Sinds vorige week vrijdag hebben wij een 8 maand oude kater Dexter uit het asiel gehaald als 'vriendje'voor onze Luna van 2. Sinds de eerste ontmoeting is het al bal, Dexter heel nieuwsgierig en Luna blazen en grommen, sindsdien komt ze amper binnen. 2 keer bewust samen in de kamer gelaten zodat ze nergens heen konden, dat was de tweede keer een gevecht waarbij Dexter er op los sloeg.
Vandaag heb ik een Feliway apparaat gekocht voor het stopcontact, hoop dat het zo wat word, maar ik wil zo graag tips. Een bench heb ik niet. Dexter is gecastreerd, Luna gesterilliseerd. Maar ik mis mijn Luna een beetje binnen in haar verwarmingmandje.
Luna van 2 versus Dexter 8 maand
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Luna van 2 versus Dexter 8 maand
Was Luna andere katten gewend voor Dexter?
Aangezien ze niet meer binnen kwam, denk ik van niet?
Dan kan het goed zijn, dat ze niet meer met andere katten omkan. Je kan het enkele weken proberen, maar wacht niet tot je te hard gehecht raakt aan Dexter om de knoop door te hakken.
Je moet ze zeker niet opsluiten bij elkaar want dan doe je het op een gevecht uitdraaien juist omdat, zoals je zelf aangeeft, ze niet weg kunnen.
Laat ze de ruimte en op eigen tempo elkaar verkennen en opzoeken. Al zal dat wel heel wat moeizamer gaan nu ze al slecht fysiek contact hebben gehad.
In de topics over acceptatie kan je tips vinden om een introductie te helpen. Maar zeker niets forceren.
Aangezien ze niet meer binnen kwam, denk ik van niet?
Dan kan het goed zijn, dat ze niet meer met andere katten omkan. Je kan het enkele weken proberen, maar wacht niet tot je te hard gehecht raakt aan Dexter om de knoop door te hakken.
Je moet ze zeker niet opsluiten bij elkaar want dan doe je het op een gevecht uitdraaien juist omdat, zoals je zelf aangeeft, ze niet weg kunnen.
Laat ze de ruimte en op eigen tempo elkaar verkennen en opzoeken. Al zal dat wel heel wat moeizamer gaan nu ze al slecht fysiek contact hebben gehad.
In de topics over acceptatie kan je tips vinden om een introductie te helpen. Maar zeker niets forceren.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)