Bedankt voor jullie reacties, erg fijn allemaal!
Had vanmiddag toch naar de dierenarts gebeld om even na te vragen of er vandaag echt geen vocht meer toegediend hoeft te worden. Dit was niet nodig, dus morgenvroeg verder kijken hoe en wat.
Wellicht dat ik dan ook kan bespreken of ik dit zelf thuis kan doen en hoe ik dat doe.
Merk dat ik het nogal eng vind om het zelf te moeten doen, maar nu ik zie hoe hij ervan opknapt (naast de tabletjes en lactulose) .
Omdat Boris vanmiddag wel enkele keren bij de douchekraan stond te miauwen, heb ik de kraan open gezet en hij bleef erna kijken maar drinken niets.. omdat ik hem vandaag weinig zag drinken (hij drinkt sowieso nauwelijks uit de drinkbakjes, eerder uit glazen, wastafel etc..
Nu ging het drinken van de viyo wat de vorge DA gegeven had, wel goed..
Gelukkig had deze da weekenddienst en kon ik vanmiddag zonder problemen de viyo even gaan halen.
De "nieuwe" da, waar ik overigens zal blijven gaan kent het "vloeibaar voer" niet, dus laat haar morgen het flesje zien. Boris vind het in ieder geval heerlijk!
Zover ik hier op het net kan vinden kan de viyo voor nierkatjes geen kwaad.
Houd me nu aan de 30-50 cc per dag, maar boris wil wel meer lijkt .. ff overleggen morgen..
Op het flesje staat trouwens ook dat het de helpt de vochtopname te verhogen en das belangrijk nu, toch?
Omdat ik boris niet weer wilde plagen met de lactulose, heb ik het vermengd met wat viyo en hij dronk het in 1 x op! Baasje ook weer blij.
Ik ben erg blij dat ik dit forum/topic gevonden heb.
Fijn dat we ervaringen kunnen uitwisselen & elkaar kunnen helpen en of een btje oppepppen als dit nodig is. Vrijdag na het telefoontje van de bloeduitslag was ik zo verdrietigg, en nu heb ik weer wat hoop. Ook al wordt hij wrs niet erg oud, ik maak de kwaliteit van leven beter en daar gaat het om.
Niemand last van een schuldgevoel? Als ik zie hoeveel beter hij zich voelt met relatief weinig inspanning en kosten, dan doet het me verdriet dat ik dit niet eerder geweten heb. Heb hem in het verleden wel eens "gestraft'' (door hem uit de kamer te zetten vooor aantal min) als hij weer eens een glas of emmer water omgooide.. 1ding weet ik wel, boris is me eerste katje, maar bij evt andere katjes in de verre toekomst zal ik een evt nierprobleem zeker eerder herkennen en daar troost ik me dan mee..
En inderdaad, ben ontzettend blij met de nieuwe dierenarts en dat zal ik haar laten weten ook:)
@ Luciënne Ik merk dat ik nu zoo ontzettend gefocust ben op alles wat boris doet (op de kattenbak gaan, eten drinken etc) dat ik denk dat het een logisch gevolg is dat je je wat sneller zorgen maakt. Je bent ook "extra" blij als iets goed/beter gaat.. (tenminste ik wel..)
Ik had gisteravond nog een verjaardagsfeestje, en ondanks dat het sinds de middag echt een stuk beter ging, heb ik tot op het laatste moment zitten twijfelen of ik toch niet beter thuis kon blijven voor boris. Me vrienden hebben me overgehaald en toen ik thuiskwam lag boris op de vensterbank op me te wachten:)
Zijn hier trouwens veel baasjes die zijn/haar kat(tten) verzekerd hebben via bv proteq?
Groetjes Melanie