Uit de boom

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
nienke
Kitten

Uit de boom

Bericht door nienke »

Hallo mensen,

Natuurlijk zijn hier al vele topics aan gewijd, maar kom er nog niet uit!
Onze tuin is afgezet met schrikdraad, helaas staat er nog een veel te mooie boom, waarlangs onze katten kunnen ontsnappen. Ik dacht het geregeld te hebben met kippengaas, maar één van de heren stond mij zo net bij de voordeur op te wachten. Niet te bedoeling dus. Ik wil graag iets van een boomgordel omheen (lees lampenkap ;-) ) Weten jullie waar ik zo'n ding kan kopen of hoe ik er één moet maken. Ook andere oplossing om ze uit de boom te houden zijn welkom!

gr Nienke
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: uit de boom

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb eens ergens gelezen van prikkeldraad rond de stam te wikkelen als je niet wil dat katten in de boom klimmen, maar ik weet niet of ik dat zelf wel zou willen... Ik vind dat nu niet zo'n diervriendelijke methode, en als de kat het toch probeert kan hij lelijke wonden krijgen.

Maar als je al schrikdraad hebt, kan je dan geen schrikdraad rond de stam bevestigen? Zodat ze er niet meer in kunnen klimmen?

Wel spijtig dat ze er dan niet meer in kunnen, maar als je de boom niet kan inkorten zodat ze niet meer over de schutting kunnen, dan zal er wel niet veel anders opzitten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Schrikdraad kan niet aan de boom, omdat het schrikdraad dan geen stroom meer heeft (dan loopt dat de grond in)

Ik weet het zo ook even niet, sorry
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Adriana

Bericht door Adriana »

katten en bomen is een ideale combi, heerlijk klimmen, lekker verstoppen, geweldig uitzicht en prachtige soes-plekjes. en blijkbaar geweldige ontsnapmogelijkheid..
neem aan dat je katten gechipt zijn?

zeker nu één van je katten ontdekt heeft dat het leuk is :pdtfol: , moet je snel handelen met afleren.
heb vreselijk zitten piekeren..
je zou eerst een mal kunnen maken van de vorm van de stam en dan een stijve constructie en die missch aan een paar dikke takken aan de bovenkant bevestigen zodat eea hangt maar wel stevig aansluit rond de stam. beetje afhankelijk van de vorm van de boom op die plek.. dus een brede kraag rondom onder de eerste vertakking (ongeveer 2 meter hoog van licht materiaal haaks op de stam van iets van heel lichtgewicht waterbestendig hout of plastic/poly carbonaat.?

dat valt het minste op. dat kan-ie nog wel tegen de stam opklimmen maar komt dan een niet te nemen barrière tegen.
en die moet zo hoog zitten, dat hij er niet boven op kan springen.. :pdtfly2:
nienke
Kitten

Re: Uit de boom

Bericht door nienke »

ze zijn zeker gechipt.

Heb inmiddels ontdekt dat de boom het probleem niet is. Meneer presteert het om via de schutting omhoog te klimmen, op het dak van de schuur te springen op een plek waar het draad even een bochtje maakt van horizontaal naar verticaal. Daar kon hij dus overheen. Moet op die plek er maar voor zorgen dat de schutting glad is en dat ze geen grip krijgen.

Bedankt voor de reacties
inky
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door inky »

MarjanR schreef:Schrikdraad kan niet aan de boom, omdat het schrikdraad dan geen stroom meer heeft (dan loopt dat de grond in)

Ik weet het zo ook even niet, sorry
Hierstaan foto's van hoe je ook een boom kunt beveiligen met schrikdraad
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Plaats reactie