Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
HeleenB
Kitten

Overgeven

Bericht door HeleenB »

Hallo,

Ik ben net nieuw op deze site! En begin al gelijk met een vraag. Ik heb 3 katten en onze rode kater heeft sinds een tijdje denk ik last van zijn maagje. Nu is deze kater (Jip) super levendig en vrolijk dus hij laat niet merken dat hij ziek is.
Maar hij doet vaak om de dag overgeven. Dit bestaat dan uit maagsap,slijm en soms onverteerde brokjes.
Nu sta ik vaak binnen no-time bij de dierenarts maar ik wil nu graag eerst even advies van jullie hebben. Want de dierenarts zegt weleens van dat kan geen kwaad en dat gaat vanzelf voorbij...
Hij is voor de rest levendig niks aan te merken. Kunnen jullie mij advies geven?
Of is dit normaal is? hij heeft het nooit nooit eerder gedaan.
Onze katten krijgen Fit 33 te eten van Royal Canin. En soms een snoepje van Wiskas als we weg gaan en thuis komen (2 a 3 stuks)

Mag ik jullie bedanken dat jullie mij verhaal hebben gelezen.

groetjes

Heleen
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Overgeven

Bericht door pearlsofpassion »

Wanneer geeft hij over? Is het steeds op hetzelfde moment van de dag? Of vlak na het eten?
Kan je het met iets linken?
Hoe oud is Jip?

Ben je recent van eten veranderd? Of is er iets anders veranderd?
Krijgt hij steeds evenveel voer, of wisselt dat al eens? Eet hij uit zichzelf niet meer dan hij nodig heeft of durft hij al eens schrokken?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Dat zijn zeker valide vragen die Valerie heeft.
Ben erg nieuwsgierig naar de antwoorden.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

laat je bij de DA niet afschepen met is niks en gaat wel over. ga op je gevoel af, als je het niet vertrouwd, verder gaan ermee. ik heb ooit de fout gemaakt de Da te geloven toen die zei dat het psychisch was bij mijn kat (die braakte meerdere malen per dag, en later om de paar dagen), ben haar nu wel kwijt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie