Kater miauwt veel en doet raar

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
kellie
Huiskat
Huiskat

Re: Kater miauwt veel en doet raar

Bericht door kellie »

ik heb mijn poezen wel laten helpen.maar een van hun was al krols,ik heb haar binnen gehouden en had toch een kater binnen.het is me nog steeds een raadsel want ik heb ook 3 honden.maar goed,ik dacht dus dat ze na 10 dagen binnen een bloeding had en ben 2x terug geweest bij de dierenarts.blijkt ze dus een wondje te hebben van een kat die op haar aan het raggen is.dat is dus de ongecastreerde kater die elke keer mijn kat verwond.ik veroordeel niemand maar ben toch wel een beetje boos op degene die zijn kater zomaar los laat lopen met het gevolg dat ik elke keer dierenartskosten moet betalen.en dat mauwen is ook een kwestie van hormonen.mijn dochter heeft ook een kater die op een gegeven moment zo erg aan het mauwen was.ik zei al dat ze hem moest laten helpen en het is over.ik heb nu zelf een mainecoon katertje maar die wordt echt met 6 maanden geholpen.ik wil geen kater die zomaar weg is of vervelend wordt.plus dat ze heel veel vechten met andere katers.met alle risico's.van absessen enz.
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Het lijkt me dat je op de eerste plaats je diertje castreert omdat het voor hem/haarzelf veel beter/fijner is... Niet alleen omdat hij kan gaan sproeien of hoge dierenartskosten geeft...
*Dexter & *Mosa
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Helemaal gelijk Natasja, maar sommige mensen hebben wel andere redenen en aanmoedigen nodig dan dat het voor het diertje het fijnste is.
En dan helpt dat soort argumenten toch wel.

Ik vind het een heel nuttig verhaal van Kellie. Heel erg triestig, en ik leef met je mee... :-(
Ik hoop dat je poesje mooi geneest, en dat je geen krolse poezen meer krijgt. Arm beestje...

Nog maar eens, voor de zekerheid:
Poesje kan je ook op 6 maand laten helpen, maar sommigen (zeker in putje zomer geboren) zijn er wat vroeger mee.
Eerste krolsheid voor blijven is ook altijd veel gezonder omdat je de grote impact van de hormonen voor bent, want dat is nogal een belastend voor een poes...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kellie
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellie »

ze is gelukkig goed genezen.ik heb 2 poezen die gelijk geholpen zijn.dus geen krolse katten meer.en mijn katertje wordt met 6 maanden geholpen.dat is voor iedereen beter.
Barb
Huiskat
Huiskat

Bericht door Barb »

Ik vind het jammer dat iemand die oprecht een vraag stelt, op deze manier bejegend wordt. Het enige dat er hier bewerkstelligd wordt is dat iemand gewoon niets meer zegt of vraagt. Ongeacht wie er 'gelijk' heeft, je kunt mensen ook op een andere manier (lees: op een niet aanvallende manier) van advies en van je mening voorzien dunkt me. Jammer hoor.
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

En Barb, heb je ook het héle topic gelezen?
Of alleen de "aanvallende" reacties?
Want meerdere hebben fatsoenlijk geantwoord/gereageerd.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Als ik het goed zie, zijn de echte aanvallende reacties pas gekomen na zijn eigen aanval...

Ervoor stelt hij een vraag en zeggen wij gewoon wat in onze ogen het probleem is met zijn kat. Maar dat wil hij niet aannemen en wordt hij kwaad. Wij kunnen er toch niet aan doen dat zijn kat last heeft van het niet gecastreerd zijn. Wij kunnen er toch niet aan doen dat mannen zo vaak last hebben met castraties en dan niet stilstaan bij de gevolgen voor de kat om hem open rond te laten lopen.
Maar het resultaat blijft voor de kat hetzelfde. En de kat alles aandoen en aan al die gevaren blootstellen gewoon omdat een man aan zijn eigen delen denkt, dat is heel erg pijnlijk. Dat is iets waar wij, als kattenliefhebbers, het inderdaad heel erg moeilijk mee hebben...

btw: ik scheer hier niet alle mannen over eenzelfde kam, er zijn er ook genoeg die de noodzaak van castratie's wél inzien. Maar diegene die het weigeren in te zien, blijken vaak mannen te zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Barb
Huiskat
Huiskat

Bericht door Barb »

Hoi ja ik heb alles gelezen. Ik ben nieuw op dit forum en ik schrik er erg van, temeer omdat ik zelf bij mijn tweede bericht ook de wind direct van voren kreeg. Volgens mij heeft echt niemand daar iets aan, maar goed het lijkt mij erg prettig als mensen met je meedenken! Ik heb sowieso al erg veel goeie tips van dit forum gehaald zonder zelf een vraag te stellen
Barb
Huiskat
Huiskat

Bericht door Barb »

Valerie: nou ik las het toch anders, de man had 1 bericht geplaatst met heel veel info, werd DIRECT op een hele onaardige manier aangevallen door 10 mensen en moest zich toen wel verdedigen, dat vond ik vrij logisch. Of ik het nou met hem eens ben of niet.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat iemand veroordelen en aanvallen naar mijn idee helemaal geen zoden aan de dijk zet, of heb ik het mis?
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Nou alsjeblieft zeg... Die man werd niet door 10 mensen aangevallen op een onaardige manier.
Waarom het op een gegeven moment 'heftig en fel' wordt is omdat meneer een vraag stelt, mensen advies geven en hij vervolgens alles in de wind slaat. Ik ga niet in op de inhoud van die discussie, maar dat het ietwat verhit raakt heeft ook deels te maken met de verwachtingen van de ts...
*Dexter & *Mosa
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Ik vind niet dat verdedigen aanvallen hoeft te zijn.
Je kan ook gewoon je mening verdedigen zonder kwaad te worden. En dat heb ik eerst geprobeerd, maar dat werkte bij hem blijkbaar niet...

Persoonlijk vind ik het geen probleem dat mensen fouten maken. Echt niet. Ik heb dat zelf ook gedaan. Maar er niet over willen nadenken, zelfs niet willen denken of het misschien fout is, maar gewoon koppig zijn, daar wordt ik wel kwaad van. Je doet er tenslotte een dier kwaad mee! Als het over zichzelf was, moest hij het zelf maar weten, maar het gaat om de kat...

Ik weet dat het geen excuus mag zijn, maar dit is niet het eerste topic in dit onderwerp. En we kennen dat al. Dus dan komt de frustratie weer boven.
Natuurlijk kan de topicstarter daar niets aan doen, maar het is ook wel menselijk van onze kant.
Ook het feit dat mensen hier nooit eerst een zelf zoeken en weer diezelfde frustrerende vraag komen stellen...
Zucht...
Maar goed, het is geen excuus, maar wel een verklaring. ;-)

Volgens mij wist hij perfect al zelf waar het probleem lag, maar wou hij dat gewoon niet onder ogen zien.
De meeste mensen die met zo'n probleem afkomen proberen zich op alle mogelijke manieren onder dat castreren uit te trekken.(alleen al zijn reactie op mijn vraag of de kat liever in de kou ronddwaalt dan aan de kachel te liggen :roll: Echt typische kinderachtige reactie vond ik dat! En toont echt dat hij niet serieus over het probleem wil nadenken)
Onlangs kwam er zelfs ene met chemische castratie af om toch maar niet zijn kater te moeten laten helpen :shock:
En dat is echt lijnrecht tegen het welzijn van de kat...

Enfin, ik ga er nu over stoppen, het topic is niet gelopen zoals het moest, maar dat lag niet alleen aan ons.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 24 mei 2011 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Barb
Huiskat
Huiskat

Bericht door Barb »

Nou, dan heb ik het vast helemaal verkeerd gelezen.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Lees nog eens: de eerste 2 reactie's zijn toch heel deftig?
Maar zijn reactie maakt direct duidelijk hoe hij erover denkt.

'alsof je een kater ermee helpt'.

Dat maakt het wel duidelijk en dat is echt met een rode lap zwaaien!
Daar krijg je iedereen wel kwaad mee natuurlijk...
Het is ook een zin die duidelijk maakt dat hij het idee van castratie gewoon belachelijk vind en maar weinig open staat voor bijleren...
Misschien zijn dat wat vooroordelen, maar ik lees dat er wel in (en ik blijkbaar niet alleen), en het blijkt te kloppen achteraf...

Ik ben dan niet beginnen schelden, maar heb hem proberen doen inzien waarom je een kater er wel degelijk mee helpt.
Heb je die link in mijn eerste bericht gelezen? Dat is ook nog zo'n leuk topic (maar wel rustig!).
En heel informatief naar mijn mening...
Maar hij zal het vast niet gelezen hebben.

En dan gaat hij met mijn bericht een beetje staan lachen en in het belachelijke trekken. Alsof ik hier de belachelijke zaken zeg...
Sorry hoor, dan heb je het wel gehad...

Edit: nu ik alles nog eens gelezen heb, zie ik zelfs geen echt verkeerde reacties...
Er is niemand die gaan schelden geslagen is...
Barb
Huiskat
Huiskat

Bericht door Barb »

haha, ok ik begrijp het wel hoor, (ik had een van je berichten over het hoofd gezien sorry) ik was er alleen van geschrokken. Tuurlijk heb je discussie en gaat het er wel eens verhit aan toe en ik kan me ook voorstellen dat je niet elke dag dezelfde vraag wil beantwoorden, maar mensen moeten wel in hun waarde gelaten worden he, en dat lukt niet als je boos gaat reageren,maar dat valt misschien ook niet mee. Ik denk dat die meneer dan heel veel mensen tegen het zere been heeft geschopt.

Toch denk ik dat iedereen hier het beste met zijn beest voorheeft
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Nou, dat weet ik niet hoor...
Iedereen die hier blijft hangen om ook te posten (zoals jij dus ;-)) wel. Dat zijn mensen die echt met hun kat inzitten.
Maar er zijn genoeg mensen die hier langskomen met 1 vraag en daar zijn er echt wel bij die enkel aan zichzelf denken. Niet allemaal natuurlijk. Maar er zijn er toch wel.
Die zoeken dan bevestiging of soms zelfs medelijden, terwijl wij dan natuurlijk enkel medelijden met de kat hebben. :lol:
En als het antwoord dan niet in hun kraam past, dan krijg je soms vreemde antwoorden...

Er zijn ook mensen die gewoon katten hebben lopen of vinden dat het allemaal maar moet lopen zoals zij het in gedachten hebben... Dan willen ze persé een kitten, alleen en dan moet dat maar rustig blijven en niet door het huis crossen... :roll: Tja, dat gaat dus niet... dat heb je nu eenmaal met een kitten...
Sommige mensen denken niet aan hoe de kat zich voelt en of die wel gelukkig is, ze willen gewoon dat het probleem zich oplost zonder dat zij zich moeten aanpassen en komen dan vragen hoe ze het kunnen 'afleren'...
En dan komen ze hier natuurlijk van een kale reis terug...

Het is echt niet zo vanzelfsprekend dat de katten als kindjes worden behandeld zoals bij de 'kern' van het forum hier. Maar ik denk dat jij ook wel zo bent, en dan zal je je vast snel helemaal thuis gaan voelen. Ookal is het niet zo ideaal gestart... ;-)
Plaats reactie