Puma heeft diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Puma heeft diarree

Bericht door Gootje87 »

Hallo allemaal,

Sinds 2 dagen heeft Puma diarree. Vanochtend toen ik de kattenbak leegschepte, kwam hij voor mijn neus zijn cadeautje neerleggen en het was gewoon water. Storm heeft wel gewoon mooie keutels en ze krijgen allebei precies hetzelfde!
2 dagen geleden hebben ze allebei een blokje rauwe kipfilet gekregen, en ik geef ze sinds een week elke dag wat moutpasta omdat ze bij mij geen kattengras lusten.
Kan het hieraan liggen dat hij hier niet tegenkan?
Ze krijgen bij mij elke avond ongeveer 50 gram natvoer. Moet ik hier anders even 1 of 2 dagen mee stoppen? Hij drinkt overigens gelukkig goed (waar ik nu extra op let i.v.m. uitdroging) en hij is gewoon vrolijk en speelt. A.s. donderdag moet ik sowiezo met ze langs de DA omdat ze hun inenting krijgen dus zal meteen om een hele checkup vragen.
Iemand nog meer tips?
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Puma heeft diarree

Bericht door MarjanR »

Rijst koken. Het vocht aanbieden aan Puma.
Zal waarschijnlijk raar kijken, maar doe het over een stukje kookte kip en het zit er zo in.

Het is oma's recept ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Puma heeft diarree

Bericht door Aziraphale »

Mijn DA zegt dat hun maag moet wennen aan rauwe kip. Het kan best daarvan komen.
Marjans recept werkte hier ook, gekookte kip met lauw rijstewater. Verder even geen natvoer en snoepjes. Kijk uit met inenten hoor, als ze niet helemaal fit zijn zou ik het uitstellen.

Beterschap!!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Puma heeft diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Je zou het natvoer en de moutpasta even kunnen laten.
En kijken of het verbeterd. Als het echter zo erg is, en het werkt niet met het rijstwater en enkel brokken, dan zou ik toch maandag al naar de DA gaan. Hij kan een infectie hebben. Als je op voorhand al een staal uitwerpselen kan nemen, is dat altijd goed, maar het mag niet te oud zijn tegen dat je gaat.

En zeker niet laten enten als hij niet 100% is!!! Kittens zijn heel erg kwetsbaar en er zijn er al overleden aan inentingen als het kittens wat ziek is.
Dus niet laten aanpraten hoor!
Eerst de diarree oplossen, desnoods moet die inenting een paar weken wachten.


Oei, merk net dat ik net hetzelfde zeg als Corine ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Puma heeft diarree

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook de moutpasta weg laten. Dat werkt darmstimulerend. Ik geef het mijn Bram omdat die obstipatie heeft.

Ook ik adviseer hem nu niet te laten enten. Eerst weer 100% ok zijn.

Beterschap.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Puma heeft diarree

Bericht door Gootje87 »

Bedankt iedereen!
Ik heb net rijst gekookt en het water voor Puma zijn neus gezet. Vind ie niks natuurlijk, ging direct op het laminaat graven :-p. Heb het over de brokjes gedaan en dat slurpte hij zo op! Dus dat zit er in. Had helaas geen kipfilet in huis dus dat haal ik morgen. Wat zit er eigenlijk in rijstwater dat goed voor de ontlasting is ?
Ik laat het natvoer en de moutpasta een tijdje weg ja. En ik laat donderdag eerst een algehele check doen van Puma en Storm allebei. Ik ben als de dood dat ze wat ergs krijgen. Ben echt een overbezorgde mama...
Ik ga nu mijn foto's bewerken, want er is een update nodig in mijn album, bereid je maar vast voor :)
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Plaats reactie