Gebroken of gekneusde staart? Naar de dierenarts?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Gebroken of gekneusde staart? Naar de dierenarts?

Bericht door Dafpoetser »

Hoi Adriana,

Ook ik heb een kat gehad, die ik (toen ik 'm kreeg) een rare bobbel op zijn staart had. De DA vertelde me dat de staart gebroken was geweest, en scheef vergroeid / geheeld was. De kat leek nergens last van te hebben!
Nou, dat stelde me wel gerust, want ik dacht in eerste instantie aan een tumor of cyste...
Fijn dat Bolle gewoon weer lekker Bolle is, en met jouw goede zorgen zal het optimaal genezen!
Succes vanaf de andere kant van het spoor,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gebroken of gekneusde staart? Naar de dierenarts?

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat de da er mee eens is dat er niet ingegrepen hoeft te worden.
Tij heelt veel, Bij mijn Moody was er na maanden niks meer van te zien, wel te voelen als je de wervels door je vingers liet glijden.
Ze is helaas niet oude geworden, ik ging op kamers en mocht daar geen huisdieren houden.
Mijn ouders besloten dat ze de vrijheid moest hebben.
Ze is doodgereden.
Maar terug on topic - met de staart kwam het goed.

Succes met Bolle zijn fysio. Geef de blauwe jongens alle 4 een knuffel van me.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Gebroken of gekneusde staart? Naar de dierenarts?

Bericht door Queen »

Hi Adriana, :oops: omdat ik niet eerder gereageerd heb....
Ben heel blij :grin: voor jou en Bolle en de rest van het kattenspul, dat er gelukkig niets ernstigs aan de hand is met de staart je Bolle vriend.
Goed dat je er toch naar hebt laten kijken. Het stelt je gerust en je weet meteen hoe of wat!
Enne Bolle je :pdtfly2: !!!!
Gr. Carla
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebroken of gekneusde staart? Naar de dierenarts?

Bericht door Adriana »

nee, nee, nee Bolle! :deltavliegen:

dit dus nooit meer want boem!! :pdtfly: boemm!! :brancard: en ta tuu tatúuúu
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Dipje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2011 20:45

Re: Gebroken of gekneusde staart? Naar de dierenarts?

Bericht door Dipje »

Hoi iedereen,
sorry dat ik het topic weer tot leven blaas maar ik zit met iets geks.

Ik heb een beetje rond gekeken over katten en hun staart. Mijn kat is afgelopen week naar de dierenarts geweest, ze bleek bronchitis te hebben. nu geven we haar pilletjes en eist ze alle aandacht op omdat ze weet dat ze die krijgt als ze haar pilletje op heeft. Ze was bij mijn man onder de bureau stoel gaan liggen zonder dat hij het wist. En ja hoor je raad het al hij reedt per ongeluk over de staart heen.

Dit is gisteren gebeurt en er lijkt niks mis te zijn met de staart hij gaat helemaal omhoog ze trilt er gewoon mee. Maar vanaf het avond eten gaat ze enorm mauwen om aandacht en steeds een ander plekje opzoeken waar ze aan haar staart gaat likken. Volgens mij is het likken en niet kauwen.

Ik weet nu niet of het gekneusd of zo is en aangezien we vorige week al een hele smak geld kwijt waren probeerde ik eerst even wat op te zoeken op het web. Ze heeft nog pijnstillers en antibiotica tegen de bronchitis en wil haar niet helemaal vol proppen met pillen.

alvast bedankt,
Groetjes Didi
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Gebroken of gekneusde staart? Naar de dierenarts?

Bericht door Catfish »

Ik zou je aan willen raden om in ieder geval met de dierenarts te bellen.
Gelukkig heeft ze al pijnstillers, maar ondanks dat heeft ze blijkbaar dus toch pijn.
Katten zijn meesters in het verbergen van pijn, dat is tenslotte een teken van zwakte en gevaarlijk in de natuur.
Dus bel je dierenarts, en zo nodig, ga erheen.
Ja, dieren kosten geld, maar dat weet je als je een dier in huis neemt.
Stekte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gebroken of gekneusde staart? Naar de dierenarts?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook naar de dierenarts. Staarten genezen vaak vanzelf, maar je kat heeft er duidelijk last van, misschien zijn er wervels ontwricht of zo.
Toch maar even na laten kijken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gebroken of gekneusde staart? Naar de dierenarts?

Bericht door Adriana »

je kunt toch altijd aansluiten bij een al bestaand topic over gebroken/gekneusde staarten...

bij jullie is de staart waarschijnlijk gekneusd met bloeduitstorting misschien..
ik zie in dit topic mijn berichten terug over Bolle.
enige tijd geleden hebben ze echo-onderzoek gehad en ik heb bij Bolle naar zijn staart laten kijken. daar was een geheelde breuk te zien, ietsje verdikt met extra kraakbeen en de twee wervels waren vrijwel aan elkaar gegroeid.
het heeft na zijn val ongeveer 3 weken geduurd voordat hij zijn staart weer helemaal keurig omhoog kon brengen en rechtuit kon strekken.

we hebben wel dagelijks paar keer geoefend met over zijn rug borstelen en je kon gaandeweg zien dat die spieren weer sterker werden, of zich herstelden en dat gold denk ik ook voor de zenuwen.
doorgaans doet een dierenarts daar niks aan, tenzij het infecteert of afsterft. en dat zul je dus als baasje goed in de gaten moeten houden, maar als het bewegelijk is en ze kan er gewoon nog mee trillen, dan zou ik daar niet al te zeer over inzitten. misschien ook voorzichtig nog wat oefenen ?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
truf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2010 10:13

Re: Gebroken of gekneusde staart? Naar de dierenarts?

Bericht door truf »

Mijn katerje had sinds 3 dagen ook een geknikte staart, dacht eerst ook aan kneusing maar vanmorgen zag ik een ernsige ontsteking. Vanmiddag de DA opgezocht. Hij had inderdaad een viese ontsteking, had 40,3 graden koorts. 2 spuitjes en zalf. Kreeg een kap mee. Thuis heb ik de kap eraf ghaald want Bassie liep er overal tegen en kon niet drinken en eten. Best zielig.
Plaats reactie