Kat bijna extreem aanhankelijk
Re: Kat bijna extreem aanhankelijk
Anne, jouw reactie is duidelijk.
Zijn er nog meer mensen die hier een mening over hebben?

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik had al gereageerd en blij bij mijn mening. Ik ben het met Anne eens.
Als katetnbak kun je ook hoge Blokker bak neemt, kost maar een paar euro en je hebt geen lastr van knoeien.
Juist omdat hij een vriendje heeft gehad weet hij nu wat hij mist.
Als katetnbak kun je ook hoge Blokker bak neemt, kost maar een paar euro en je hebt geen lastr van knoeien.
Juist omdat hij een vriendje heeft gehad weet hij nu wat hij mist.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik sluit me daar ook bij aan.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Fijn dat mijn mening duidelijk is, van de rest hier kun je dat ondertussen ook wel zeggen.
En of zijn gedrag overgaat?
Kijk dan naar zijn gedrag in het verleden, dan heb je een mooie voorspelling.
(dr Phil)
En of zijn gedrag overgaat?
Kijk dan naar zijn gedrag in het verleden, dan heb je een mooie voorspelling.
(dr Phil)
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
Ik probeer dit heel voorzichtig te zeggen, hoop dat ik je niet voor het hoofd stoot. Ik krijg toch een beetje de indruk dat je onze mening wel wilt horen (en die hebben we gegeven), maar daarna toch je eigen plan trekt. En dat je zit te wachten totdat iemand je zal zeggen dat het wel over zal gaan, dat Cooper gewoon weer even zijn draai moet zien te vinden en dat hij er wel aan zal wennen om een groot deel van de dag alleen te zitten.
Maar ik denk eerder dat Cooper zich er uiteindelijk bij neer zal leggen omdat hij geen keus heeft en dat zul jij dan zien als een bevestiging dat hij het prima in zijn eentje vindt, terwijl die kat doodongelukkig is. Het verleden heeft bewezen dat hij een sociale kat is en dan heb je, in het belang van de kat, maar twee keuzes: of je neemt er een sociale binnenkat bij en zorgt voor een goede oplossing wat betreft vakantie en financiën òf, wanneer die oplossing er niet is, je zoekt voor Cooper een huisje waar hij wel een vriendje heeft.
Maar ik denk eerder dat Cooper zich er uiteindelijk bij neer zal leggen omdat hij geen keus heeft en dat zul jij dan zien als een bevestiging dat hij het prima in zijn eentje vindt, terwijl die kat doodongelukkig is. Het verleden heeft bewezen dat hij een sociale kat is en dan heb je, in het belang van de kat, maar twee keuzes: of je neemt er een sociale binnenkat bij en zorgt voor een goede oplossing wat betreft vakantie en financiën òf, wanneer die oplossing er niet is, je zoekt voor Cooper een huisje waar hij wel een vriendje heeft.
@Cerna, ik ben gek op katten en mijn gevoel zegt absoluut dat er nog wel een kat bij kan. Leuk zelfs! Ik had me alleen voorgenomen 'verstandig' te zijn en het volledig bij 1 kat te houden, om praktische redenen die ik al genoemd heb.
Ik kan je zelfs vertellen dat ik eergisteren al langs asielen in de buurt ben gegaan om te vragen of zij nog sociale katten hadden die binnen kunnen blijven. Juist doordat iedereen hier het zo eens was met elkaar dat er een kat bij moet komen. Bij de 2 asielen waar ik lans ben gegaan was er niet 1 die aan deze eisen voldeed, en ook een asiel dat ik alleen gebeld heb had niet z'n kat. Na mijn zoektocht leek Cooper weer een stuk rustiger geworden te zijn, waardoor ik weer een beetje ging twijfelen of het allemaal wel echt zo urgent was. Dus besloot ik hier opnieuw om meningen te vragen. Wel liep Cooper mij de afgelopen dagen nog steeds vaak achterna en zocht hij me steeds op. Maar hij mauwde minder.
Nu ik, na een avondje weggeweest te zijn, net weer thuiskom, merk ik dat Cooper weer erg graag bij me is en geaaid wilt worden. Ook mauwt hij weer veel. Hij was dan ook helemaal alleen.
@Allemaal, jullie hebben me overtuigd. Ik neem er een kat bij. Nu alleen nog een asiel zien te vinden die een kat heeft die aan de wensen voldoet. Het liefst haal ik toch een kat uit het asiel, omdat ik dat meer vertrouw dan een kat van een particulier.
Ik kan je zelfs vertellen dat ik eergisteren al langs asielen in de buurt ben gegaan om te vragen of zij nog sociale katten hadden die binnen kunnen blijven. Juist doordat iedereen hier het zo eens was met elkaar dat er een kat bij moet komen. Bij de 2 asielen waar ik lans ben gegaan was er niet 1 die aan deze eisen voldeed, en ook een asiel dat ik alleen gebeld heb had niet z'n kat. Na mijn zoektocht leek Cooper weer een stuk rustiger geworden te zijn, waardoor ik weer een beetje ging twijfelen of het allemaal wel echt zo urgent was. Dus besloot ik hier opnieuw om meningen te vragen. Wel liep Cooper mij de afgelopen dagen nog steeds vaak achterna en zocht hij me steeds op. Maar hij mauwde minder.
Nu ik, na een avondje weggeweest te zijn, net weer thuiskom, merk ik dat Cooper weer erg graag bij me is en geaaid wilt worden. Ook mauwt hij weer veel. Hij was dan ook helemaal alleen.
@Allemaal, jullie hebben me overtuigd. Ik neem er een kat bij. Nu alleen nog een asiel zien te vinden die een kat heeft die aan de wensen voldoet. Het liefst haal ik toch een kat uit het asiel, omdat ik dat meer vertrouw dan een kat van een particulier.
Ik ben blij dat je je deze mening toegeëigend hebt.
Wat ik heb gemerkt is dat het asiel waar ik Teun vandaan heb, en de twee asielen dicht bij huis erg beschermend zijn to hun katten.
En dat is goed!
Wat ik ook gemerkt heb is dat langsgaan beter is dan bellen.
Men zal je over de telefoon meer uitdagen dan irl.
JIJ weet wat voor een kat, en alleen jij weet hoe jij bent en hoe je to de katten zult zijn.
Aan jou de taak om die te volbrengen.
Je hoeft niet morgen al een nieuwe kat naar huis te nemen.
Neem je tijd. Laat twee weken/een maand tussen je bezoeken zitten.
Ze zullen je herkennen. En met je mee gaan denken.
Ik weet zeker dat je voor de zomer nog met een vriendje/dinnetje voor Cooper thuis zult komen.
Wat ik heb gemerkt is dat het asiel waar ik Teun vandaan heb, en de twee asielen dicht bij huis erg beschermend zijn to hun katten.
En dat is goed!
Wat ik ook gemerkt heb is dat langsgaan beter is dan bellen.
Men zal je over de telefoon meer uitdagen dan irl.
JIJ weet wat voor een kat, en alleen jij weet hoe jij bent en hoe je to de katten zult zijn.
Aan jou de taak om die te volbrengen.
Je hoeft niet morgen al een nieuwe kat naar huis te nemen.
Neem je tijd. Laat twee weken/een maand tussen je bezoeken zitten.
Ze zullen je herkennen. En met je mee gaan denken.
Ik weet zeker dat je voor de zomer nog met een vriendje/dinnetje voor Cooper thuis zult komen.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Oh wat ben ik blij voor Cooper met deze beslissing
hardstikke goed dat je met onze adviezen wat doet
Ga vooral op je gevoel af en vroeg of laat kom je jouw en Cooperskat wel tegen
Super dat je naar het asiel gaat

Ga vooral op je gevoel af en vroeg of laat kom je jouw en Cooperskat wel tegen

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy