lovecat: Ja ik zou er ook zeker geen bij nemen voordat Gerrit (de kater) gecastreerd is.Dat moet gewoon snel gebeuren.
valerie: ja dat is ook een birmaantje en ook van ontzettende liefhebbers.
Momenteel gaat het overigens best ok hier, vandaag heeft Greta (poes) denk ik 2 keer gegromd. Hij mocht zelfs even snuffelen aan mevrouw dus dat is al heel wat!
Poes gromt constant naar kater
Re: Poes gromt constant naar kater
Ja, dit zou ook een rol kunnen spelen, jouw poes ruikt niet meer naar het 'thuisfront' als ze thuiskomt, dus zal je kater even vijandig reageren op haar. Dit is niet het hoofdprobleem, maar dit speelt ook mee in de interactie tussen kater en poes denk ik..[/quote]Een verschil is misschien ook dat de volwassen poes sinds een maand de tuin in gaat
Hij gaat nu zitten mauwen op het balkon als zij de tuin in gaat, en als ik haar roep voor het eten, gaat hij meeroepen, ik heb nog niet gezien dat hij vijandig doet, hij is wel erg 'enthousiast'als Greta de trap op komt, maar daar is Greta natuurlijk ook niet van gediend
De tuin van de benedenburen is trouwens omheind, ze kan daar niet uit
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Poes gromt constant naar kater
Het kan een rol spelen in die zin dat ze hem vermijdt door buiten te gaan. Ze weet dat ze hem daar niet tegenkomt.
Je kan het wat uittesten.
Ik herken het wel van hier.
Ik moest Kleintje ook binnen houden, want als ze terug binnenkwam had ze het weer veel lastiger dan voorheen. Ik denk dat ze het gevoel had, dat ze op 'zijn terrein' was, maar dan dat hij dat vond... En dat ze zich bedreigd voelde.
Ze mag nu een uurtje in de week buiten, en daar geniet ze van. Even weg en tijd voor zichzelf om tot rust te komen. Alleen zijn er nu buurtkatten in de tuin en heeft ze het binnen nog rustiger dan buiten
Maar goed, toen ze nog meer buiten ging, ging het steeds weer slecht als ze buiten geweest was en ging het veel beter als een paar dagen binnen was.
Maar als ik dat zo allemaal lees, herken ik wel wat en denk ik dat je toch best echt wel overweegt om een vriendje voor hem bij te nemen.
Hier is mijn topic, misschien herken je er zaken in... http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=20423
Je kan het wat uittesten.
Ik herken het wel van hier.
Ik moest Kleintje ook binnen houden, want als ze terug binnenkwam had ze het weer veel lastiger dan voorheen. Ik denk dat ze het gevoel had, dat ze op 'zijn terrein' was, maar dan dat hij dat vond... En dat ze zich bedreigd voelde.
Ze mag nu een uurtje in de week buiten, en daar geniet ze van. Even weg en tijd voor zichzelf om tot rust te komen. Alleen zijn er nu buurtkatten in de tuin en heeft ze het binnen nog rustiger dan buiten

Maar goed, toen ze nog meer buiten ging, ging het steeds weer slecht als ze buiten geweest was en ging het veel beter als een paar dagen binnen was.
Maar als ik dat zo allemaal lees, herken ik wel wat en denk ik dat je toch best echt wel overweegt om een vriendje voor hem bij te nemen.
Hier is mijn topic, misschien herken je er zaken in... http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=20423
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)