gaat het goed samen. Wij hopen van harte dat het zo goed blijft gaan, en dat ook Nosy haar rust vindt.

Groetjes,

Monique :grin:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen.

Bericht door castratenkoor »

Wat leuk dat jullie Spaiky erbij genomen hebben. Hopenlijk komt alles snel tot ruste n leven ze gezond en gelukkig evrder samen. Hopenlijk gaat Nosy ook snel weer eten.
Kan me voorstellen dat het even vreemd is haar domein te moeten delen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen.

Bericht door Aziraphale »

Spannend maar het komt vast goed! Geniet ervan ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door nellebel »

wat leuk voor haar. zal wel even wennen zijn. het huis was toch haar domein. fijn dat spaiky weer een goed huisje heeft.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door Anne »

O wat mooi zeg dat jullie Spaiky een herkansing geven!!! Ik duim ervoor dat het zo goed blijft gaan!!
Pas je er op dat Spaiky niet de tuin uitloopt? je kan haar beter de eerste 6 weken echt binnenhouden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Monique1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:24

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door Monique1 »

Hallo allemaal,

Het gaat uitstekend hier.

Spaykie is zo relaxt, ongeloofelijk, en dat na zo'n korte tijd. Ze is ook ontzettend lief. Je kunt werkelijk alles met haar doen. Vandaag heb ik haar geborsteld, omdat ze nogal wat losse haren had. Dat vond ze blijkbaar heerlijk. Nosy vindt dat ook heerlijk, maar ineens is ze het moe. Maar bij Spaykie merk ik daar helemaal niets van. Echt een zeer gemoedelijke doedel.
Nosy is ook weer aan het eten, dus dat is ook weer goed. Ze lopen alleen af en toe nog om elkaar heen. Maar dat zal ook wel goed komen bij de twee oma'tjes ;0) .

Alleen gisteren haalde Spaykie ineens iets raars uit. Bij de vorige eigenaar wilde ze nooit naar buiten. Hier mag het, maar alleen in de tuin. Ze was al eventjes buiten geweest. En ineens wilde mevrouw over de schutting heen. Erg raar, terwijl ze bij de vorige eigenaar dat absoluut niet wilde.

Ik heb dit overlegd met het asiel, want wij willen geen poes die graag vrij rond loopt. Dit omdat al vele buurtkatten voor stevige overlast zorgen bij onze buren. En hier willen we niet aan mee doen.

Het schijnt, dat we haar nog helemaal niet naar buiten mogen laten gaan (al gaat het geweldig). Ze moet zich eerst aan ons hechten, en na 5 a 6 weken mag ze weer proberen.
Maar ik zag zonet dat iemand dat ook al adviseerde. We gaan haar dan ook zo lang binnen houden (best wel zielig met zo'n mooi weer en Nosy mag wel naar buiten), voor Spaykie is dat nu gewoon het beste.

Mocht ze tzt nog steeds wegloop neigingen hebben, dan mag ze alleen met tuigje naar buiten. Niet zo leuk, maar goed, beter dan haar weer wegbrengen. Ze vraagt ook niet om naar buiten te mogen, terwijl Nosy dat wel doet. Daar reageert Spaykie ook niet op, als Nosy wel naar buiten gaat.

Spelen met een touwtje vindt Spaykie heerlijk, terwijl Nosy helemaal niet van spelen houdt. Zij is echt op haar rust gesteld. 'S avonds op de bank knuffelen vindt ze wel weer fijn. Het zijn dus twee heel verschillende poezen, terwijl ze uiterlijk heel veel op elkaar lijken (twee tijgers, met bijna dezelfde tekening). Maar nu hebben we er dus eentje bij, die af en toe even bezig gehouden moet worden. Dat is echt leuk!!

Ook vindt Spaykie ons konijn prima. Deze "woont"ook in onze huiskamer, met haar kooi open.
Binnen gaat het dan ook perfect met hun drietjes. Lekker gezellig. Ons zoontje is dan ook al helemaal gek van Spaykie (ik geloof dat het ook wederzijds is), maar uiteraard ook van de andere twee.

Groetjes,

Monique
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door nellebel »

heerlijk toch, het gaat echt al goed daar met haar. tja, misschien is jullie tuin wel aantrekkelijker dan de vorige tuin en zag ze nu wel kans om te proberen te ontsnappen. Ze is zeker beter bij jullie af als in het asiel, en dat is ook al merkbaar aan haar. ze is volgens mij al behoorlijk gewend aan jullie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door pearlsofpassion »

Wat fijn dat Nosy een vriendinnetje bij heeft. Inderdaad opletten dat ze nog wat binnen blijft, anders gaat ze terug naar haar oude thuis (instinct).

Nu nog een vriendje voor je konijn? ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door Catfish »

Wat fijn dat jullie deze dame ook een kans hebben gegeven!
Komt vast helemaal goed tussen die twee als dat in het pension al zo goed ging. Op eigen terrein is het toch net even anders, maar als ik dat zo lees heb ik er alle vertrouwen in.
Ik zou haar ook nog een weekof 6 binnen houden, en niet los laten lopen.
Veel plezier met je meisjes!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door Anne »

je kan heel makkelijk je tuin afzetten als je toch al schuttingen hebt staan ;-) Zo weet je zeker dat ze veilig naar buiten kunnen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Monique1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:24

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door Monique1 »

Hoi Allemaal,

Helaas is het niet goed gegaan met Spaykie. We hebben haar weer terug moeten brengen naar het asiel. Dat was niet leuk, maar helaas wel het beste.

In het asiel ging het uitstekend tussen Nosy en Spaykie, en de eerste dagen thuis ook. Maar daarna helaas niet meer.

Spaykie is helaas vaak ontsnapt naar buiten, dat heeft een vogel uit de volliere van de buren het leven gekost. Ze was dus absoluut geen binnen kat zoals het asiel gezegd had. We konden haar met geen mogelijkheid binnen houden. Elke keer vond ze wel iets om naar buiten te komen. En dat kan bij ons niet, of ze moet in de tuin blijven. Maar dat deed ze helaas niet.

Onze tuin kan niet aangepast worden, of we moeten er een net over spannen of zo, maar dat gaat ons echt te ver. Vandaar dat we ook zochten naar een binnen kat.

Tevens boterde het niet meer tussen Nosy en Spaykie. In het asiel is er blijkbaar geen territorium drang. Maar bij ons thuis onstond die opeens wel. Spaykie begon Nosy op zo'n harde en heftige manier aan te vallen, zodat Nosy niet meer durfde te eten en na de kattenbak te gaan. Spaykie stond haar gewoon om het hoekje op te wachten, om dan gelijk aan te vallen. Dat ging er echt heftig aan toe. Slaan met de klauwen uit, boven op nosy springen, er achteraan jagen, de haren vlogen hier in het rond. Nosy was echt doodsbang, en ze is al geen moedige kat. Spaykie jaagde haar zelf haar mandje uit, als ze lag te slapen.

We hebben eerst altijd drie katen gehad (kwamen ook uit het asiel, en zijn destijds niet tegelijk gekomen).Maar zo'n agressie hadden we nog nooit eerder meegemaakt. Dit waren geen katteruzietjes meer.

We hebben het 3 weken geprobeerd in de hoop dat het beter zou gaan. Maar het werd steeds erger helaas. We hebben Spaykie dus terug moeten brengen.

Ze is een hele lieve poes. Maar ze pastte helaas niet bij ons. Hopelijk vindt ze een nieuw baasje waar ze alleen is (of met een kat die wel tegen haar op kan) en lekker buiten kan rondlopen.

Helaas kan het dus ook eens niet goed gaan.............

Groetjes,

Monique
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door BillyJean »

ach, wat jammer dat Spaykie zich zo slecht ging gedragen, dat is inderdaad voorNosy heel sneu. Ik denk dat ik dan ook hetzelfde had beslist, het moet wel goed gaan, een terrorist in huis is geen leven.

Jammer dat het asiel je niet goed heeft ingelicht, dan had dit misschien voorkomen kunnen worden ( al kunnen ze daar natuurlijk ook niet alles weten) Ik hoop dat ze snel een goed nieuw huisje krijgt
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9358
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door castratenkoor »

Jammer dat je de schuttingen niet catproof hebt willen/kunnen maken. Er staan vele voorbeelden van op het forum hoe de tuin met betrekkelijk eenvoudige middelen uitbraak-veilig te maken.
Je kunt van een kat niet evrwachten dat hij/zij zelf zo verstandig is in eigen tuin te blijven.
Best kans dat als ze beide gewoon de zelfden rechten hadden gehad met binnen en buiten, dat het dan wel gelukt was tussen die twee.

Jammer - echt een gemiste kans.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Monique1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:24

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door Monique1 »

Beste castratenkoor,

Hoezo gemiste kans

Erg jammer dat je zo reageert. We hebben alles gedaan wat in onze macht was om Spaykie bij ons thuis te houden.

Ook wij zijn er verdrietig onder dat het niet ging, vooral ons zoontje. Leg het allemaal maar eens aan een kind uit. Niet makkelijk dus.

Als ik schrijf dat ik de tuin niet zo kan maken zodat de kat in niet de tuin uit kan. Dan is dat zo.
Waarom zou ik hierover liegen. Ik was niet voor niets op zoek naar een binnenkat. Dat zegt toch al genoeg lijkt mij.

Maar erg leuk om te horen dat jij vindt, dat ik het niet wil en dat ze beiden dezelfde rechten hadden moeten hebben. Nogmaals, we hebben gedaan wat we konden. Meer was niet mogelijk. Het ging gewoon niet meer. Als het aan ons had gelegen had het anders gelopen, maar het is helaas niet zo.

Te gek, dat ik mij hier moet verdedigen, voor iets waar wij hier ons allebeste best voor hebben gedaan.

Ik had gehoopt op begrip, maar krijg kritiek.

Hier heb ik geen behoefte aan, het is al vervelend genoeg.

Op dit forum zie je mij niet meer, als het zo moet.

Monique
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Onze Nosy heeft een vriendinnetje gekregen

Bericht door Aziraphale »

Hoi Monique,

Ik vind inderdaad niet dat je je hoeft te verdedigen! Het lijkt me vreselijk om een kat die je een fijn huisje gunt weer terug moet brengen omdat het niet werkt. Anne van dit forum heeft helaas deze week een soortgelijk probleem gehad.
Hopelijk vindt Spaiky een fijn huisje waar ze veilig naar buiten kan. Denk je eraan on een ander vriendje voor Nosy te zoeken of is het zo wel even goed?
Veel sterkte in ieder geval!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Plaats reactie