Je moet gewoon zeker zijn dat je niet bang bent voor de kat. Dat je sterk gaat kunnen zijn als het nodig is.
Bv als ze een pil moet krijgen en ze het niet via een trukje in lekker stukje eten wil doen. Er zijn altijd wel poezen waarbij het niet lukt, dan moet je misschien door de DA laten doen. Maar daar komt het grootste probleem.
De meeste katten gaan echt niet graag in een reismandje, zeker niet als ze daar al een paar keer mee naar de DA zijn gebracht. Dat wil dus zeggen dat ze gaan wegkruipen, tegenspartelen, misschien zelfs krabben... Dus dan komt het erop aan van van je hart een steen te maken en standvastig te doen en je niet door de kat te laten doen.
Maar als je geen bang bent om vb de kat op te nemen, of naar de nagels te kijken of haar kopje vast te nemen, dan zal er wel geen probleem zijn.
Je moet er gewoon in geloven dat je, wat er ook gebeurt voor de kat zal kunnen zorgen, dat is alles wat ik wil zeggen...

Maar dat spreekt eigenlijk voor zich...
Het is heel nobel dat je deze kat een betere thuis wil bieden, maar misschien is het wel wat moeilijk als kattenleek, als je er wat onzeker tegenover staat. Misschien is een sociaal katje een beter idee, tenzij deze kat gewoon wat tijd nodig heeft, maar naar haar baasje wel een sociaal katje is. Dat kan ik moeilijk inschatten uit je verhaal.
Ik ben alleen bang dat ik je nu nog onzekerder gemaakt heb

En dat is natuurlijk niet goed en ook niet de bedoeling... Ik zou dan ook willen dat ik je zou kunnen helpen met zeker te zijn over jezelf, maar eigenlijk moet je dat zelf doen...
Als je geen schrik hebt van de kat zelf, zal dat normaal wel allemaal op zijn pootjes terechtkomen, dat geloof ik echt wel! Het moet altijd de eerste keer zijn... En je zorgt toch voor een kind, dus voor iemand zorgen, zal niet het probleem zijn.
Heb je al andere dieren gehad? Als kind misschien? Hoe komt het eigenlijk dat je je onzeker voelt?
Ik hoop echt dat je je wat zekerder kan gaan voelen en er volledig achter gaan staan.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)