Mikkey komt weinig buiten maar als het mooi weer dan mag ze van mij naar buiten maar dan wil ik er wel bij zijn.
Als ze binnen is dan heeft ze de staart omhoog maar zodra ze buiten is dan heeft ze de staart omlaag, dat zie ik ook bij andere katten die wel constant buiten zijn maar waarom doen ze dat.
Staart naar beneden
Re: Staart naar beneden
Buiten is natuurlijk een heel ander terrein dan het vertrouwde terrein binnen (als ze niet gewend zijn buiten te komen). Een neutrale houding - en/of sluipende houding (= lage staart) is dan logisch. Al die vogelgeluidjes die buitenshuis nu een één keer wel echt heel dichtbij klinken is spannend, het jachtinstinct wordt direct in werking gezet ^^
Aan de houding van de staart kun je kattengedrag aflezen. Steekt een kat de staart in de lucht dan is ie open en begroet hij je.
Aan de houding van de staart kun je kattengedrag aflezen. Steekt een kat de staart in de lucht dan is ie open en begroet hij je.
Kattig, wél voor de poes!
- Kattenbella
- Tijger
Re: Staart naar beneden
Dat is inderdaad alert zijn en net als met de snorren met de staart voelen waar ze zijn en hoe het is.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"