Kat kwijlt en valt aan

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Lariissaaa
Kitten

Re: Kat kwijlt en valt aan

Bericht door Lariissaaa »

hallo allemaal!

sorry dat ik zo reageerde! maar er is inderdaad wel goed over nagedacht en we staan er beide achter.. en de huizen zijn geregeld, kittens blijven in de familie en vrienden! dus dat komt wel goed! vlooienspul was het niet, (tenminste, na twee weken kan dat niet meer toch?) en het kwijlen/aanvallen gebeurde anderhalve week na de dekking!

@anne: kan inderdaad wel wezen dat het stress was want zo gauw hij thuis kwam was er niks meer aan de hand en gewoon weer de oude! (al komt hij daar vaker en gaat vaker ergens mee naar toe)

Ps. iedereen die denkt dat ik hun aanval op hun tips, is niet zo! ik kom soms beetje raar over!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Goed te horen dat de kittens in familie en kennissenkring blijven.
pretnestjes die dan op MP geslingerd worden heb ik veel moeite mee.
Het zijn geen dingen.......
Als je kater gecastreerd wordt zeg er dan bij dat hij gedekt heeft en laat ze zijn penis controleren.
Is maar een goedbedoeld advies.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Zou zomaar kunnen, Dinie.
Ik blijf toch denken dat het beestje iets had in z'n bekkie had en daar flink van ondersteboven was.
Laat ook z'n gebit even goed nakijken.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Zuri
Poema
Poema

Bericht door Zuri »

Lariissaaa schreef:... het kwijlen/aanvallen gebeurde anderhalve week na de dekking!
Volgens mij heeft het kwijlen en aanvallen niets met de dekking te maken. Zie bovenstaande quote.

Merk je verder iets aan hem wanneer hij gaat kwijlen (behalve in paniek raken)? Kan het een lichte epileptische aanval zijn?

Heb je zelf geen anti-vlooienspul gegeven? Komt je kat buiten? Kan het zijn dat hij iets verkeerds heeft gegeten buiten? Geloof het of niet, maar er zijn kattenhaters die gif neerleggen buiten (vermomd in een lekker hapje). Het kan ook nog zijn dat hij bijvoorbeeld heeft geprobeerd een slak op te eten o.i.d.. Maar ook binnen zijn er gevaren; heeft hij gegeten aan een plant / bloemen. Misschien heb je hyacinthen of narcisjes in huis staan vanwege de komende lente? Door al dit soort dingen kan een kat gaan kwijlen.
Het kan zijn dat hij door het overmatig kwijlen zelf in paniek raakte en daardoor jou aanviel terwijl je probeerde te helpen.

Het is nu maar 1 keer gebeurd toch? Als hij vaker gaat kwijlen zou ik toch eens met hem naar een dierenarts. Of het iets in zijn hersentjes is weet ik zo niet, maar misschien is er iets anders aan de hand.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Lariissaaa
Kitten

Bericht door Lariissaaa »

klopt het is 1 keer gebeurt DA dacht ook aan epileptie komt vaker voor bij katers dat ze ongeveer 1 keer zo een soort aanvalletje krijgen! is heel licht en relatief ongevaarlijk maar moet hem wel goed in de gaten houden! aangezien hij volgende week geholpen word moet het helemaal beter gaan met hem !

mijn kat blijft binnen, en heeft nog geen vlooienspul gehaald wilde ik die dag doen,, maar wachtte het eerst maar even af! normaal reageert hij daar niet op, maar neem geen risico ;) ik heb wel bloemetjes is huis maar die staan hoog en als ik weg ben kan hij daar ook niet bij, en mijn vriendin heeft helemaal geen bloemen in huis! maar zou het ook kunnen dat het aan hormonen ligt? is wel de tijd van het jaar !

groetjess

Ps. zijn penis ziet er gezond en roze uit, maar ik zal het doorgeven!
Plaats reactie