Feliway

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Feliway

Bericht door Meowth »

Op de website zie ik ook een mooi lijstje staan van waar de spray beter voor is en waar de verdamper beter voor is. Maar is een spray zuiniger in gebruik dan een verdamper? Weet iemand dat? Las wel dat de verdamper ongeveer 4 weken meegaat. Spray is namelijk ook een stukje goedkoper (en 10ml meer inhoud), maar als je met 1 spuitje al het halve flesje (bij wijze van) leeg hebt... :lol:.

En kun je met de spray hetzelfde effect behalen als de verdamper? Gewoon door het wat meer verdeeld te sprayen in de ruimte? (Er worden twee opties aangeboden dus het zal wel verschil uitmaken maar hmmm... ik kom er zo 1, 2, 3 niet uit).
Gebruikersavatar
mbloe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mar 2008 20:57

Re: Feliway

Bericht door mbloe »

Hier even een update over Tarzan en Lapke.
We blijven proberen, het gaat wel ietsje beter, maar duurt erg lang!
Lapke komt nu wat vaker beneden, maar liever niet in de buurt van Tarzan.
Ze "woont" nog steeds boven. Ook komt ze uit zichzelf op schoot.
Ze hebben zelfs al een keer samen op de bank geslapen, ieder in een hoek. (tweezitter...)
Tarzan doet zijn behoefte weer beneden, Lapke nog steeds boven. Dit gaat goed, ook bij Tarzan.
's Nachts zijn ze gescheiden van elkaar. Mede om een rustmoment in te lassen voor Tarzan. Ook als ik een hele dag weg ben zijn ze gescheiden. (dit komt gelukkig weinig voor!)
Ik ben in ieder geval blij dat ze nu ook meer beneden komt. Zo alleen boven is ook maar ongezellig. Gelukkig komen hier soms vriende over de vloer die een kijkje bij haar nemen. Ze krijgt evengoed de aandacht die ze verdient, èn nodig heeft!!

Groetjes Mariska, Tarzan en Lapke.
Knuffel, Tosca, Drabber, Tarzan en Lapke
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Feliway

Bericht door Adriana »

verdamper geeft continue stofjes af zodat een ruimte helemaal verzadigd is met die feromonen en verstuiven geeft tijdelijk effect op beperkte omgeving.
wennen aan elkaars aanwezigheid gaat soms tergend langzaam en de ervaring is dat het heel lang blijft 'schuren'. hebben jullie genoeg kattenbakken overal staan? minstens drie en missch toch wel vier stuks in jullie geval en op verschillende plaatsen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ankenellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 12:32
Locatie: Maastricht

Re: Feliway

Bericht door ankenellie »

Ik heb zelf de spray van feliway en mijn overbuurman waar Beer ook geregeld komt heeft de verstuiver. De verstuiver is effectiever voor het probleem van Beer (sproeien) dan de spray, ook omdat het inderdaad geleidelijker wordt afgegeven en heel de ruimte beslaat zoals Adriana al zei. Maar de spray gaat behoorlijk wat langer mee dus die kun je eerst proberen, dan ben je niet meteen zoveel geld kwijt ;) Nadeel aan de spray is wel dat je het ergens moet sprayen en vervolgens de kat daar minstens een kwartier van weg moet houden zodat het het meeste effect heeft. Ik hoop voor je dat het werkt! Ik ga in ieder geval ook eens valeriaan proberen. ;)
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Feliway

Bericht door Meowth »

Ik heb maar geen feliway aangeschaft, was niet nodig ook achteraf, dus scheelt weer ;).
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Feliway

Bericht door Ilone »

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie