Kitten gooit poep uit de kattenbak
-
- Kitten
Kitten gooit poep uit de kattenbak
Hoi,
ik heb een kat van 11 jaar en een kitten van 6 maanden.
in het begin ging alles goed, maar sinds een paar weken heeft deze kleine rakker een raar iets.
Ineens liggen er namelijk allemaal stukjes poep naast de kattenbak en soms zelfs tegen het klepje omhoog.
Daar kom ik dan s ochtends vaak pas achter, maar ik mag het zelf niet opruimen.(ben 7,5 maand zwanger) Dan moet ik wachten tot mijn vriend 's avonds om 5 uur thuis komt om het op te ruimen. ( gelukkig staat kattenbak op het balkon! )
Weet iemand misschien wat ik kan doen om hem dit af te leren of een andere tip.
ik weet zeker dat die kleine het is, want heb hem wel eens betrapt en toen met een plantenspuit nat gespoten, dat maakte blijkbaar niet veel indruk.
Ik denk ook niet dat het is dat ze niet samen op de bak willen, want dat ging altijd goed, en opzich gaan ze ook gewoon beide erop, maar af en toe doet hij dit gewoon, en verschoon de bak om de dag, dus dat kan het ook niet zijn.
alvast bedankt!
groetjes marit
ik heb een kat van 11 jaar en een kitten van 6 maanden.
in het begin ging alles goed, maar sinds een paar weken heeft deze kleine rakker een raar iets.
Ineens liggen er namelijk allemaal stukjes poep naast de kattenbak en soms zelfs tegen het klepje omhoog.
Daar kom ik dan s ochtends vaak pas achter, maar ik mag het zelf niet opruimen.(ben 7,5 maand zwanger) Dan moet ik wachten tot mijn vriend 's avonds om 5 uur thuis komt om het op te ruimen. ( gelukkig staat kattenbak op het balkon! )
Weet iemand misschien wat ik kan doen om hem dit af te leren of een andere tip.
ik weet zeker dat die kleine het is, want heb hem wel eens betrapt en toen met een plantenspuit nat gespoten, dat maakte blijkbaar niet veel indruk.
Ik denk ook niet dat het is dat ze niet samen op de bak willen, want dat ging altijd goed, en opzich gaan ze ook gewoon beide erop, maar af en toe doet hij dit gewoon, en verschoon de bak om de dag, dus dat kan het ook niet zijn.
alvast bedankt!
groetjes marit
Re: Kitten gooit poep uit de kattenbak
hallo marit
Nou ik denk dat het dat wel is. De bak om de dag verschonen is erg weinig. Ik heb nu 1 kat met 2 bakken. die worden dagelijks schoongemaakt. Met 2 katten soms zelfs 2x per dag. Mijn eerste kat was het ergst. die ging er niet meer op als ze had gepoept. en meer als 2 plasjes liever ook niet. die maakte ik 3a 4x per dag schoon.
En kat is heel schoon. jij laat toch ook niet 2 dagen alles in de pot liggen voordat je doorspoelt?
Nou ik denk dat het dat wel is. De bak om de dag verschonen is erg weinig. Ik heb nu 1 kat met 2 bakken. die worden dagelijks schoongemaakt. Met 2 katten soms zelfs 2x per dag. Mijn eerste kat was het ergst. die ging er niet meer op als ze had gepoept. en meer als 2 plasjes liever ook niet. die maakte ik 3a 4x per dag schoon.
En kat is heel schoon. jij laat toch ook niet 2 dagen alles in de pot liggen voordat je doorspoelt?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
-
- Kitten
ja misschien is dat ook wel zo,
maar ja waarom ging het eerst wel goed denk ik dan..maarja er word wel iedere dag alles uit geschept, maar helemaal schoonmaken om de dag...
maar ja waarom ging het eerst wel goed denk ik dan..maarja er word wel iedere dag alles uit geschept, maar helemaal schoonmaken om de dag...
- pearlsofpassion
- Tijger
Als je een goed grit hebt, kan je er alles mooi uitscheppen en hoef je niet helemaal te verversen.
Als je klontvormend grit gebruikt dat erg goed klontert, komt alles mooi mee en merken ze het verschil toch niet tussen nieuw of 'oud' grit. Hier wordt door veel mensen Biocats gebruikt (als ik het goed heb) en daar zijn ze erg tevreden van...
Maar als hij echt genoeg uitgeschept worden, kan hij helemaal geen poep ophopen... Zo simpel is dat.
Als je maar 1 keer per dag kan uitscheppen, is een tweede bak misschien toch geen overbodige luxe.
Het is trouwens heel normaal dat de kitten op deze leeftijd wat moeilijker gaat doen over de bak. Jongere kittens trekken zich dat minder aan, maar op deze leeftijd worden volwassen...
Niet dat het erg veel uitmaakt voor dit probleem denk ik, maar is hij al geholpen? Ongeholpen katers kunnen namelijk nog veel moeilijker gaan doen over bakken.
Als je klontvormend grit gebruikt dat erg goed klontert, komt alles mooi mee en merken ze het verschil toch niet tussen nieuw of 'oud' grit. Hier wordt door veel mensen Biocats gebruikt (als ik het goed heb) en daar zijn ze erg tevreden van...
Maar als hij echt genoeg uitgeschept worden, kan hij helemaal geen poep ophopen... Zo simpel is dat.
Als je maar 1 keer per dag kan uitscheppen, is een tweede bak misschien toch geen overbodige luxe.
Het is trouwens heel normaal dat de kitten op deze leeftijd wat moeilijker gaat doen over de bak. Jongere kittens trekken zich dat minder aan, maar op deze leeftijd worden volwassen...
Niet dat het erg veel uitmaakt voor dit probleem denk ik, maar is hij al geholpen? Ongeholpen katers kunnen namelijk nog veel moeilijker gaan doen over bakken.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
-
- Kitten
hij is nog niet geholpen, gaat binnenkort wel gebeuren. en ja hij doet het altijd snachts dus ja dan ben ik er natuurlijk niet bij. hij gaat eerst poepen, en daarna gooit ie het gelijk eruit, terwijl het toch behoorlijk schoon is vind ik dan, we zullen zien of het over gaat als hij geholpen is, en heb nog wel een 2e bak in de schuur, dus misschien dat dan maar eens proberen
dank je wel

- pearlsofpassion
- Tijger
oh, hij doet het terwijl hij het dichtlegt?
Misschien moet je dan eens de kap van de bak afhalen.
Hier hadden de jongens ook moeilijkheden met het dichtleggen van hun hoopje en met de kap eraf kunnen ze eromheen lopen en gemakkelijker dichtleggen.
Het is dan wel vreemd dat hij het nu pas doet. Misschien is hij van tactiek veranderd.
Een tweede bak zal alleszins geen kwaad kunnen.
Ps: wel nooit meer natspuiten hoor. Dat snapt hij toch helemaal niet?
Straks gaat hij er nog van naast de bak als hij op de bak natgespoten wordt...
Misschien moet je dan eens de kap van de bak afhalen.
Hier hadden de jongens ook moeilijkheden met het dichtleggen van hun hoopje en met de kap eraf kunnen ze eromheen lopen en gemakkelijker dichtleggen.
Het is dan wel vreemd dat hij het nu pas doet. Misschien is hij van tactiek veranderd.

Een tweede bak zal alleszins geen kwaad kunnen.

Ps: wel nooit meer natspuiten hoor. Dat snapt hij toch helemaal niet?
Straks gaat hij er nog van naast de bak als hij op de bak natgespoten wordt...

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
-
- Kitten
haha, ja hij is heel creatief, leggen ook altijd krantje onder de korrels, laatst dacht me vriend he wat doen al die korrels daar kijkt ie in die bak, had hij het krantje bovenop de korrels gelegd, erg knap!!
maarja de andere kat, die ook al stuk groter is doet alles heel netjes en die kleine duvel maakt er een potje van, is ook niet altijd hoor, alleen als ie een gekke bui heeft, maar dan rent ie ook al heel het huis door, prrrrt prrrt doet ie dan! ach ja, zal je tips eens uitproberen.
moet wel de boel verbouwe dan want bak staat op het balkone en anders regent het er zo in als die klep eraf is, dus ff kastje enzo verschuiven dan maar
maarja de andere kat, die ook al stuk groter is doet alles heel netjes en die kleine duvel maakt er een potje van, is ook niet altijd hoor, alleen als ie een gekke bui heeft, maar dan rent ie ook al heel het huis door, prrrrt prrrt doet ie dan! ach ja, zal je tips eens uitproberen.
moet wel de boel verbouwe dan want bak staat op het balkone en anders regent het er zo in als die klep eraf is, dus ff kastje enzo verschuiven dan maar
als ik je zo hoor heb je wel een gezellig stelletjes katten hoor. ben benieuwd of het allemaal gaat helpen. Wat een flapdrolletje dat hij zijn drolletjes eruit gooit. hahaha
En dat krantje... hij was zeker benieuwd wat er allemaal in de krant stond. Een kat die de krant leest... moet niet gekker worden.
En dat krantje... hij was zeker benieuwd wat er allemaal in de krant stond. Een kat die de krant leest... moet niet gekker worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
-
- Kitten
haha ja heb een slimme kat hahaha!
zijn wel 2 lieffies hoor, liggen nu met zn 2en te slapen, kleine in zn mandje, de grote bovenop mijn buik zo kan ik lekker makkelijk typen denkt hij...
hij gaat altijd op me buik liggen, zo kwam ik er ook achter dat ik zwanger was
zijn wel 2 lieffies hoor, liggen nu met zn 2en te slapen, kleine in zn mandje, de grote bovenop mijn buik zo kan ik lekker makkelijk typen denkt hij...
hij gaat altijd op me buik liggen, zo kwam ik er ook achter dat ik zwanger was

- Kattenbella
- Tijger
Als ik het zo lees is hij gewoon enthousiast. Ik heb hier ook een kat gehad en ik hoorde het al, vol furie begraven die drollen. De halve kamer lag onder de korrels en bij jouw kat komen de drollen mee naar buiten.
Krantje een stukje onder de bak doen en ernaast, zodat het klemzit. Het kan dan misschien met korrels en eventuele andere zaken zo opgerold in de vuilnisemmer.
Veel geluk met je kindje.
Krantje een stukje onder de bak doen en ernaast, zodat het klemzit. Het kan dan misschien met korrels en eventuele andere zaken zo opgerold in de vuilnisemmer.
Veel geluk met je kindje.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Hogere kattenbak, ik gebruik grootste model opbergbak Blokker en/of Hema.
Dan kunnen ze fanatiek spitten zonder dat het overboord gaat.
En ik zou op 2 katten echt 3 bakken nemen.
Dan kunnen ze fanatiek spitten zonder dat het overboord gaat.
En ik zou op 2 katten echt 3 bakken nemen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Oh, die tip van Dinie zou denk ik wel werken met jouw drollewipper 
Twee bakken erbij in de vorm van hoge bakken (kan heel simpel zijn hoor, die opbergbakken werken echt. Hoewel ik hier thuis gewone bakken heb staan. Maar las het bij Dinie werkt ga ik ervan uit dat het overal werkt.
Inderdaad, veel geluk en liefde met jullie kindje straks

Twee bakken erbij in de vorm van hoge bakken (kan heel simpel zijn hoor, die opbergbakken werken echt. Hoewel ik hier thuis gewone bakken heb staan. Maar las het bij Dinie werkt ga ik ervan uit dat het overal werkt.
Inderdaad, veel geluk en liefde met jullie kindje straks

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
hoe wist je dan dat je zwanger was? deed je kat de echo? hahaha, hij hoorde een kindje in je buik en waarschuwde je? zie het al helemaal voor me, sorry hoor, mijn fantasie slaat even op hol. zie hem al aa nje buik luisteren en dan die kleine erbij roepen van kom eens luisteren, wat ik hier nou toch allemaal hoor. er zit iemand in!!! hoe krijgen we die eruit, help....
-
- Kitten
hahahha nellebel, nou hij lag nooit bij mij, en hij gaat steeds met zn pootjes op me buik liggen, en echt met zn oortje alsof ie luistert, heeeeeeeel erg maf!
Dus toen zei ik tegen me vriend, (want we waren natuurlijk wel bezig ermee) zou ik zwanger zijn. en Ja dat was zo. Nu is het nog steeds zo, dat als me vriend zn hand op me buik legt de kleine geen kik geeft, en als me kat Eddy erop gaat liggen met zn pootjes of hoofdje dan krijgt ie gelijk een schop van de kleine haha.
Overigens heb ik een andere kattenbak uit de schuur gehaald die wat groter is, is er wel nog steeds maar 1, maar het helpt al wel! Hij heeft het niet meer gedaan
Dus ik ben blij, denk dat hij er misschien niet ver genoeg in kon als t al beetje vies was ofzo, had eerst zo'n hoek kattenbak, en nu gewoon een rechte die iets hoger en langer is natuurlijk.
Dus toen zei ik tegen me vriend, (want we waren natuurlijk wel bezig ermee) zou ik zwanger zijn. en Ja dat was zo. Nu is het nog steeds zo, dat als me vriend zn hand op me buik legt de kleine geen kik geeft, en als me kat Eddy erop gaat liggen met zn pootjes of hoofdje dan krijgt ie gelijk een schop van de kleine haha.
Overigens heb ik een andere kattenbak uit de schuur gehaald die wat groter is, is er wel nog steeds maar 1, maar het helpt al wel! Hij heeft het niet meer gedaan