Voedselobsessie?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Voedselobsessie?

Bericht door Baros »

Hoi,

Ik heb vandaag een kat uit het asiel gehaald genaamd Baros. Super leuk dier! Totdat ik wou gaan eten. Ik was er al een klein beetje op voorbereid, want als ik in de keuken liep, liep baros al miauwend om me heen. (eten,eten,eten) Dus ik dacht ik ga maar aan de hoge tafel zitten i.p.v de bank. Dat is minder toegankelijk.
Maar ik nam nog niet eens een hap en hij was al in mijn nek gesprongen. Hmm, daarvoor heb ik toch de plantenspuit voor nodig. Die gepakt en hij probeerde het nog 2 keer en toen was het klaar.
Daarna wou ik chipjes op de bank gaan eten, zat hij al gelijk met zijn hoofd in de zak! Weer plantenspuit dus.
Maar nu had mijn schoonzusje ook een kat uit het asiel gehaald en die vertoont het zelfde gedrag. Zou dit ermee te maken kunnen hebben dat ze in het asiel met meerdere katten in een ruimte zitten en dan moeten vechten voor hun eten zeg maar. Dat ze daarom zo geobsedeerd door voedsel zijn? En komt dit vaker voor? Hoe kan ik dit gedrag het beste afleren?
Hij kreeg trouwens 2x 50gr brokjes per dag. Vinden jullie dit genoeg? Het ziet er weinig uit.
Dit voer is een mix van royal canin en nog iets.

Alvast bedankt
Groetjes Baros

edit: Ik weet niet of dit hier goed staat
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voedsel obsessie?

Bericht door pearlsofpassion »

Wat is 'nog iets'?
Van Royal Canin willen ze redelijk veel eten omdat er nogal wat graan inzit. De kans zit er dan ook in dat hij dikker wordt.

Weet je wat de achtergrond van Baros is? Want de kans is groter dat hij zo op voedsel gebrand is doordat hij honger heeft geleden. In het asiel krijgen ze meestal voldoende eten (als het een goed asiel is tenminste) dus zal hij er daar niet zo om moeten hebben vechten. Maar als hij zwerver geweest is, zit die kans er wel in.

Je kan hem beter zoveel mogelijk verspreid over de dag eten geven. 2 keer is nogal weinig. Dat helpt tegen de honger.

Voor de rest is de plantenspuit misschien nodig omdat hij nog niet echt naar je luistert, maar op termijn kan je beter gewoon wegduwen, of streng 'nee' zeggen. Plantenspuit is niet zo bevorderlijk voor jullie onderlinge relatie en vertrouwen.
Hij zal wel even moeten wennen aan het feit dat sommige zaken niet mogen (typisch bij asielkatten) maar dat is na een week of 2 wel over hoor. Je kan beter rustig blijven en hem geduldig wegduwen en 'nee' zeggen dan onmiddelijk erg kwaad te worden. Het is heel belangrijk dat je wat hij niet mag linkt met een woord of geluid, want anders snapt hij niet wanneer/waarom hij gestraft wordt.
Luis kroop vroeger ook gewoon in de chipszak als je hem niet in het oog had, maar gewoon eruit zetten en nee zeggen, maakt het wel duidelijk.
Nu probeert hij het nog wel eens heel subtiel door te komen knuffelen en in het voorbijgaan zijn neus in de zak te stoppen :lol: Maar als hij heel flink is, en het niet probeert, mag hij eens de vingers aflikken, en dan is hij ook alweer tevreden. ;-)
Belonen is ook altijd het beste. Als hij er vertrouwen in krijgt dat hij genoeg eten krijgt en af en toe eens iets lekkers als hij jouw lekkers niet pikt, dan zal hij het wel afleren.
Zo krijgen ze hier ook een eitje (rauw dan) nadat wij eentje gegeten hebben. Niet tijdens of voor, maar na, zodat ze van het onze leren afblijven. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Voedsel obsessie?

Bericht door Baros »

Het 2e deel wat door het voer gemengd is, is eukanuba.
Mij is verteld dat Baros uit een gezin komt waar een zoon allergisch was. Maar dat er wel
veel verdriet was bij het verlaten van Baros. Dus denk dat hij het wel goed heeft gehad.
Hij was ook dikker toen hij daar kwam zeiden ze. (beetje te dik)

Verder zou ik de plantenspuit laten voor wat die is. ( ik dacht altijd dat dat de duidelijkste manier voor katten was. Dit is mijn eerste kat dus vergeef me :p)
En ik ga vanaf nu ook proberen 4 keer per dag te voeren. Dat moet wel lukken.
Maar zelf vind ik zo raar dat mijn schoonzus ook een kat heeft die ook uit het asiel komt en ook zo zeurt om eten.
Maar 50gr is dus niet te weinig.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voedsel obsessie?

Bericht door pearlsofpassion »

Of dat te weinig is, valt zomaar niet te zeggen.

Je kan best beginnen met de aanwijzingen op de zakken, maar dan in het oog houden of dat voldoende of te veel voor hem is, door zijn gewicht in het oog te houden.
Elke kat is namelijk anders en heeft meer of minder nodig, niet in het minst afhankelijk van zijn activiteit.

Als je graag een goedkoper goed voer zou gaan geven en misschien eentje waar hij mogelijks minder honger van heeft, kan je in de voedingstopics andere merken vinden. Blijvend mengen van verschillende merken is niet zo'n goed idee. En het zijn beide kwaliteit-prijs gezien niet zo'n fantastisch merken. Maar als je er tevreden van bent, kan je dat natuurlijk wel blijven geven. Maar dan zou ik afwisselen in tijd en niet mengen.
Je kiest het natuurlijk wel zelf. ;-)

Plantenspuit is in mijn ogen enkel effecient als je een kat hebt die echt niet wil luisteren en het blijft doen als hij denkt dat je het niet ziet of zo. Maar dan enkel als hij de link niet legt tussen jou en de spuit, en dus hij niet ziet dat het van jou komt. Anders heeft het gewoon weinig zin en kunnen ze er bang van worden. Het is natuurlijk de bedoeling dat ze het niet leuk vinden en dat ze het gaan linken met wat ze op dat moment aan het doen zijn. Maar als ze zien dat jij het doet, gaan ze het met jou linken, en niet noodzakelijk met wat ze verkeerd aan het doen zijn.
Als je een goede band opbouwt met je kat, zal hij het niet meer doen als hij weet dat je het niet graag hebt. Gewoon zomaar... Al vraagt het wel wat geduld om hem dat duidelijk te maken (dat je het echt niet leuk vind) omdat hij de eerste keren niet altijd door heeft wat je bedoelt. Gewoon rustig blijven en steeds hetzelfde woord gebruiken werkt het beste om dat duidelijk te maken.
Ook beloningen als hij het goed doet, of van zijn verkeerde intentie afziet, is hierin vrijwel noodzakelijk. Dus iets lekkers geven als hij duidelijk bewust van je eten afblijft ookal heeft hij zin, of gewoon woordelijk belonen of knuffelen als hij niet op het aanrecht springt of zo. Positieve aandacht geven. Dan weet hij dat hij meer krijgt als hij braaf is dan als hij stout is (jij kwaad en negeren, geen knuffels voor een paar min, langer hoeft niet want dan is hij hetgene wat hij deed toch al vergeten).
Als hij dan toch echt met je voeten speelt (doen vooral kittens) en je test, kan je wel even je stem verheffen of op de grond stampen of zo.

Veel succes!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Voedselobsessie?

Bericht door nellebel »

mijn nellie had het ook heel erg, en onze flippie trouwens ook. Flippie kwam de eerste dag bij ons (ook uit het asiel) en die sprong met 4 poten zo vol op mijn bord.
We hebben om te beginnen onze katten altijd geleerd om pootjes te geven voordat ze eten krijgen. Dit om rust in de tent te krijgen. anders springen ze me de pot met brokken zelfs uit de hand als ik ze eten geef.
Verder krijgt onze flippie nu net voordat wij gaan eten haar portie nat voer. Hierdoor heeft ze zelf net gegeten als wij gaan eten, en komt ze niet meer bij ons zeuren.
Het was bij ons binnen een week voorbij. Nu kan ik mijn bord met eten gewoon op tafel laten staan en weg lopen, ze komt er niet aan. Echt waar, en s'avonds krijgt ze altijd een knabbelstaafjes, vind ze heerlijk. Die komt ze tegenwoordig zelf brengen. ik leg hem klaar op tafel en als wij de koffie op hebben met ene koekje (waar ze netjes af blijft) dan komt ze het staafje zelf brengen en krijg je meteen een koppie en een pootje. en dan krijgt zij haar snoepje. Werkt perfect.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Voedselobsessie?

Bericht door Baros »

Oke, ik zal het zo proberen maar na de plantenspuit doet hij het eigenlijk al niet meer. En onze
relatie is volgens mij nog prima. Qua voer weet ik nog niet wat ik ga doen. Dit heb ik van het asiel mee gekregen. Ik moet me er verder nog in verdiepen maar dacht zelf dat royal canin juist een van het betere voer was? Alleen wat duur.
Maar daar ga ik nog in verder experimenteren wat goed bij hem past.

Bedankt!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voedselobsessie?

Bericht door pearlsofpassion »

Het is zeker beter dan de doorsnee supermarktmerken. Maar op Zooplus (webwinkel) kan je veel betere voeren voor de helft van de prijs vinden.
Maar alle info staat in een aantal voedingstopics. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselobsessie?

Bericht door Anne »

Het is voor jullie beide even wennen denk ik :-P Wat goed dat jullie voor een asielkat hebben gekozen :grin:
Hier ook wel katten gehad in het begin, die moeten gewoon wennen en weten nog niet wat wel mag en wat niet mag, komt vanzelf. gewoon rustig blijven en de poes wegzetten, dat hebben ze snel genoeg door!
Maar goed, ik kan de eettafel niet ongedekt laten staan met al die jaren dat we katten hebben,
dus zo slim zijn ze dan ook wel weer :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Voedselobsessie?

Bericht door nellebel »

haha anne, maar jij hebt ook wat meer katten. Die kijken de trucjes bij elkaar af en werken samen natuurlijk. ik heb er maar 1 om in de gaten te houden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 763
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Voedselobsessie?

Bericht door Lovecat »

Ik heb hier ook een kat met voedselobsessie en die gaat niet over :lol:
Hij heeft als kitten over straat gezworven, dus wijt het daar maar aan.
Het schooien aan tafel is wel gestopt, het is de enige regel hier in huis; blijf van ons eten af en kom niet op de tafel als wij eten. Steeds eraf zetten en nee zeggen was hier afdoende.

Mijn andere kitten heeft nooit voedseltekort gehad, maar steelt het wel heel graag; die blijft dat ook doen, nog geen manier gevonden hem hiermee te laten stoppen. Ik ga dit topic in de gaten houden
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Voedselobsessie?

Bericht door MarjanR »

Ik heb Teun ook uit het asiel en wat hem betreft kon hij wel de hele dag eten.
Nu ik hem KVV geef eet hij z'n buikje vol. Ik geef hem dit nu dik 3 maanden en eindelijk merk ik deze week dat hij wat rustiger aan eet.
Hij was altijd bang dat de andere katten zijn eten zouden opeten, maar die lusten zijn eten helemaal niet (en hij is er DOL op).
Nu hij door heeft dat de anderen niet in zijn bakje neuzen is hij er gerust op dat het er straks ook nog ligt. En wil hij zelfs even naar buiten gaan zitten staren voordat hij aan z'n tweede ronde begint.

Ik wil je adviseren een goed voedende brok te geven. Een die goed vult.
Gewoon 2x per dag, en een keer per dag een zakje natvoer.
Of, zoals ik heb gedaan, overstappen op kvv.
Dit is een goed vullende maaltijd, 3x per dag.
Ik heb Teun nu een half jaar in huis, en nu drie maanden aan de kvv.
Ik wéét dat het een goed vullend maaltje is.
En nu hij weet dat hij z'n eten niet hoeft te "beschermen" zie ik ook aan hem dat het goed vullend is. Hij vraag niet eerder dan ik hem geef. En soms zelfs moet ik hem vragen of hij wil "eten".
En dan heeft hij zoiets van "jah, geef me maar wat".
Hij is een stuk relaxter aan het eten, en vraagt ook niet meer.
Hij heeft genoeg, veel beter dan met het brokjes en natvoer uit zakje of blik.

Ik zou deze kans juist pakken hem op het kompleet versvoer te zetten.
Het is zoveel gezonder voor je katje (niets tegen de goede voeding van brokjes en natvoer, maar kvv is echt beter)
Het is niet de garantie dat hij van z'n obsessie afkomt, bij Natasja (Lovecat) eten ze ook kvv.
Maar goed.
Het kan ook zijn dat wanneer je kat doorkrijgt dat hij niet meer hoeft te bedelen of z'n eten te beschermen dat hij minder gaat bedelen.
Maar ja, zoals ik al schreef... dat heeft ook ongeveer een half jaar geduurd met Teun ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voedselobsessie?

Bericht door pearlsofpassion »

Hij vraag niet eerder dan ik hem geef. En soms zelfs moet ik hem vragen of hij wil "eten".
En dan heeft hij zoiets van "jah, geef me maar wat".
Hij is een stuk relaxter aan het eten, en vraagt ook niet meer.
Hij heeft genoeg, veel beter dan met het brokjes en natvoer uit zakje of blik.
Dat gevoel heb ik dus ook bij het voer dat ik nu geef (Porta 21). Het is heel vet voer en vult dus ook erg goed. En ze eten gewoon uit zichzelf minder en lopen nooit meer uren op voorhand te klagen dat ze honger hebben.
En ze zijn nog slanker ook.
Ik denk dus ook dat het belangrijker is dat ze hun buikje goed vullen (met minder voer in dit geval) en alles goed verteren ipv light voer. Al is elke kat natuurlijk anders en gaat dat zeker niet voor iedereen op...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Voedselobsessie?

Bericht door loek »

pearlsofpassion schreef: Als je een goede band opbouwt met je kat, zal hij het niet meer doen als hij weet dat je het niet graag hebt. Gewoon zomaar...

Ook beloningen als hij het goed doet, of van zijn verkeerde intentie afziet, is hierin vrijwel noodzakelijk. Dus iets lekkers geven als hij duidelijk bewust van je eten afblijft ookal heeft hij zin, of gewoon woordelijk belonen of knuffelen als hij niet op het aanrecht springt of zo. Positieve aandacht geven. Dan weet hij dat hij meer krijgt als hij braaf is dan als hij stout is (jij kwaad en negeren, geen knuffels voor een paar min, langer hoeft niet want dan is hij hetgene wat hij deed toch al vergeten).
Ik kan me eerlijk gezegd niet helemaal in bovenstaande vinden. Niet dat je daar iets verkeerds mee zou doen hoor.

Maar dat een kat zomaar iets niet doet, omdat je een goede band met je heeft en weet dat je iets niet graag hebt........mwah Ik vind toch echt dat ik een goede band heb met mijn kat...maar toch doen ze weleens dingen die ik liever niet heb...Ook kan ik mijn katten nog niet betrappen op een vermogen om aan te voelen of in te schatten wat ik wel en niet leuk vind.

Ze hebben het nu wel ongeveer door...maar dat is gewoon door 'conditionering' romantischer kan ik het niet maken hoor. En iedereen mag daar natuurlijk zijn eigen (meer romatische ;-))beleving bij hebben...daar niet van.

Ik geloof ook niet dat mijn katten het verband zien tussen eten krijgen omdat ze iets NIET hebben gedaan. Als mijn kat niet op het aanrecht springt en hij krijgt eten....dan heeft hij echt niet het verband gelegd: 'ah ik krijg dit omdat ik niet op het aanrecht spong'

Kwaad wordt ik trouwens nooit op mijn katten. En negeren doe ik ze ook niet (ook van dat laatste denk ik echt niet dat ze door hebben dat ik ze even geen aandacht geef omdat ze iets stouts hebben gedaan...sorry dat gaat er bij mij gewoon niet in) \

Al moet ik wel zeggen dat ik het mooie gedachtes vind hoor :-) Niets verkeerds aan wat dat betreft.

Nu even over hoe ik het persoonlijk heb gedaan w.b. 'eetobsessie' Mijn kater heeft daar vooral ook een handje van....Ik ben op een gegeven moment begonnen met een 'no go zone' ;-) om me heen te maken als ik aan het eten ben. Dus op een afstandje blijven op de grond als ik aan het eten ben. Dit deed ik door Diesel gewoon steeds weg te zetten. (rustig maar duidelijk) En als je dat constant consequent doet....dan heeft dat resultaat (tenminste....bij mijn kat....en die was toch ook behoorlijk gericht op mijn bord ;-))

In het begin liet ik hem nog weleens naast me op de bank zitten (als ik op de bank zat te eten) bijv. en dan kon dat best even goed gaan...maar vroeg of laat 'sloeg hij toe' haha. Dan schoot er plots een poot of een hele kat :-) naar mijn bord...en hop weg was hij met zijn buit. Dat is toch niet relaxed eten ;-) (hoe schattig ik het soms in mijn hart ook vond...trotse kater met buit ervan door haha.....maar op de lange termijn werd ik daar toch ook weleens wat chagerijnig van....heb je je net genesteld op de bank met een lekker broodje met kaas voor je neus wordt je broodje zo voor je neus weggegapt...:-))

Wat ik de laatste tijd ook wel doe is in mijn vingers knippen als hij iets doet wat niet mag. (soms heb ik bijvoorbeeld nog een leeg yoghurtbakje naast me staan....en met even niet opletten zit meneer daar dan met zijn tong in...dan knip ik met mijn vingers en zet hem weg. En de laatste tijd is dat wegzetten niet eens meer nodig...)

Oja waar ik dus ook heel bewust mee ben begonnen vanaf het eerste moment is nooit eten geven in bakjes of borden waar ik van eet. Nooit ook restjes van jezelf op laten eten, yoghurt bakje uitlikken etc....Want hoe leg je een kat uit: 'ja je mag inderdaad van mijn bord eten als daar 'voor menselijke begrippen' een restje op ligt.....Maar nee dat mag plotseling toch weer niet als er 'voor menselijke begrippen' eten op ligt wat dat mens in een keer wel zelf wil opeten en in een keer niet wil delen'

Tot zover mijn persoonlijke ervaring (en ideeen) hierover.

Succes!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voedselobsessie?

Bericht door pearlsofpassion »

Hihi :-P , zoals je het beschrijft zou ik me er ook niet in kunnen vinden. :-)

Natuurlijk werkt negeren enkel als eerst duidelijk is gemaakt dat iets mis gedaan is. Vb, Luis springt op het aanrecht, ik haal hem eraf en zeg duidelijk dat het niet mag (of ik waarschuw hem op voorhand). Doet hij het dan toch (nog eens), dan roep ik nee, en sluit hem uit de keuken. Zoiets.
Of ik negeer hem als hij knuffels komt vragen. Zoiets. Maar altijd maar heel kort, anders is de link weg. En dat werkt natuurlijk enkel bij katten die veel aandacht vragen, anders merkt die er niets van...

En dat ze iets lekkers krijgen is vb, als ik bezoek krijg en er staan toastjes met zalm of zo. Als ze dan braaf eraf blijven en er niet op de schotel springen, krijgen ze ook een stukje (achteraf, want anders hebben ze na ze hun hapje gekregen hebben nog steeds uitdaging). Werk ook met andere zaken die ze lekker vinden, ook als je terwijl aan het eten bent.

En als ik zie dat hij het er lastig mee heeft en zit te lonken, maar mooi eraf blijft, dan krijgt hij beloning. Dat kan ook gewoon in woorden of aaien zijn.
Zo doe ik dat ook als Kleintje niet blaast naar de anderen, en dat heeft echt wonderen gedaan. Toen ik het nog als vanzelfsprekend beschouwde dat ze lief deed en enkel iets zei als ze het slecht deed (blies of kwaad werd), dan werd het altijd maar erger. Ze is pas beginnen bijdraaien en zich beter gaan voelen toen ik het omgedraaid heb. Dus positief belonen telkens ze het goed deed en enkel heel even een geluidje (eh!) maken als ze het verkeerd doet (gewoon laten merken dat ik dat niet leuk vind). En dat werkt bij haar. Maar goed mogelijk dat het bij een ander niet werkt. Luis en Cuzco moet ik ook anders benaderen, want ze reageren anders... Het is altijd een beetje uittesten... ;-)

Maar iedereen inderdaad zijn manier. Ik doe het zo.
En ik geloof wel dat ze luisteren om mij een plezier te doen. Of Luis toch... Bij de anderen heb ik dat zo niet erg ervaren, maar die waren ook van klein kitten hier. Luis was al 14 weken, en had nog nooit iets geleerd, en daardoor werd het mij duidelijk... Maar ik kan me natuurlijk vergissen. :grin:
Als een kat niet meer in het bord springt nadat je een aantal keren hem ervanaf gezet hebt, is dat dan ook niet omdat hij je respecteert? Want anders zou hij toch eeuwig kunnen blijven proberen?
Ale, dat zou ik dan denken... Maar misschien klopt dat helemaal niet. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Voedselobsessie?

Bericht door loek »

Ik denk dat hij er vooral moe van wordt dat hij steeds opgepakt wordt en weggezet ;-).... en/of .hij heeft nu door dat het toch niet zoveel nut heeft. Maar wie weet heeft wat 'kattenrespect' er ook mee te maken.

Verder denk ik dat het inderdaad ook wel aan je kat ligt. Wat wel/niet werkt. En aan je persoon...hoe je dingen beleefd.
Maar gelukkig zijn we het eens dat dit gewoon prima is. :-)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie