Mijn nieuwe poes valt oude kater aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Hajar
Kitten

Re: Mijn nieuwe poes valt oude kater aan

Bericht door Hajar »

pearlsofpassion schreef:Prima! Ik duim mee dat alles goed verloopt.
Het komt inderdaad wel meer voor dat ze door stress een miskraam krijgen. Heb je enig idee hoe oud ze is? Want erg jonge poezen hebben een verhoogde kans...

Laat maar iets weten na de sterilisatie en als je aan de herintroductie wil beginnen. Misschien kunnen we je daar wat in loodsen, als je dat graag hebt. ;-)
Ja het is inderdaad nog een jonge poes.. Ik denk net 1 jaar... Haha grappig van alle keren dat ik langs ben geweest bij de DA heb ik het daar geen een keer over gehad... Ze is in ieder geval erg klein net 3 kg..

Ik laat weer wat van mij horen om mij inderdaad door de herintroductie heen te loodsen :p

Gr en dank!
Hajar
Kitten

Bericht door Hajar »

Hallo,

Leila is vandaag erg krols, en zoekt mijn kater Stitch continue op... Ze valt hem absoluut niet aan... Hij moet echter nog niets van haar hebben want hij heeft haar aanvallen nog in zijn geheugen gegrift denk ik... Maar hij valt haar ook niet aan.. Hij blaast en gromt af en toe wel naar haar, als ze te dichtbij komt.. Maar that's it..

Nu vroeg ik me af... Kan ik alle deuren in huis nu gewoon open laten... Omdat ze elkaar niet aanvallen... Of heeft dit echt alleen met de krolsheid van Leila te maken, en is de mogelijkheid tot erg vechten weer aanwezig wanneer haar krolsheid voorbij is?

Ik ben erg benieuwd... Want anders is mijn acceptatie probleem wel erg simel opgelost..

Groetjess
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Daar heb ik geen ervaring mee. Het zou kunnen werken, maar het kan evengoed zijn dat ze na haar krolsheid weer even kwaad wordt. Die kans zit er eigenlijk wel dik in, volgens mij...
Bovendien lijkt je kater er niet zo blij mee, dus daar zit je nog steeds met een acceptatieprobleem... Je mag zijn kant van het verhaal ook niet vergeten! ;-)

Sterilisatie kan daar ook nog eens een invloed op hebben. Negatief of positief, dat valt niet te voorspellen.
Ik zou het alleszins vlak na haar krolsheid laten doen. Tijdens is niet zo gezond en ze krijgt dan zo'n terugval in hormonen dat ze er vast last van krijgt in haar humeur. Al zal dat zowiezo wel zijn als ze al een tijdje onder de hormonen zit.
Maar je moet er door, en hoe sneller hoe beter, lijkt me.
Dan kan je vanaf dan echt gaan koppelen, zonder dat er nog veranderingen in hormonen moeten optreden...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Hajar
Kitten

Bericht door Hajar »

Bedankt weer!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mijn advies is ook, zodra de krolsheid over is haar te laten helpen. Krolsheid is een flinke aanslag op
haar lijf. Laat haar na de ingreep 2 weken in rust bijkomen en ga dan heel vorozichtig aan het koppelen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Is jouw kater wel gecastreerd?
En wat me ook nog niet duidelijk is, heb je Leila opgegeven bij dierenbescherming, amivedi e.d.?
Is de eigenaar onbekend?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie