En toen was daar ineens...

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door Edana »

pearlsofpassion schreef:Je moet hem wel niet naar buiten laten om je moeder niet teleur te stellen!
Daar heb je helemaal gelijk in hoor! Ik vind het zelf ook heerlijk om de hele dag bezig te zijn met de huisdieren, maar mijn moeder is daar niet meer zo actief in. Ik denk dat wat dat betreft Pepijn het wel heel fijn gaat hebben bij ons. Op dit moment lijkt hij meer op een hond, hij ligt constant aan mijn voeten :eeh:

Ik denk dat Pepijn wel een maatje nodig heeft die tegen een stootje kan. Hij speelt nog erg veel en lijkt niet moe te krijgen. Daarom zou ik sowieso een jongere kat voor hem willen uitzoeken.

Wat is het verschil tussen een poezen- en katerkarakter over het algemeen? Ik heb altijd het idee gehad dat dat vooral per kat verschillend was. Pepijn is heel speels, maar ook onwijs aanhankelijk en verbaal. Hij houdt niet van op schoot liggen, maar verder dan een meter bij je vandaan gaat hem weer te ver ;). Tenminste, zo ken ik hem toen hij bij mijn moeder woonde, vanaf dat hij een kitten was.
Ik zou niet weten of daar in het algemeen een poes of kater beter bij past :).
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou gewoon voor een kater gaan omdat hij met de poezen van je moeder ruzie maakte.
Poezen durven iets moeilijker doen tegen andere katten. Ofwel altijd ruzie maken en uithalen, ofwel net heel onzeker zijn en blazen om het minste. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn, er zijn ook heel zelfzekere, speelse en sociaal rustige poezen.
Katers zijn in het algemeen gewoon iets rustiger in de omgang (niet in speels of zo, dat maakt normaal geen verschil in geslachten). Maar ook dat is natuurlijk niet voor alle katten zo.
Er zijn mensen die zweren bij groepen van enkel katers (dat gaat bijna altijd goed), maar er zijn ook heel wat groepen met poezen die het ook prima doen.

Normaal zeg ik steeds dat het volgens mij niet uitmaakt of je een vriendje of vriendinnetje zoekt, maar misschien dat je bij Pepijn meer op safe speelt met een katertje. Dat is alles.
Ook als je echt een speelkameraadje zoekt, kan je met een katertje weinig fout doen. Poezen durven al wat eigenzinniger en koppiger uit de hoek komen...
Als je natuurlijk een super speels poesje van een jaar tegenkomt, dan kan dat ook super goed klikken met Pepijn. En een poes en kater kunnen ook een heel speciale knuffelrelatie opbouwen, al kunnen 2 katers en 2 poezen ook ontzettend klef en close zijn (kijk maar bij Dexter en Mosa, 2 katers, of de katers van Dinie onderling).
Ga vooral op je gevoel af! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door Adriana »

overleg met een asiel in de buurt of zij iets weten/in huis hebben wat goed matcht bij een jonge vrolijke grote gecastreerde kater van 2 en ik zou nu al op orientatie uitgaan. mensen van het asiel denken graag mee en wie weet krijgen ze dieren binnen die geschikt zijn en dan duurt het toch wel een maand voordat ze plaatsbaar zijn. mijn keuze zou zeker geen solo-kitten zijn maar iets van Pepijns leeftijd of iets jonger. die zitten in dezelfde leeftijdsfase, bij een kitten is dat verschil veel te groot. ik zie dat hier met de twee bengels van 11 maanden en Enzo van 7.
totaan zo ongeveer anderhalf jaar zijn dat twee verschillende werelden, mentaal en lichamelijk. Pepijn is jong volwassen, daar vind je waarsch wel een maatje bij.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lieffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 mar 2011 16:27
Locatie: Frankrijk

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door Lieffie »

Wat is ie mooi zeg! Ik wens jullie heel veel kroelplezier met hem!
Poezenmama van Pleuny en Gijs en Beau.

Voer geen oorlog, voer de eendjes.
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door Edana »

Volgens mij is Pepijn al 4 jaar (ik moet zijn paspoort even bij mijn moeder ophalen), dus dan zou een kitten zeker te jong zijn. Ik vind het zelf ook wel leuk als de leeftijden wat dichter bij elkaar liggen.

Ik ga vandaag eens informeren bij wat asiels in de omgeving, goede tip om dat nu al te doen.

Vanmiddag gaan we shoppen voor Pepijn, nu al zin in!!
Gisteravond heeft hij op een poefje naast de bank bij ons gelegen, zo gezellig!! Vannach was hij wel weer aan het mauwen, maar minder dan gister. Wij hebben een kledingkast met schuifdeuren en blijkbaar vindt hij dat wel een fijn plekje om te slapen ;)
Ook heeft hij vannacht gegeten, dus het gaat de goede kant op!
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door Anne »

Fijn dat het zo goed gaat!! En wat leuk dat jullie een speelmaatje voor hem zoeken!
Veel plezier bij de asiels en met het shoppen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door pearlsofpassion »

In je eerste bericht zei je dat hij 2 was. Daarop heb ik me gebaseerd... :???:

Als hij 4 is, zou ik ook ouder dan anderhalf gaan ja. En dan een katje kiezen van hetzelfde temperament als hij, zodat ze elkaar wat begrijpen. Want als je daar een theemuts bij zet, komt dat natuurlijk niet goed. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door Edana »

pearlsofpassion schreef:In je eerste bericht zei je dat hij 2 was. Daarop heb ik me gebaseerd...
Ja, dat zei mijn moeder. Maar twee jaar geleden kreeg ik iets met mijn huidige vriend en toen was Pepijn al groot :). Dus wat zij zegt klopt denk ik niet. Vanavond eerst dat paspoort scoren, zodat ik het zeker weet. Beetje verwarrend zo inderdaad :???:
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door Adriana »

http://www.dierenasiels.com en dan rechtsboven zo ongeveer de categorie die je zoekt.
en makkelijk want alle adressen en webadressen en foto's van de tijgers staan hier ook bij, zo kun je vanuit je stoel heerlijk snuffelen naar een toekomstige kanjer voor Pepijn, mooi dier trouwens en gróóóoot!!
en gelukkig gaat het goed en komt hij beetje uit zijn schulp..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door Admin »

Adriana,

Een nieuwe en betere website is http://www.ikzoekbaas.nl/zoek-asieldieren/katten welke ook van de dierenbescherming is en waar alle beschikbare katten heel gemakkelijk via zoekfilters gevonden kunnen worden. Momenteel wachten er 967 katten op een baasje.

Aan de linkerkant van het scherm kun je er de kat zoeken die het beste bij je (situatie) past.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door Edana »

Admin schreef:Momenteel wachten er 967 katten op een baasje.
Och jeetje wat een boel! :(
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door pearlsofpassion »

Dan moet je over enkele maanden, midden in het kittenseizoen, nog eens gaan kijken. Dan zijn het er vast meer dan dubbel zoveel!
Daarom zijn we ook zo fel tegen pretnestjes.
Vele kittens vinden een thuisje, maar daarmee blijven de volwassen katten wel zitten natuurlijk... En er zijn ook altijd kittens die overblijven en de eerste jaren in het asiel opgroeien....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: En toen was daar ineens...

Bericht door Anne »

En dat is diep triest :-|
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie