Dat zijn geen aanvallen.
Ik wil er gewoon op wijzen dat je argumenten niet helemaal kloppen. Het is helemaal goed bedoeld hoor. Je kan dat gewoon niet op een positieve manier neerschrijven, je leest het toch zowiezo negatief.
Maar dat is niet mijn bedoeling.
Er zijn al heel wat tips gegeven, en het is daarin toch vooral belangrijk dat je je situatie goed kan inschatten.
Zoals je het beschrijft en met jouw argumenten zou het voor de kat geen verschil maken of je nu thuis bent of niet, en zou er geen probleem mogen zijn.
Maar toch geef je aan dat er een probleem is en dat het is wanneer je niet thuis bent. Dus probeer ik enkel maar aan te duiden waaraan dat zou kunnen liggen. En dat komt niet van mij, maar van de signalen die je kat geeft.
Ik probeer je gewoon te helpen om even afstand te nemen en het van haar kant te bekijken. En zo de situatie goed inschatten, zodat je ermee verder kan en de beste beslissing nemen.
Ik wil je niet van iets overtuigen, ik probeer gewoon objectief te kijken naar je situatie.
Je kat vind duidelijk dat er een probleem is, en ze is eenzaam als je van huis bent. En dat is een feit dat niet van mij komt.
Nu is het aan jou, om zelf na te denken wat je daar het beste tegen kan doen.
Je moet inderdaad geen dieren in huis nemen waar je niet voor kan zorgen, dat zou heel fout zijn. Sorry dat ik de verkeerde conclusie trok dat het om een raskat ging (maar wel meer mensen vinden dat een asielkat niet bij een raskat past en dat is natuurlijk onzin).
Ik hoop dat je iets kan vinden waarmee je je kat ook gelukkig maakt. Want daar gaat het tenslotte om.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)