Hallo allemaal,
We hebben een aantal planten in onze tuin staan die giftig zijn voor katten.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze hier aan komen...
Maar ik wil ze wel graag naar buiten laten, omdat ze hier heel erg van genieten.
Nu hoorde ik van een kennis van het product Ecostyle Kattenschrik.
Doordat dit vies ruikt (voor katten) zouden katten dit gaan ontwijken.
Dit zou natuurlijk een ideale - en katvriendelijke - manier zijn om ervoor te zorgen dat ze niet aan deze planten komen.
Maar heeft iemand (goed of slechte) ervaringen met dit product?
Zo ja, welke?
Ecostyle Kattenschrik
-
- Kitten
Ecostyle Kattenschrik
Laatst gewijzigd door Admin op 01 apr 2011 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Giftige planten
Ik denk dat dat eerder is om katten uit je tuin te houden.
De kans bestaat wel als je dat in je tuin gebruikt ze ofwel niet gaan buiten durven ofwel naar andere tuinen gaan trekken. En dat zal wel niet te bedoeling zijn.
Maar ik denk niet dat je je zoveel zorgen moet maken. Heb je een gazon? Dan zullen ze eerder gras gaan eten dan andere planten. Er staan buiten altijd wel giftige planten, maar er zijn toch maar erg weinig katten die daar aan knabbelen...
Als je het niet vertrouwd, snap ik dat wel. Maar ik heb mij er buiten nooit zorgen in gemaakt. In huis is iets anders, daar staat tenslotte niet zoveel eetbaars en is elk groen interessant.
De kans bestaat wel als je dat in je tuin gebruikt ze ofwel niet gaan buiten durven ofwel naar andere tuinen gaan trekken. En dat zal wel niet te bedoeling zijn.

Maar ik denk niet dat je je zoveel zorgen moet maken. Heb je een gazon? Dan zullen ze eerder gras gaan eten dan andere planten. Er staan buiten altijd wel giftige planten, maar er zijn toch maar erg weinig katten die daar aan knabbelen...
Als je het niet vertrouwd, snap ik dat wel. Maar ik heb mij er buiten nooit zorgen in gemaakt. In huis is iets anders, daar staat tenslotte niet zoveel eetbaars en is elk groen interessant.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Re: Ecostyle Kattenschrik
heb ik ook geprobeerd. Werkte nergens naar en was kei duur. ik heb verschillende middelen hiervan gebruikt.
schijnbaar moet koffiedik ook katten op afstand houden in de tuin. Ik zou inderdaad gewoon eens kijken, misschien kijken zeer wel helemaal niet naar om.
schijnbaar moet koffiedik ook katten op afstand houden in de tuin. Ik zou inderdaad gewoon eens kijken, misschien kijken zeer wel helemaal niet naar om.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie