Rouwproces van katten onder elkaar

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door catsini »

Met Winny zijn we 1.5 week geleden naar de dierenarts geweest, ze at slecht, toch eens naar haar tandjes gekeken, had ze haar tandje ontstoken, heeft ze antibiotica voor gekregen, en nu eet ze goed. vanaf vorig jaar augustus begint ze heel hard te miauwen, s'nachts na het eten ( we geven haar eten, midden in de nacht, anders blijft ze miauwen) dat is, omdat ze eerst zo ziek was, voordat we in de gaten hadden, dat de schilklier te snel werkte bij haar, als we haar niets gaven, was ze misselijk, en gaf ze over, en nu geven we haar eten, als ze er om vraagt. de schildklier is onder kontrolle, maar ze weet dat nu. maar ze miauwt nu ook om alles, wil ze eten, of naar buiten, of haar dekentjes in de stoel, of als ik in bed lig, zij miauwt, en dan rennen we weer. en Miets was zo een makkelijke katerje, maar Winne is een pittige tante, ze is bijna 16 jaar, we hebben een poes gehad, is 23 jaar geworden, groetjes
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door catsini »

vandaag heeft Winny de hele tijd rondgelopen, op de plekken waar Miets veel liep, of waar hij veel lag te slapen, net of ze het nu pas in de gaten heeft, dat Mietsje er niet meer is. ze was heel onrustig, erg is dat voor ons alle 3tjes,

MIETEPIET

Nu heb je eindelijk rust
is de kattenhemel je tehuis
waar alleen maar lieve poesjes zijn
daar lig je nu te spinnen
met je zachte huid
op een oneindig bloemtapijt

Waar hij heen ging weten wij geen van beiden
waar een kat kan komen
kunnen geen mensen zijn
vragen ons het waarom
wij hebben nu zijn foto
en wat regels tekst
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door Anne »

Wat een mooi gedacht heb je gemaakt voor Miets
Veel sterkte met je verdriet :cry:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door catsini »

Dank jullie allemaal, voor het medeleven, met onze Miets, zal nog een hele tijd duren, het gemis blijft, voor ons allebei en Winny, hij was er altijd, onze Manne, groetjes
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door catsini »

Lieve Miets.
Waar ben je nu, ik heb je nodig.
Ik zal je nog vaak zoeken.
Waar ben je nu, zie je me nog?
Je blijft bij mij, altijd.
Dikke knuf van Winny
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door catsini »

We zijn nu 9 maanden verder.
Winny mist Miets nog elke dag, ze loopt ieder dag naar de stoel waar Miets in lag te slapen.
Dan kijkt ze naar de stoel, dan naar mij, ze weet het!.
Dan zeg ik tegen haar, Miets is altijd bij je in je hartje.
Vergeten doen we hem nooit.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door Anne »

Veel sterkte, wat heb je een mooi gedichtje geschreven voor Miets.
Wat bijzonder dat je dit samen kunt delen met je poes
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door catsini »

Ik praat altijd met de poezen, nu alleen dan met Winny, ze begrijpt veel wat ik tegen haar zeg, dat is echt bijzonder, alle lief en leed word gedeeld samen. toen ook met Miets, en over Miets word met haar gepraat, zij kan het nu ook een plaatsje geven, het verdriet is minder voor ons allemaal, maar missen doen we hem heel erg.
de enigste troost? als hij erg ziek was, dan hem laten inslapen.........
wie weet, is hem veel bespaard gebleven, achteraf
vergeten doen we hem nooit!!
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door marline91 »

Ik heb nog niet echt een rouwproces van katten meegemaakt, maar wel van cavia's
mijn zus en ik hebben in totaal samen 6 cavia's
en als er dan 1 dood ging, waren de cavia's de hele week stil, gingen ook niet piepen als ze iets hoorden knisperen, wat meestal iets lekkers betekend.
ze bleven gewoon stil vooruit staren.
dat was ook wel een zielig aanzicht, ik denk eigenlijk dat alle dieren een soort rouwproces meemaken als ze een goeie vriend verliezen.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Drieene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jan 2012 00:56

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door Drieene »

Ik ken het rouwproces wel. Heb altijd veel katten gehad. Tijdens dat ik zes katten tegelijk had en de eerste van de zes op een gegeven moment overleed merkte ik dat 2 katten steeds aan het miauwen waren op de plek waar die kater vaak lag. Ze gingen er niet liggen maar liepen er rusteloos omheen en miauwden. Wat ze eerst dus niet deden. Als er daarna nog een kat stierf (ik woon inmiddels 23 jaar zelfstandig en heb vanaf dag 1 altijd katten gehad, dus er zijn er ondertussen al 7 overleden en weer een paar nieuwe bijgekomen ook) heb ik ze na overlijden op een kleedje gelegd totdat alle katten even waren komen kijken, even hadden geroken en er zelfstandig weer vanaf waren gelopen. Zo opvallend dat ze dat allen maar één keer komen doen en er daarna niet meer naar omkijken!! Ik heb het miauwende/zoekende gedrag niet meer teruggezien. Nadat alle katten afscheid hebben kunnen nemen begraaf ik een kat in eigen tuin. De katten zitten vaak vanaf een afstandje mee te kijken.
Ja ik herken het rouwproces dus wel ja.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door marline91 »

Wouw Drieene wat goed dat ze er dan geen last meer van hebben, daar zou ik nooit opgekomen zijn denk ik. voorhun is hun vriendje dan niet ineens batsboem verdwenen maar konden ze nog doei zeggen, dat is wel mooi hoor!! :)
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Drieene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jan 2012 00:56

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door Drieene »

Ja Marline, ik had zoiets van, tja... ik kan gewoon ongestoord een potje gaan zitten huilen, maar die katten zijn ook een vriendje kwijt, dus ik vond 'afscheid nemen' eigenlijk gewoon een logische gedachte.
Tijdens het begraven stromen de tranen meestal in overvloed over m'n wangen. Ik kijk dan af en toe naar m'n katten en denk, tjeee.... je zal toch niet kunnen huilen :)
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door marline91 »

niet kunnen huilen, lijkt me niks, huilen lucht zo op.

als wij thuis een cavia'tje dood vonden, dan lag die er meestal al een uurtje, en dan keek de rest echt zovan 'en nu..?'
over het algemeen gaan ze snachts dood, in het donker, bij ons tenminste, we hebben al cavia's zins ik 5 jaar was, nu ben ik 20 dus er zijn tussendoor heel wat caviaatjes overleden,
ik denk dat de cavia's al afscheid hadden genomen (misschien) maar dat het de dagen erna gewoon heel kaal was.. 1 minder..
misschien beleven cavia's het ook wel anders dan katten, ik denk dat katten zich meer hechten.
maarja ik kan ook niet in die bolle koppies kijken, anyway, ik vind het nooit leuk een beestje te moeten begraven.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door nellebel »

wij hebben dit ook gedaan toen sjefke overleed. advies van onze DA was dat flippie zelfs erbij zou zijn tijdens het inslapen, is ook gebeurt. meestal hebben katten dan snel in de gaten dat hun vriendje dood is, en dood is dood. behalve bij onze flippie, die bleef hem de rest van de dag en de dag erna continue aanraken en duwen om te spelen, bracht hem speeltjes, bleef hem wassen. (hij lag thuis opgebaard in zijn mandje). ze heeft nog weken naar hem gezocht, en heeft hem heel duidelijk gemist voor een hele lange tijd. Er zijn wel meer verhalen hier van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt met hun overleden kat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Rouwproces van katten onder elkaar

Bericht door Synemios »

Oscar voelde het van te voren al aan, die ging ineens heel veel bij Nero liggen, en dat deed hij normaal echt nooit.
Oscar is flink van slag geweest na haar overlijden maar gelukkig gaat het nu weer goed met mijn ventje ;)
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie