je kent me niet dus 'dat jij dus ook zo iemand bent die een vegetariër met leren schoenen aan veroordeelt etc.' slaat nergens op. ik heb geloof ik niemand veroordeeld en ik kan er niks aan doen dat je je zo aangesproken en zelfs gekwetst voelt.
Wanneer jij je door mijn opmerking gekwetst voelt, dan vind ik dat heel vervelend en wil mijn excuses maken. Mijn opmerking was een conclusie die voortkwam uit het feit dat jij zei dat mensen die wat roepen dan ook één lijn moeten trekken.
Ik word er door vleeseters regelmatig op gewezen dat ik niet consequent ben (en dus niet één lijn trek) omdat ik leren schoenen draag en dat irriteert me behoorlijk omdat ik me dan afvraag hoe consequent ze zelf zijn. Een mens kan in deze samenleving nou eenmaal niet consequent zijn. Dan word je een fanaat, iemand waarmee het slecht leven is.
En toen jij dus zei dat je dan één lijn moet trekken, kwamen gelijk die leren schoenen weer bovendrijven "Hè bah, weer iemand die niet kijkt naar wat je goed doet, maar alleen naar wat je verkeerd doet." Je hebt gelijk, ik ken je niet (nou ja, inmiddels toch wel een heel klein beetje

) en het is niet goed om mijn eigen frustraties op een ander te projecteren. Dus nogmaals: sorry.
Dan over het herplaatsen: ik vind het geen argument om te zeggen dat je als fokker herplaatst omdat anders je huis te vol wordt. Wanneer je een klein huis hebt, dan moet je misschien wel helemaal geen fokker worden of het aantal dieren aanpassen aan de grootte van je huis. En wanneer je bijvoorbeeld zes jaar met twee dieren fokt, ze daarna laat castreren en twee nieuwe dieren neemt, dan heb je er nog pas vier en zes jaar later zijn de twee oudste katten 12 en zou je weer twee katten er bij kunnen nemen. Ouder dan 18 worden de meeste raskatten niet, dus dan zit je uiteindelijk op een maximum van zes katten. Dat lijkt me toch te doen. En mocht dat toch teveel zijn, dan moet je geen fokker worden of eerst verhuizen.
Ik heb sinds ik Amber 6 jaar geleden kocht, vaak met fokkers gesproken over herplaatsing en de meeste zijn er inderdaad niet echt eerlijk over (alsof ze toch vinden dat het eigenlijk niet netjes is). Ik ken inmiddels echter via de secretaresse van Neocat die zelf ook fokt en niet herplaatst, een aantal fokkers die een heleboel gepensioneerden hebben. Dus het kan wel! Neocat-Britten heeft ook in bijna elke aflevering van haar kwartaalblad wel een kritisch artikeltje over het herplaatsen.
Asielkatten zijn ook herplaatsers, dat klopt, maar ik vind dat toch een iets ander verhaal want hier zijn geen commerciële belangen mee gemoeid.