Niet eten sinds overlijden van zusje

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
eskol
Kitten

Niet eten sinds overlijden van zusje

Bericht door eskol »

Ik maak me zorgen om Lilly, sinds Kim ingeslapen is ( 7 april ) eet ze onwijs slecht, terwijl ze wel eerst om eten komt vragen, maar zodra ik het voor haar neer zet, ruikt ze er aan en loopt weg. Onze jongste poes Saartje eet gewoon. Ik hoop dat dit tijdelijk is, want ze is normaal een goede eetster !!!!!
Groetjes Eskol,Saartje (2 jaar) Lilly ( 12 jaar )

Gone, but not forgotten !!!!!

R.I.P Kimmetje.
Gootje87
Lynx
Lynx

Re: niet eten sinds overlijden van zusje.

Bericht door Gootje87 »

Allereerst nog sterkte met het verlies van Kim...

Dus Lilly heeft al 4.5 dagen niks gegeten? Of eet ze wel een beetje? Neemt ze ook geen lekkere hapjes van je aan? Hoe zit ze er verder bij? En drinkt ze wel? Veel vragen, maar handig om een beter beeld te krijgen om de ernst van de situatie in te schatten.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, ze rouwt. Dat is wel normaal.
Ik denk dat het wat tijd zal nodig hebben...
Als ze echt bijna niets eet, kan je best even bij een DA langsgaan om zeker te zijn dat haar niets mankeert of om en eetlustopwekker. Katten kunnen ook echt ziek worden van verdriet en daar kan dan wel iets aan gedaan worden. Het verdriet zelfs zal moeten slijten...
Het is wel positief dat ze nog een poezenvriendinnetje heeft. Dat zal het haar toch al iets gemakkelijker maken.

Sterkte
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

goh, heb je zelf zo'n verdriet en dan ook nog lilliy die zo verdrietig is.
wel even in de gaten houden lijkt me, want als ze helemaal niet eet, kan ze daardoor misselijk worden en daardoor ook niet meer eten. kom je in een vicieuze cirkel. wat valerie zegt biedt dan uitkomst, een lustopweker.
eet ze ook niet lekkers uit je hand?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Niet eten sinds overlijden van zusje

Bericht door nellebel »

hoe is het met lilly? eet ze weer wat?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie