lang niet geweest hier, maar er is zich een probleem aan het ontwikkelen.
misschien kan iemand mij helpen met het volgende:
Mijn poes Muffin (net een jaar geworden) likt de laatste tijd steeds vaker aan vanalles.
vanaf kleins likt ze je graag helemaal af. nou vind ik dit niet echt een prettig gevoel, heb geprobeerd hete af te leren maar is nog niet gelukt. sinds een tijdje likt ze ook aan het bankstel. ik probeer dit te corrigeren (hard: nee, poes), ze schrikt dan wel even op maar gaat 5 seconden later weer verder met het kleed te likken. de correctie komt dus absoluut niet over. ik heb de indruk dat ik haar straf terwijl ze bij god niet weet wat ze verkeerd doet.
dit gedrag wordt steeds erger. ze MOET gewoon ergens aan likken als ze in haar "lieve" bui is, je weet wel, zo'n gemoedstoestand dat alles een kopje krijgt, en dat is bij mijn muffin zo ongeveer de helft van de tijd. ik kan me ook niet echt voorstellen dat dit gezond is.
van de week begon ze de gordijnen te likken, eigenlijk alles met een enigzins ruw (stoffen?) uiterlijk wordt inmiddels gelikt.
ze doet dit gedrag overigens echt uit affectie, geen verveling of zoiets dergelijks. heb nog 2 poezen, die elkaar regelmatig likken (wassen) maar die likken geen (stoffen) objecten.
heeft iemand hier ervaring mee? iemand een idee hoe ik dit gedrag af kan leren?
graag hoor ik jullie meningen