Drie dagen 'verbouwen'

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Drie dagen 'verbouwen'

Bericht door loek »

Willen jullie met me meedenken?

Ik heb nu nog een gaskachel en er wordt cv aangelegd. Het duurt als het goed is drie dagen. Net niet handig dus om ergens anders heen te gaan met ze. (levert misschien nog wel meer stress op)

Ik overweeg ze naar het kattenhotel te brengen waar ze afgelopen zomer ook zijn geweest. Maar ook daarvoor is drie dagen vrij kort en waarschijnlijk voor vooral Muis nog meer stress dan thuis blijven tussen de enge mannen en enge harde geluiden. (juist omdat de periode zo kort is...na twee weken vond het prinsesje het prima in het hotel..maar dat heeft dus wel een paar dagen geduurd)

Dan overweeg ik nog om toch maar mijn gaskachel te houden.....maar ja dat gaat ook wel een beetje ver he.

Een andere overweging is dus om ze toch thuis te laten. En inderdaad Diny, dan vraag ik me nog af of ik ze ergens 'op ga sluiten' of niet. Ik heb geen grote ruimtes, behalve mijn woonkamer. Dus dat zou dan mijn slaapkamer worden (als ze in de woonkamer aan het werk zijn). Maar dat vind ik ook echt een heel zielig idee.

Ik dacht misschien kan ik ze wel los laten rond lopen, en uiteraard de deur naar de slaapkamer open laten dan hebben ze altijd de keuze om daar semi- rustig te zijn. Dan geef ik de 'werkmannen' een strikte instructie dan ze mijn katten met rust moeten laten. Maar ik ben er niet altijd bij....dus weet nooit zeker wat ze doen. Bovendien maak ik me nu ook ontzettend druk over het feit dat ze in en uit gaan lopen en dan 1 van mijn katten (gestrest en wel) het trappenhuis invliegt. (in mijn ergste fantasie komt hij/ zij dan ook nog de buurhond tegen...die bekend staat om zijn extreme agressie tegen honden)

Nou ja goed.....iemand nog briljante ideeen. Of misschien ervaringen waarbij dit soort situaties eigenlijk best te doen waren voor de katten.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door Ilone »

Mja, om even eerlijk te zijn zitten mijn katjes nu ook op mn slaapkamer ;)
Wel met eten, drinken, speeltjes en kattenbakken ;)
Ik ben aan het verven (de trap) en kan ze dan ook niet om me heen hebben ;)

Dus ja, mijn oplossing zou toch zijn "opsluiten".
Ik denk dat dat minder stressvol is dan elders brengen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door pearlsofpassion »

Je moet alles zelf afwegen natuurlijk, maar ik zou ze naar het hotel doen, zelfs al is het maar voor een paar dagen.
Ik zou het anders niet vertrouwen...

Zeker als je er niet bent, weet je nooit wat die mannen doen, of dat ze de deur open laten en zo.
Bovendien komen die mannen daar werken, en niet opletten dat de katten niet ontsnappen...
Ik weet natuurlijk ook niet hoe snel ze weg kunnen bij jou, maar ik zie die mannen nog wel alle deuren tegelijk open laten of gewoon zoveel over en weer lopen dat die deuren constant open zijn...

Ik zou ze ergens anders onderbrengen, dan zou ik gerust kunnen zijn. Zeker als ze het al kennen daar. Dat brengt misschien wel wat stress, maar veiligheid voor alles...

Als je ze echt goed in de slaapkamer kan houden is dat natuurlijk ook wel een goede optie. Maar dat zou ik enkel doen als ik zelf ook thuis zou zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door Nyncke »

Tja, in slaapkamer opsluiten en kun je met stof of een oud tapijt misschien ervoor zorgen dat de geluiden worden gedempt?
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door loek »

He Ilone
bedankt voor je reactie. Hoe lang zitten ze achter elkaar in de slaapkamer? En miauwen ze veel? En deur krabbelen, klink springen en andere actie's waar ik een knoop van in mijn maag krijg (ja misschien ben ik een mietje hoor haha).

Ik weet maandag meer over hoe lang ze bezig zijn enzo, maar ik denk 3 keer een volle dag...

pp, Jij ook bedankt voor je reactie. Goed dat jullie meedenken want daardoor kom ik wel op goede vragen om te stellen voordat ze hier zijn. Of ze inderdaad constant de deur in en uit moeten bijv. (dan is los laten lopen geen goed plan denk ik) Ik moet ook even vragen of ze ramen open willen zetten. Want dat mag niet van mij ;-) Ik heb wel horren voor de deuren, maar laat ze toch nooit onbewaakt open staan. (al ervaring met Diesel die al kitten uit het raam is gesprongen.....hoef ik nooit meer mee te maken)

Als ik ze op de slaapkamer laat, dan moet ik alleen wel even een slot gaan regelen voor die deur, want Diesel is er zo weer uit. En Diesel is ook nog wel degene die dit zou durven....maar dan is arme Muis ook meteen de Sjaak.

Nynke ook bedankt voor je reactie! Is inderdaad ook iets om over na te denken, geluidsdemping.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door pearlsofpassion »

Met een slot op de deur zou ik het ook wel aandurven. Dat je het inderdaad kan vertrouwen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door Ilone »

Nou, heel af en toe zie ik een pootje van Pluis onder de deur uitkomen :lol:
Maar ze zijn heel rustig hoor! Maar misschien komt dat ook door de verflucht :lol: haha!
Nee, zonder dollen, tuurlijk hoor ik af en toe een mauw. logisch.
Als jij ergens tegen je zin in gezet wordt zou je toch ook protesteren? ;)
Maar als ik nu ga kijken, liggen ze alledrie op bed ;)
Dat ze opgesloten zitten zijn ze zo weer vergeten :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door MarjanR »

Joh, het is voor 3 dagen.
Ik zou ze de stress van het hotel ook niet aandoen hoor.
Sluit ze op in je slaapkamer. 'savonds zijn de werkmannen weg, en kunnen ze weer lekker hun gang gaan (en nieuwe geuren snuiven..hihihi).
Het is maar voor een paar uur per dag voor 3 dagen.
Nee joh, het is niet ideaal... maar kom. Het is overbrugbaar toch?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door Ilone »

Hier hebben ze het slechter hoor ;)
Bij jou kunnen ze 's avonds nog uit de kamer.
Hier zitten ze er voorlopig nog...
Morgen de traptredes gronden die nu overgeslagen zijn, en dan moet ik het nog 2 keer lakken! ;)
Maar ik ga regelmatig even kijken en spelen en kroelen ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door Peet »

pearlsofpassion schreef:Met een slot op de deur zou ik het ook wel aandurven. Dat je het inderdaad kan vertrouwen.
Wilde ik ook schrijven. Anders zou ik het niet vertrouwen. Misschien nog 'even' een slot op je slaapkamerdeur maken? Of is dat té ver gezocht?
Een paar dagen overdag op de slaapkamer vind ik niet zo zielig, dat is even niet anders. Als ze hun natje en droogje hebben én de bak kan het denk ik wel.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door loek »

Mmm misschien is dat dan wel de beste optie. (wel inderdaad een slot erop laten maken, maar dat moet te doen zijn)

Ik vind het nog steeds een beetje een zielig idee. Maar als zoveel mensen dat wel mee vinden vallen, dan moet ik dat toch maar eens proberen te laten varen. Ik ga mijn best doen ;-)

En ik heb ook bedacht dat ik even ga kijken of ik wat kan regelen op mijn werk, misschien wat kortere dagen maken...zou ook wel prettig zijn.
(hoewel aan de andere kant....het moet toch gebeuren, en misschien is het nog beter dat ik er niet bij ben dan wel...voor mijn eigen stress niveau vooral ;-))
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 3 dagen 'verbouwen'

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind het niet zielig voor de katten, ale, dat vind ik goed meevallen. Hotel is inderdaad zieliger.

Ik zou thuis willen zijn en dan bij ze in de slaapkamer op bed een boek gaan lezen of zo.
En de krabpaal en kussentjes in de slaapkamer verhuizen natuurlijk ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Drie dagen 'verbouwen'

Bericht door loek »

Nou mensen.......de derde dag zit er op. En ik vond het persoonlijk behoorlijk dramatisch...en mijn katten ook helaas. Ik moet effe van me af schrijven hoor ;-)

Ten eerste konden ze niet op mijn slaapkamer omdat 'de mannen' daar het meeste moesten zijn. Daar baalde ik wel een beetje van omdat ze sowieso vaak in de slaapkamer zitten. Nu moesten ze in een kleinere kamer...waar ze normaal bijna nooit komen. Maar goed die kamer helemaal 'kattenkamer' gemaakt.

De eerste dag eten daar neer gezet en hop de deur achter hun rug dicht......na 1 minuut hoor ik een huilend geluid van Diesel....al vreselijk...Maar goed het is niet anders.
Die dag thuis gebleven. Ging redelijk, weer uit de kamer gelaten toen 'werklui' weg waren en toen schoten ze allebei naar de slaapkamer, 1 onder het dekbed, 1 onder het bed en daar zijn ze pas na een half uur voorzichtig vandaan gekomen.

Maar goed...tweede dag ging eigenlijk wel oke, ik moest werken dus gevraagd of ze de deur open wilde zetten als ze klaar waren. Toen ik thuis kwam waren ze vooral heel blij.

Met goede hoop de derde dag in......Maar denk maar niet dat ze voor de derde keer die kamer in gingen waar ze opgesloten zouden worden! Dan maar geen eten....No way...daar trappen we niet meer in.
Na wat lokken en proberen ging de deurbel al....shit nu krijg ik het dus helemaal niet meer voor mekaar. Een invasie van 8 man sterk komt mijn huis binnen. Diesel zat ondertussen in de slaapkamer onder het dekbed....en ik dacht dat Muis ook onder het bed zat. Dus ik die deur dicht en gezegd dat ze het er maar mee moesten doen want ik kreeg ze echt niet meer die andere kamer in.

Maar ik doe even een laatste check of ze inderdaad allebei op de slaapkamer zaten...zit Muis er niet. Ik overal zoeken...zit ze achter het gordijn in de woonkamer. Met van die grote bange oogjes.
Dus ik denk shit....ze moet gewoon naar die slaapkamer...want deur naar buiten steeds open en vet veel stress als ze constant al die mannen en geluiden zo dichtbij hoort.

Ik haar voorzichtig opgepakt (ze kwam er natuurlijk met roepen niet vandaan). Naar de deur van de slaapkamer lopen. Staat er in een keer zo'n kerel voor haar neus...met resultaat krabben en blazen..en wurmen waardoor ik haar niet meer kon houden. Muis dus weer terug achter het gordijn. Poging twee.....bange ogen, paniekgeluiden, mij krabben (en volgens mij heeft ze ook gebeten..weet dat niet zeker maar heb vier bloederige puntjes in mijn hand staan)

Ik moest haar gewoon de kamer in gooien omdat ze bijna weer vlak voor de deur ontsnapte....Vreselijk echt waar...

Nou toen heb ik dus even een potje zitten janken. Die oogjes van Muis en die paniek, die angst....en het gevoel dat ik haar dat aandeed. Echt waar mijn hart brak gewoon.
Muis heeft mij ook nog nooit gekrabd, ze is echt zo braaf, lief, zachtaardig...
En begrijp me goed ik neem het haar ook HELEMAAL niet kwalijk dat ze me heeft gekrabd! Ik vind het zo zielig dat haar paniek blijkbaar zo groot was...dat ze dat 'moest doen' om te vechten voor zichzelf.

Uiteindelijk toch maar naar mijn werk gegaan...want als ik was gebleven dan was ik echt 1 en al stress en janken geweest dat weet ik nu al. Ze moesten namelijk nog wel in die kamer aan het werk! Ik had echt bijna al die kerels mijn huis uit getrapt en gezegd: dan maar geen centrale verwarming...dan maar allemaal halve buizen en gaten in mijn huis....boeien dat was hem dan weer...doeidoei.

Toch wel blij dat ik dat niet heb gedaan en dat ik 'gewoon' heb gewerkt. (op mijn werk ook weer huilen natuurlijk....en al vind ik dat verstandelijk dan erg overdreven van mezelf....ik voelde me toch een potje naar hiervan!)

Ik kom een uurtje geleden thuis (wel wat eerder naar huis gegaan) en ze zijn redelijk. En tot mijn opluchtig kroop Muis net zelf weer op mijn schoot! Zo fijn dat ze het dus (blijkbaar) los van mij ziet, de gebeurtenis van vanochtend.

Ze hebben alleen niets gegeten (ochtend brokjes staan er nog)...en dat hebben ze nu nog steeds niet gedaan..hoewel ik Muis net wel voorzichtig zag knabbelen op 1 brokje. (normaal gaat dat dus 's ochtend aan 1 stuk door op)

Dus helemaal de oude zijn ze nog niet. Maar het zit er weer op!!!! Yes! Nu nog even herstellen van alle stress met z'n allen.

En...over een tijdje komen ze nieuwe kozijnen zetten....Kan niet zeggen hoeveel ik me daarop verheug NOT. Ik ga dus even informeren naar concrete plannen daarvoor en dan eens kijken of een kattenhotel niet toch beter is.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Drie dagen 'verbouwen'

Bericht door castratenkoor »

Zoooo zeg ik kan me de stress en paniek heel goed voorstellen.
Dat je de derde dag vreselijk moest huilen begrijp ik maar al te goed.
Het is allemaal niet leuk en je lieffies zo overstuur zien, dat doet pijn.
Sterkte met de situatie. Ze komen vast wel snel weer in hun ritme als ze merken dat je ze morgen niet weer opsluit.
Ik zou met die kozijnen ze toch niet naar dat hotel doen hoor. vraag even goed waar ze niet hoeven te zijn en sluit ze heel ruim van te voren daar op.

Ik weet hoe het voelt, hier ook de nodige verbouwingen achter de rug.
Ook een keer gehad dat een kat in ware paniek bij de muur opvloog.
Ik reageer dan net als jij......huilen.

Sterkte, ik hoop dat ze snel weer rustig zijn en het vertrouwen terug vinden.
En zorg goed voor je hand, krabben en beten kunnen een aardige nasleep hebben.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Drie dagen 'verbouwen'

Bericht door loek »

Hoi Diny

Wat een lieve reactie! En wat fijn dat je echt begrijpt wat ik bedoel! Het gaat hier de goede kant op, nog steeds het eten van vanochtend niet helemaal op...maar wel al wat gegeten in ieder geval. Wat een impact kan zoiets hebben he...(hihi ook voor mij....duik denk ik zo mijn bed in ben doodmoe).

Inderdaad ze zulle vast weer helemaal bijdraaien als ze merken dat ze morgen niet meer opgesloten worden. (alsof ze dat toe zouden laten ;-) de slimmerikken)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie