Poes overleden na 3 weken overdosis Felimazole

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes overleden na 3 weken overdosis felimazole

Bericht door Adriana »

heb er nog eens over nagedacht. in je vorige bericht had je het over rode bloedlichaampjes laag en wit zeer hoog.. dat kan duiden op een ontsteking of zelfs iets tumorachtigs.
ik neem aan dat je dierenarts de waardes van het bloedonderzoek heeft en ook de T4 waarde, waaraan je kunt zien hoe ernstig de schildklierkwaal is.
we hebben hier op het Forum vrijwel geen enthousiaste felimazole-gebruikers. ik heb er zelf met Enzo ook zeer slechte ervaringen mee, heel veel bijwerkingen en erg beroerd.

je kunt denk ik met zo weinig gegevens gelijk de conclusie te trekken dat de te grote dosis felimazole fataal was. maar ik kan me goed voorstellen dat ze - zonder eerst rustig te wennen aan een veel lagere dosis - er gelijk knap beroerd van is geworden.
als je de moed hebt, dan zou je je kunnen verdiepen in schildklierellende en rechtsboven via de zoekfunctie de berichten kunnen nalezen.
maar dat is allemaal achteraf, want je onvervangbare lieverd komt er niet mee terug.
en de producent geeft een vaag antwoord want zal zich absoluut niet kwetsbaar willen opstellen... of ze verwijzen naar je dierenarts..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gina75
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2011 19:56

Re: poes overleden na 3 weken overdosis felimazole

Bericht door Gina75 »

Ik heb inmiddels de producent een mail gestuurd. Wacht op reactie...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes overleden na 3 weken overdosis Felimazole

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte Gina met het plotseling verlies van je lieverd... :cry:
Kwam er uit het bloedonderzoek alleen maar een schildklierprobleem of waren er nog andere zaken? Want als de da zegt dat het voorheen normaal was om 5 mg te geven dan kan het daar toch niet aan liggen zou je denken?
Ik heb de indruk dat ze meer onder de leden had dan alleen haar schildklier.
Ik hoop dat je gauw wat meer duidelijkheid krijgt want die onzekerheid en je intents verdriet moet vreselijk zijn

Heel veel sterkte nogmaals
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gina75
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2011 19:56

Re: Poes overleden na 3 weken overdosis Felimazole

Bericht door Gina75 »

Hallo,

Dat Nikita teveel felimazole heeft gekregen is een feit. Echter is ze hier niet aan overleden! De dierenarts belde me net. Hij had de leverpunctie toch doorgestuurd (op zijn kosten) naar het lab. Hieruit bleek dat ze witte bloedcelkanker had, vandaar ook de vergrote lever en mild. Gelukkig is ze niet gestorven aan teveel aan felimazole. De producent van het middel had ik inmiddels ook gesproken en die zei ook dat ze niet aan deze dosis kon overlijden...

Groetjes,
Gina
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Poes overleden na 3 weken overdosis Felimazole

Bericht door maij »

Fijn om te weten dat ze niet aan een overdosis is overleden en het lijkt me ook wel prettig dat je weet wat (waarschijnlijk?) de oorzaak wel is geweest.
Het maakt het verdriet niet minder maar het is wel fijn om het te weten zodat je niet blijft spoken met de vraag waaraan is ze dan overleden.

Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes overleden na 3 weken overdosis Felimazole

Bericht door Anne »

:cry: he gatsie zeg, dat is ook al niet te lekker nieuws.
Maar het moet je wel heel veel rust geven, het lag gelukkig niet aan de felimazole dus hoef je je daar niet schuldig over te voelen.
Wat mooi dat jouw da dat op eigen actie heeft ondernomen.
Alsnog heel veel sterkte, misschien dat dit nieuws je helpt om het een plaatsje te kunnen geven
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes overleden na 3 weken overdosis Felimazole

Bericht door Adriana »

ja, netjes van je dierenarts om nader onderzoek te laten doen. maar beetje raar is dan wel dat hij eerder niet gealarmeerd was door de combinatie van een aantal waardes bij het bloedonderzoek.. en alleen maar felimazole voorschreef..
hoog leucocyten (witte bloedlichaampjes) in combi met nog een paar waardes duidt doorgaans op onheil..
schrale troost bij het verwerken is in ieder geval dat je jezelf niks kunt verwijten en je lieverd heeft zelf het moment bepaald om uit te stappen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gina75
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2011 19:56

Re: Poes overleden na 3 weken overdosis Felimazole

Bericht door Gina75 »

Het geeft me inderdaad wat meer rust. Nikita is niet gestorven door een menselijke fout, maar door een vreselijke kwaal. Ik had dit niet kunnen voorkomen...En wat betreft die waardes in het 1e bloedonderzoek, (waar Adriana het over heeft) daar ga ik nog even over bellen morgen! Het lijkt me inderdaad dat dat eerder had moeten opvallen...
Gina75
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2011 19:56

Re: Poes overleden na 3 weken overdosis Felimazole

Bericht door Gina75 »

Na het belletje met de DA:
de eerste bloedafname werd alleen op schildklier getest. Daaruit bleek dat ze het aan haar schildklier had. Vandaar dan ook de felimazole. Pas met de tweede test (toen ze erg ziek was) werd naar kanker gekeken.

Ben blij dat ik binnenkort met vakantie ga. Kan ik het allemaal een beetje van me afzetten.

Groetjes,
Gina
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Poes overleden na 3 weken overdosis Felimazole

Bericht door Kattenbella »

Gina, heel veel sterkte! Netjes van je dierenarts dat hij dat onderzoek heeft gedaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes overleden na 3 weken overdosis Felimazole

Bericht door Anne »

Wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Hopelijk kun je het goed van je afzetten en van je vakantie genieten
Heel veel sterkte nogmaals
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie