Nadat mijn vriend en ik ons een tijd geleden aanmeldden om vragen te stellen over het eerste contact tussen onze kater die al bijna 5 jaar alleen was geweest en een nieuwe kitten (http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20449), hebben we wederom wat vragen...
Gister zijn we bij een nestje wezen kijken en hebben we een derde katertje uitgezocht (zie foto onderaan dit bericht). Deze kunnen we volgende week ophalen. Nu wil het geval dat wij toevallig ook volgende week gaan verhuizen.
Wat is dan, in dat geval, wijsheid? Eerst de katers die we nu al hebben (Nox en Jazz) naar het nieuwe huis brengen en dan de kitten introduceren, of eerst de nieuwe kitten (op het moment nog naamloos) naar het nieuwe huis brengen en dan Nox en Jazz erbij zetten?
We hebben al wat rond gezocht op internet maar komen tegenstrijdige antwoorden tegen. De voorkeur van mijn vriend gaat uit naar eerst de nieuwe kitten in het nieuwe huis brengen en dan (later die dag) Nox en Jazz er bij halen, zodat ze meteen weten dat er nog een kat in huis is die ze moeten accepteren. Maar ik ben er zelf nog niet helemaal zeker van of dat de beste manier is.
Graag jullie meningen, waarvoor alvast mijn/onze dank!!

PS: de nieuwe kitten is opgegroeid in een huis waar op dit moment, buiten het nestje van vier waar de kitten uit komt, de moederpoes, nog wat andere katten, drie (jonge) kinderen en drie volwassen honden + een nestje van vier pups leven en is dus gewend aan andere dieren en drukte om zich heen.