Nieuwe kat voor verdrietige poes?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
migowen
Kitten

Nieuwe kat voor verdrietige poes?

Bericht door migowen »

Hallo allemaal,

Wie kan me wat goede raad geven, het is zo dat we nu negen maanden geleden afscheid hebben genomen van mijn zeer geliefde ex kater Migo.Hij had zeer ernstige spondylose en had alles voor m gedaan en geprobeerd, maar zijn achterbeentjes waren ineens compleet verlamd en moest hem met heel veel verdriet laten inslapen, hij was mn alles en altijd bj me en ik mis hem elke dag verschrikkelijk.

Het verdrietige is dat Noel mijn andere poes hem ook zo mist en ze huilt elke dag als een baby,
hartverscheurend en wist ook niet dat een kat dat kon, ze zijn veertien jaar samen geweest en ze is nooit alleen geweest.

Ik vind het moeilijk om haar steeds zo te horen huilen en ze trekt zich terug op zolder en heb het idee dat ze zo eenzaam is, Migo wilde altijd het liefst zo dicht mogelijk bij me zijn,maar Noel heeft dat niet zo, ze slaapt (als ik de zolderdeur dichtdoe) wel bij me,maar als ik m openlaat verkiest ze toch de zolder.

S avonds komt ze wel beneden om wat te eten en in de bak van de andere kat te gaan zitten.
We hebben dus nog een kat maar die zit beneden en komt niet boven, allebei hebben ze zo een eigen gebied en kunnen elkaar niet uitstaan, beide zijn poezen.

De poes beneden krijgt van ons en de kinderen alle aandacht omdat we meer beneden zijn, maar Noel zit dan alleen boven en ik ga dan wel vroeg naar boven om bij haar te zijn, maar wat is nu wijsheid,heb eens gelezen dat katten zo n negen maanden rouwen en daarna verder gaan,maar zij blijft er in en denk er nu over om een andere kat aan te schaffen zodat zij gezelschap heeft en die misschien de katten met elkaar kan verbinden en die met allebei de dames overweg kan.

Zou dit zinvol zijn en heeft er iemand ervaring met een rouwende kat, vind dit zo zielig en wil haar weer gelukkig zien.
Wie kan me hierin van wat raad voorzien?
Bedankt alvast!
Adriana

Re: Nieuwe kat voor verdrietige poes??

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum en het is een bekend probleem, verdriet bij de achterblijvers en dan niet alleen de baasjes.. er is al veel over geschreven en zoek via het Forumoverzicht even of anders via de zoekfunctie naar depressie oid.
het is heel erg moeilijk op afstand om van te voren te weten of een kater er bij het probleem oplost, dat zou je moeten proberen en dan missch liefst via het asiel, dan kun je 'ruilen' als het niet klikt..
wat je ook nog zou kunnen proberen is of bv destress van http://www.huisdierendokter of zylkène of telizen (via da en even overleggen) wat verlichting brengt, zodat ze wat minder angstig wordt of minder behoefte heeft zich terug te trekken..
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Nieuwe kat voor verdrietige poes??

Bericht door castratenkoor »

Ik heb wel ervaring met een rouwende kat. Maar ik denk dat de oplossing voor elke kat anders is in deze situatie.
Mijn Sjaak is de laatste die over is van zijn generatie. Hem doe ik na de dood van een vriendje
een groot plezier met de aanschaf van een kitten. Daar zorgt hij voor alsof het zijn kind is, hij wast het, hij sjouwt ermee rond hij babbelt ertegen.
Hij is dan ook gelijk uitgetreurd.

Maar of een kitten voor jouw poes de oplossing zou zijn is natuurlijk heel erg onvoorspelbaar.

Succes, ik hoop dat het goed komt en dat je de poes weer blij kunt maken, op wat voor manier dan ook.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie