Mijn kittens vechten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
doblin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:17

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door doblin »

Leuk om te horen ik wens je veel succes met je nieuwe kleine manneke, ben blij dat ook je andere kitten ook een goed huis heeft gevonden. Heel veel succes.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door pearlsofpassion »

Wat een fijn verhaal!
Je had inderdaad wel pech dat het dan echt niet klikte. Maar super dat ze nu elk een vriendje hebben waar ze het wel mee kunnen vinden! :-)

:thup:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door kitten11 »

Ja het is een hel goede oplossing allebei een leuk vriendje om mee te spelen!~

Ik weet alleen niet goed hoe ik mijn aandacht moet verdelen, Pebbles de grotere kitten deed de hele week al een beetje brommerig tegen mij, nu is dat wel weer over maar ze komt niet meer bij me zitten omdat de kleine alle aandacht opvraagt, dat is echt een schootkatje komt constant bij je zitten,
Pebbles veel minder, ze deed het al niet veel en nu helemaal niet meer.
Ik geef pebbels echt heel veel aandacht nog meer dan de kleinere eigenlijk, maar als ik dan met haar knuffel komt die kleine er gelijk bij en wringt zich ertussen..lastig wat moet ik hier aan doen?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, dat zien we ook wel meer.

Je kan een plekje zoeken en een moment waarom je Pebbles even apart neemt om te knuffelen. Dat leert hij snel en dan leert hij dat hij nog steeds welkom is bij je en zal hij ook uit zichzelf meer durven komen. Bovendien genieten jullie daar gewoon allebei van.
De kleine blijft dan even alleen, maar 5 of 10 min moet hij daar maar tegen kunnen.

En natuurlijk, de kleine negeren of zelfs wegduwen als hij ertussen komt. Ook als Pebbles dan gaat lopen en plaats ruimt (wat ik veronderstel), negeer je toch de kleinste. Anders hou je dat gedrag in stand.
Niet dat dat wonderen doet hoor, hier denkt de jongste nog steeds dat alles in huis rond hem draait :lol:

Maar als ze iets ouder zijn, wordt de jongste ook al eens wat rustiger en zelfstandiger en als hij bezig is, kan Pebbles dan ook eens bij jou komen liggen. En misschien is dat niet dagelijks, maar als hij daar zin in heeft zal hij dat dan wel doen. Zeker als je dagelijks apart even een knuffelmomentje hebt.

Hier eet Cuzco apart omdat hij allergisch was voor het eten dat de anderen een tijdje kregen, en dat is zijn knuffelmomentje. Hij eet nu in de badkamer en vooral 's morgens zijn wij daar tegelijkertijd ook een tijd en dan geniet hij enorm van de aandacht.
En als hij dat zelf wil komt hij even een knuffel halen op de bank of kruipt op mijn schoot voor een uitgebreide knuffelsessie.
Stillaan beginnen we zover te zijn dat hij ook even blijft staan als Luis eraan komt.
Vroeger sprong hij zelfs uit mijn armen als ik hem aan het knuffelen was en Luis piepte nog maar. Zo erg had hij het gevoel dat hij moest wijken. Maar ik bleef hem dan aaien, om hem duidelijk te maken dat ik het daar niet mee eens was, en dat Luis kon wachten.
Nu blijft hij wel zitten... maar het hangt er een beetje vanaf...

Het zal ook wel in Pebbles zijn aard zitten om te wijken, en dat zal altijd wel zo blijven. Daar kan je dan weinig aan veranderen, en dat hoeft ook niet, want dan voelt Pebbles zich het beste in die rol.
Bij katten hoeft niet altijd alles 'eerlijk' te zijn zoals wij dat als mensen aanvoelen. Zolang ze maar zeker zijn van hun plaats tenopzichte van elkaar.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
doblin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:17

Re: Mijn kittens vechten

Bericht door doblin »

ik heb hier 6 jongens lopen ze hebben allemaal hun eigen knuffel en speeltijd is niet makkelijk maar wel nodig , we hebben er een die een ego heeft van een olifant ondanks dat hij de kleinste van formaat is wil hij alle aandacht , de rest gaat dan voor hem opzij en laten zich wegduwen.
Mijn jongens geven zelf aan waneer ze willen knuffelen meestal is dat op de aanrecht dmv een heel zielig miauwtje of op de krappaal door koprollen in de hangmat. Probeer je katten te lezen dwz kijk wat het gedrag is als je bijvoorbeeld naar de keuken loopt gaat er een met je mee dan wil die aandacht neem daar dan ook de tijd voor, zo niet roep die oudste en doe de deur dicht geef je kat een snoepje en aai hem uitgebreid zeg wel steeds zijn naam dit is zijn moment herhaal dit .Met eten geven eerst de oudste dan de jongste laat de jongste duidelijk weten wat zijn plek is binnen jouw gezin jij bent de baas.
Nou ik hoop dat het bij jouw net zo gaat werken als bij mij succes.
Plaats reactie