Aangezien Lientje al een paar keer ziek is geweest, terwijl ze nu nog maar 10 maanden oud is, schrok ik in eerste instantie toen ik haar gister aan het eind van de middag zag braken. De kleur leek op poep, dus ik schrok nog meer. Ik pakte het braaksel op en keek eens goed en bleek dat Lientje een mega haarbal had uitgebraakt! De ziel! De bal was zo groot als een kleine sigaar!
Ik dacht dat het braken wel zou ophouden, maar ze heeft nog een aantal keren kleine braaksels, eerst braaksels van voer en later kleine braaksels met drijvende haartjes uitgebraakt. Rond een uur of 01:00 begon ze weer. Ik lag net op bed en ben er maar weer uit gegaan om te kijken hoe het ging. Gezien haar geschiedenis bij de dierenarts heb ik zelfs bij haar in de woonkamer geslapen. Hoezo overbezorgde kattenbezitster? Vanmorgen om 05:00 kwam ze gezellig op mijn deken liggen en begon weer een beetje te braken. Bah

Maar hebben jullie ook wel eens zulke grote haarballen gezien bij jullie kat? Is er nog iets wat ik kan doen om het in de toekomst te voorkomen? Ik heb namelijk voor het eerst een kat.
Ze heeft ook een wat onrustige vacht/huid waarvoor de dierenarts (uiteraard) al is bezocht. Ze heeft wat schilferige plekjes soms. De dierenarts kon niks vinden (kweek genomen, onderzocht). Ik vermoed dat ze daardoor extra haar uitval heeft en dat ze daarom deze enorme sigaar uitbraakte. Of is het iets gewoons rond de rui?
Nauw ik ga maar weer eens lekker brak aan de studie terwijl ik Lientje heerlijk zie dutten en spelen! Ben benieuwd naar jullie reacties op mijn vragen.
Een vriendin van Lientje!