Pippin heeft weer diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Aziraphale schreef:Fijn dat je het voer hebt! Ze twijfelden bij het postkantoor of het wel door de brievenbus zou passen ;)
Veel beterschap met je lieve ventje!
Paste ook niet door de brievenbus, hij kwam aan de deur. ;-) Jij is lief!

Ik hoop dat hij zich herstelt op dit voer en met de kuur. Ik had het begin van de avond even heel moeilijk. Kreeg vreselijke visioenen, maar gelukkig heb ik mezelf weer tot de orde geroepen. :roll:

Lastig hoor, twee verschillende soorten voer... Voral ook omdat Zorro en Snoopy de RC helemaal zien zitten (ruiken), en hun eigen voer niet meer willen. Dat komt wel weer. Ik geef Pippin nu in de gang met het luikje dicht.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Aziraphale »

Oooh, je hoefde er toch niet extra voor te betalen dat ze het aan de deur brachten?

Ja, lastig is dat met die RC. Bella wilde die ook veeel liever toen Bo nog op DA-voer moest. Gelukkig redt hij zich nu met Sanabelle Sensitive. Uiteindelijk wil ik ze daar beiden op, maar de gewone versie moet ook nog op :)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Nee hoor, niks extra betaald!


Ik ben inmiddels een beetje wanhopig, ik krijg de pillen er niet in.
De finidiar ging prima, met een beetje leverpastei. Maar dat mag hij nu niet. Hij kwijlt ze eruit. Hij kwijlt echt vreselijk, wel een half uur. En hup, daar komt de pil.
Uiteindelijk toch maar na een pauze van een paar uur met leverpastei geprobeerd, maar hij wil het niet.
Dus de kuur gaat er niet in. Morgen maar weer de dierenarts bellen..........
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Adriana »

@Stella: wat een sores :edoh: , maar kop op en niet wanhopen: komt goed! :eclap:
je hebt bij de apotheker lege capsules en als je die pil verknipt of beetje vergruist, dan past ie er wel in. capsule dicht en zorgen dat er geen spul aan de buitenkant van de capsule komt. klodder spuug of klein beetje easypill (dierenspzaak of da) eraan, even slijmen en goed zo Pippin, hap-slik/weg!

@Valerie: er zijn een paar vormen bij 'niet-verdragen' want naast allergie heb je ook intolerantie.
je hoeft geen allergie --> bulten, vlekken, jeuk-verschijnselen te hebben maar kunt ook ergens intolerant voor zijn.
dan verdraagt het systeem het niet en krijg je ander soort reacties: misselijk, duizelig, diarree, inwendige ontstekingen en zo.
en het hoeft ook niet het soort eiwit te zijn maar kan ook de hoeveelheid zijn, die Pippin niet verdraagt/die zijn stofwisseling niet aankan.
en omdat het beestje toch een naam moet hebben noemen ze dat hypo-allergeen omdat hypo-intolerant of zelfs een combi een beetje raar staat. snappie? ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door castratenkoor »

Jeetje Stella, wat een pech op pech. Jammer dat hij niet makkelijk is met pillen.
Kun je hem geen 2 weken werkende spuit laten geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm jaja :-)
Het is dus nog iets anders dan gewoon gevoelig darmsysteem en dus sensitive voer...
Maar toch vind ik het nog lichtjes vreemd, want hij heeft een darmontsteking, geen intolerantie, al kan dat daar wel een beetje van komen....
Maar goed, ik begrijp dan wel dat zo'n voer zou kunnen helpen. Beter dan gewoon voer alleszins. ;-)

Ik hoop dat je een oplossing vind Stella! Voor die pillen. Ik weet het zogauw ook niet als hij ze er na een half uur nog uitgooit. Misschien inderdaad die capsules nog eens proberen...
Ocharme, krijgt het mannetje nu ook nog eens een afkeer van pillen... :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door BillyJean »

Hoi Stella

ik kan je geen adviezen geven, maar ik lees wel mee en ik vind het toch zo sneu, voor Pippin, maar ook voor jou. Je keek zo uit naar Pippin en nu loopt het zo naar allemaal voor jullie....hoe gaat het met de andere kittens uit het nest?? misschien dat daar een goede tip bijzit? ( dit was even nadenken, want je doet al zoveel voor P.)
Nu ook nog de pillen, ach die arme kat, wat gebeurt er toch allemaal he, ik hoop dat je snel goede berichten kunt plaatsen
STerkte en hopelijk heeft de DA een goede tip
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door MarjanR »

Die tip van Adriana is een goeie om de pil naar binnen te krijgen.
Maar waarom niet alléén de easypill? Daar doen hier alle drie een moord voor, dus hup pilletje erin duwen en dan een paar snoepjes (brokjes geef ik als snoepje) een pilletje met easypill erbij, niets aan de hand. Ze trappen er alle drie in ;)

En ik kan me voorstellen dat je visioenen krijgt hoor.
Wat goed dat je die weer van je afgegooid hebt :)

Oh, ja. De tip van Elly is ook een goeie. Even contact opnemen met de fokker en zien of de anderen er ook last van hadden/hebben.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Bedankt voor het meedenken allemaal! Voelt fijn.
Ik heb inderdaad contact gehad met de fokster, meerdere keren. Gisteren belde ze me dat ze een deel meebetaald van de kosten die ik heb gemaakt. Fijn!

Ik heb vandaag andere medicijnen voor hem gekregen, ga ik zo proberen. Nee, doen.
Het kwijlen als hij die andere al rook wees op een allergie voor die medicijnen. Tuurlijk.....
Ik ga een pil-poging doen!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Pil ging er zo, hup, in!!! :pdtura1:
Geen gekwijl, geen gevecht....... Was dus echt een allergie voor die medicijnen.
Ik ben zo blij, hoop dat dit in combinatie mer de voeding gaat werken!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door castratenkoor »

Joepie, goed bericht. Het arme ventje kon dus gewoon niet tegen die pillen.
Nu maar hopen op snelle verbetering!
Ik duim voor een mooie sigaar van Pippin van het weekend.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Zuri »

Joepie! Gelukkig is het gelukt met het nieuwe pilletje.
Hopelijk werkt het nieuwe voer en de pillen snel en voelt hij zich dan weer helemaal fit.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Ik hoop het ook, bedankt dames!
Nu ook hopen dat de uitslag van het lab waar zijn ontlasting heen is gestuurd goed is, dan zijn we er!
Ik laat het weten wanneer de eerste sigaar zich meldt. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Catfish »

Even een update.

Het gaat goed met de medicijnen inbrengen, eitje...... Ik heb van zijn fokster een trucje geleerd. Klinkt gemeen, maar is het niet en beter dan het geworstel.
Ik pak hem voorzichtig op in zijn nekvel, zodat net de voorpootjes van de grond komen. Meestal gaat zijn bekkie dan vazelf open. Zo niet, even een vinger ertussen. Snel het pilletje er achterin en klaar...

Het apart voeren vind ik een crime, maar misschien is het ook handig als ik vaste tijden is ga voeren, en niet alleen op ze afren als ze op de eetplek gaan zitten met een
vragende blik......... "Ik kom al!" :eshifty:
Ik hoop zo dat hij ook over kan op Sanabelle Sensetive, ik meng het nu met Sensetive Adult voor Zorro en Snoopy, gaat geweldig.

Ik heb gisteren maar één diarrebrei gevonden, vandaag tot nu toe ook maar één........
Het waren er gemiddeld 4 per dag.
Gaat de goede kant op!
Hij is ook weer een stukje actiever.

Uiterlijk donderdag komt de uitslag van het lab, ik ben benieuwd.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Pippin heeft weer diarree

Bericht door Gootje87 »

Fieuw Stella, gelukkig gaat het weer de goede kant op met Pippin z'n brouwsels! Ben ook benieuwd wat de uitslag van het lab is!
Hoop dat Puma z'n diarree niet erger wordt...
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Plaats reactie