Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, meen je dat Anne?
Nou kijk, daar wist ik helemaal niets van. Hier in België lijkt dat nog wel mee te vallen.
De konijnenopvang waar ik mijn konijnen haal, vangt ook cavia's op, maar dat zijn er nooit heel erg veel. Je hoort hier ook nooit van parken waar cavia's ontzettend kweken, wat je zowat in elk park met konijnen hebt. Af en toe wordt er wel eentje gedumpt en gevonden, maar absoluut niet in de schaal van de konijnen.
Dus ik dacht dat het met cavia's nog wel meeviel...

Niet dus. Nou, dan zou ik er ook geen nestjes meer mee hebben hoor. Hoe leuk en lief ook.... Als er dan andere cavia's in de kou blijven staan, is dat niet echt verantwoord...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Anne »

Ja het is helaas waar. Toch wel gunstig om te horen dat het bij jullie beter is :-P
Kijk voor meer info op www.stichtingcavia.nl
Ik ben er een paar keer geweest, onze cavia's kwamen daar vandaan.
Nu hebben we ze niet meer, is ook al een tijd geleden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Cerna »

Een kennis van mij in Doetinchem vangt ook cavia's op. Heeft er momenteel zo'n veertig en allemaal in huis!! Allemaal gedumpt want eventjes leuk en dan kijken de kinderen er niet meer naar om. Triest.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Anne »

Heel triest. Van elk dier is er tegenwoordig wel een opvang. Mensen moeten stoppen met het vermeerderen/broodfok en dieren uit opvangs halen en dierenwinkels zouden mensen moeten doorverwijzen!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Tja Anne, daar zijn het winkels voor he. Die geven niet om het product dat ze verkopen, zolang ze het maar verkopen. Zo kan je ook nooit geloven als ze zeggen wat het geslacht is.
Ook zo triest, maar zo zit de wereld wel in elkaar... :-(

Ik denk dat het in België nog wel meevalt, omdat cavia's hier niet zo'n populaire huisdieren zijn. Een geluk voor die diertjes dus...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Het blijft eigenlijk wel zo dat mensen soms aan huisdieren beginnen zonder zich te realiseren hoeveel tijd, geld en aandacht ze er aan willen besteden. Iedereen zou zich goed moeten inlezen van te voren en ouders moeten er ook rekening mee houden dat kinderen het soms maar voor even leuk vinden. Bij ons maken onze kinderen ook de hokjes schoon maar ook dat krijg je lang niet altijd voor elkaar als ouders. Wat doe je dan in dat geval? Ook zo triest dat honden vaak ook voor de vakantie het veld moeten ruimen.
Caviaatjes en konijntjes worden soms ook als slangenvoer opgekocht....

Wij houden onze jonge caviaatjes met heel veel plezier ook zelf. Alleen lijkt het nu even niet goed te gaan met de toekomstige moeder. :-( Ze eet sinds twee dagen om onduidelijke reden niet meer. Haar tandjes lijkt niets mis mee..... We zijn een beetje bezorgd wel...
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Ouders zouden nooit of te nooit een dier in huis moeten halen voor de kinderen, waar ze zelf niet voor willen zorgen.
Ouders zijn verantwoordelijk voor de dieren, en als de kinderen wat willen helpen is dat prima, maar anders niet.
En dan heb ik het over kinderen he, geen tieners van 16. ;-) Die kan je er toch wel al op vertrouwen dat ze hun verantwoordelijkheid gaan nemen?
Ik alleszins wel, want mijn ouders hebben ook nooit iets met mijn konijnen gehad (al heeft mijn vader me wel geholpen met het bouwen van mijn ren).
Zelfs op 12 jaar zorgde ik er al voor, maar mijn zus was het na een maand ook beu. Mijn ouders hebben dus geluk gehad, dat ik anders was, maar ik denk dat ik een uitzondering ben...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Je kunt al jong opmaken wie de echte dierenvrienden zijn. Verzorgen hoort dan ook er bij en is dan geen opgaaf.

Wij hebben op ons meehelprooster voor onze 4 kinderen o.a. de cavia's verschonen en eten/drinken geven. Ze vergeten het nooit echt maar wij zien ook nu al wel dat degene die de diertjes echt aan het hart gaan de anderen er aan moeten herinneren dat er gevoerd moet worden. Echte liefhebbertjes zorgen als eerste 's morgens voor hun dierenvriendjes.

En Zorro, tja, haar vergeten gaat sowieso niet lukken. Die staat 's morgens al kopjes gevend aan je benen net zo lang te mauwen tot ze weer fris water en voer heeft.

Geniet lekker van het mooie weer. Is het in België ook zo mooi?
Wij hebben hier lekker 2 weken vakantie van de school.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Anne »

Ik vind ook dat ouders zich eerst goed moeten inlezen, hun zijn tenslotte eindverantwoordelijke.
Ik zie helaas nog tevaak konijntjes alleen in een te klein buitenhok zitten.... :cry:
Pure dierenmishandeling

Hoe is het nou met mams cavia? Eet ze ondertussen alweer?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Zorro1 »

Helaas heeft de cavia het dit weekend niet gehaald. Het is zo jammer, ze was pas 4 jaar oud en had echt nog wel 2 jaar kunnen blijven leven. Als caviaatjes eenmaal ziek zijn, dan zijn ze heel kwetsbaar. 2 dagen niet eten betekent dat de darmen stil komen te liggen en dan is het eigenlijk al goed mis.
Dikke tranen van de kids....... en van mij......
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door pearlsofpassion »

Sterkte

2 dagen niet eten is inderdaad al te veel. Eigenlijk moet je na 24 gaan dwangvoeren. En natuurlijk de oorzaak aanpakken.
Ik had zaterdagochtend ook een niet etend konijn. Gas...
Maar ik heb hem erdoor gekregen. :-)

Spijtig dat het voor jouw cavia'tje niet heeft mogen zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gevonden cypers poesje ca 10 maanden oud Doetinchem

Bericht door Anne »

Ach gos wat zielig zeg :-|
Heel veel sterkte voor jou en je kinderen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie