Hoe kan ze 'gezond' maar doodziek zijn?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Baileys lover
Kitten

Hoe kan ze 'gezond' maar doodziek zijn?

Bericht door Baileys lover »

3 dagen geleden was er nog niks aan de hand met mijn lieve Baileys, tenminste, er viel niks aan haar te merken. Toen ik gisteravond thuis kwam trof ik een doodziek lijkend poesje aan.
Vandaag ben ik dus maar snel met haar langs de dierenarts gegaan. Er leek vrij weinig aan de hand. Hart, longen, oren, ogen en temperatuur leken in orde, het was alleen duidelijk dat ze last heeft van haar buik, deze voelt ook ietwat raar aan. Ook haar vacht leek te lijden, maar dit kan natuurlijk ook van de bijkomende stress komen. Verder had ze ook vrij weinig energie meer. Toen ik eerder die ochtend in haar etensbak keek viel het me wel op dat ze al 1 of 2 dagen (bijna) niks gegeten en gedronken had. De dierenarts dacht dat ze waarschijnlijk iets verkeerds gegeten had. Ze heeft een infuusje gekregen om wat vocht binnen te krijgen, ik heb dieetbrokjes meegekregen en wat anti braak vloeistof (just in case, ik had nog geen braaksel aangetroffen). Toen we thuis kwamen is ze wel weer een beetje gaan eten, hoewel het drinken nog achter blijft.
Ik hou haar nu goed in de gaten, en maak me eigenlijk alleen maar meer zorgen hoe meer tijd eroverheen gaat. Ze lijkt steeds zwakker te worden, zodra ze 'actief' wordt en even naar me toe waggelt met moeite begint het klaaglijke gemiauw. De kracht in haar achterpoten is bijna compleet verdwenen en ook de rest van haar lichaam is erg zwak. Ze 'nestelt' zich in geborgen plekjes, en ligt erbij alsof ze de dood opwacht. Ze is vanavond zelfs 2 keer in de kattenbak gaan liggen. Ze is nog steeds lief, maar je ziet dat het haar veel moeite kost. Zoals ik al zei braakt ze niet, maar sinds vanochtend in ieder geval is ze ook niet meer de bak op gegaan. Ik heb nergens bloed, pus of andere verdachte vloeistoffen aangetroffen, en ook stinkt ze niet.

Ik ga morgenochtend natuurlijk meteen weer naar de dierenarts, ook al zou ik even kunnen afwachten of het vocht en de brokjes zouden gaan werken, ik vertrouw dit niet. Ik ben doodsbang dat ik mijn schat dan ineens dood aantref.
Maar toch vind ik dit heel raar, heeft iemand dit misschien eerder gezien?

Sinds een week of 4 loopt er hier een 2e poes rond. Zoals bij elke introductie zijn ze natuurlijk nog geen vriendjes, maar ik dacht toch dat het de redelijke kant op ging met die twee. Een enkele keer wordt er even geblazen maar daar blijft het vaak bij, ze hebben elkaar niet 1 keer echt aangevallen, hooguit één tikje. En als het zonnetje schijnt kunnen ze prima op een meter van elkaar ervan liggen te genieten. Nu is me toevallig wel net 3 dagen geleden opgevallen dat Baileys een klein bloedpuntje had op haar snuit. Ik verwacht dat dit van een nageltje van de andere poes is geweest, en dacht eigenlijk niet dat dat heel erg zou zijn... Maar toch is het een heel toevallige timing.
Baileys is altijd al een beetje schuw en heeft af en toe te kampen gehad met stress. Zou het niet misschien kunnen zijn, dat ze door die laatste tik zich verstoten voelt uit haar huis en daarmee haar leven heeft opgegeven, een suïcidale kat?

Ik probeer haar voor nu in ieder geval zoveel mogelijk rust te geven, waterig licht verteerbaar voedsel, en heel veel liefde.
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Hoe kan ze 'gezond' maar doodziek zijn?

Bericht door nellebel »

Kijk eens hoe de kleur is van haar tandvlees en haar oortjes en neusje. Mijn sjefke had dit ook, helaas bleek hij Felv te hebben en was hij binnen 2 dagen er niet meer. Dat ging heel snel. Bij hem brak zijn bloed zichzelf af (leukemie), dat gaat heel snel en verder zie je niks aan de kat. Hopelijk is het dat niet.
Ik denk niet dat een kat suicidaal kan zijn. Het is een dier, geen mens. Heb ook wel vaker op het forum gelezen dat een kat flink last kan hebben van buikklachten, en dat het achteraf dan toch allemaal goed komt.
Hoop dat het vanochtend wat beter gaat, anders toch je DA vragen om bloed te prikken. daar kunnen ze best veel aan zien.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

FelV was ook het eerste wat me te binnen schoot inderdaad.
Even laten bloedprikken ja.
Ik hoop voor je dat het meevalt..Sterkte!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Heel veel beterschap, goed dat je weer naar de da gaat want ze lijkt niet echt op te knappen he?
Hier draaien onze duimen, heel veel sterkte
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

hoe is het nu met bailey?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Is haar kalium gecheckt? Door kaliumtekort kan een kat ook erg ziek worden, en verminderd de spierkracht erg snel waardoor ze gaan waggelen. Laat ze haar kopje veel hangen als ze zit? Als dit het geval is zou ik zsm een bloedonderzoek laten doen.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Ben ook benieuwd hoe het nu gaat!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie