Hoi,
Al een halfjaar heb ik 2 vaste "long-stay"oppaskatten die ook inderdáát niks van het kammen wilden weten in het begin dat ze bij me waren.
Door die katten er bij te laten komen als ik mijn eigen katten ging kammen (Heb ondertussen een liedje verzonnen dat "Kammetje kammetje" heet),en een andere speelgoedkam in de vaste slaapplek te leggen heb ik hun aangeleert dat het kammen helemaal niet eng hoeft te zijn...Alleen de eerste keer dat ik oppaskat Ratje ging kammen,plaste hij mijn broek nat (nou ja....zeiknat dan)!Ga dus niet met net schone kleding je kat kammen

.
Nu zijn ze er aan gewent ( nou ja...ze tollereren het als ik ze kam),en kan ik ze gewoon kammen zonder dat ik bang hoef te zijn voor een bijt of een haal (hi hi...of een natte broek!).
Nadat ik ze gekamt heb krijgen alle katten hun avondmaaltijd.Deze gewoonte hebben ze aardig onder de knie want als ik de (vlooien)kam wegleg,dan snellen alle katten naar de keuken toe,naar de voerbak en zetten het (Smartie dan) op een miauwen.Met andere woorden:"Nu is het etenstijd voor ons,baasje"..
Best grappig om te zien vind ikzelf.
Kan je wat met dit schijven?Ik hoop van wel!.